Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Koetje2508

Nieuw lid
@jp_f1 ziet er lekker uit heb ongeveer dezelfde besteld Style business met techpakket en in dezelfde kleur, ben wel benieuwd wanneer die geleverd wordt. Volgens de dealer kunnen ze nog steeds niet zeggen wanneer ie gemaakt wordt, besteld in week 22 en de verwachte datum wordt november, word er niet vrolijk van :(

Cees33

Forumguru
Yes! Afgelopen vrijdag in ontvangst genomen! Na een uitgebreide uitleg kon ik er dan eindelijk mee de weg op.
Vanwege druktes niet veel op deze site geweest.
Wat een verschil met de greenline 1.6 zeg.
Er staat nu bijna 2000km op. Zal later mijn bevindingen plaatsen.
Tip vwb de Canton: heb hem ingesteld voor bestuurder en dan is het geluid meer dan prima.
Heb je nu nu al ingehaald ;) gaaf bakkie hè die 2.0 dsg. Ik heb al schade aan de velg. De vrouw kan heel goed parkeren....

Thanks....., hoe ervaren jullie de DSG in het algemeen?
Ik ervaar de DSG niet als prettig. Schakelt niet op de juiste momenten waardoor je niet comfortabel kunt rijden. De software van de DSG is echter gemaakt voor het milieu en niet voor de bestuurder. Helaas is hij ook niet gevoelloos bij het schakelen. Ook een Volkswagen GTE tot mijn beschikking en die schakelt aanzienlijk beter. Is echter wel een DSG6. Helaas kan ik mijn auto niet laten optimaliseren ivm het feit dat een lease auto betreft. Ik heb enigszins spijt van de DSG. Had voor dat geld beter drive mode of panorama dak kunnen kiezen.

Maar goed, DSG is over het algemeen wel goed, maar blijkbaar heb ik een maandagmorgen of vrijdag middag model. Bij de volgende beurt ga ik weer klagen en hopelijk kunnen ze een mankement vinden...

auto-maat

Nieuw lid
Ik ervaar de DSG niet als prettig. Schakelt niet op de juiste momenten waardoor je niet comfortabel kunt rijden. De software van de DSG is echter gemaakt voor het milieu en niet voor de bestuurder. Helaas is hij ook niet gevoelloos bij het schakelen. Ook een Volkswagen GTE tot mijn beschikking en die schakelt aanzienlijk beter. Is echter wel een DSG6. Helaas kan ik mijn auto niet laten optimaliseren ivm het feit dat een lease auto betreft. Ik heb enigszins spijt van de DSG. Had voor dat geld beter drive mode of panorama dak kunnen kiezen.

Maar goed, DSG is over het algemeen wel goed, maar blijkbaar heb ik een maandagmorgen of vrijdag middag model. Bij de volgende beurt ga ik weer klagen en hopelijk kunnen ze een mankement vinden...
Mijn ervaring is dat hij in D inderdaad geoptimaliseerd is voor het milieu, zo laag mogelijk verbruik dus. Vind ik ook niet prettig rijden, schakel daarom steeds in de S-stand, wat een heel andere ervaring geeft. Je rijd net met een andere auto! Zal wel enig meerverbruik veroorzaken, maar dat heb ik er wel voor over. Volgens mij zo'n 0,5 tot 1 liter meer per 100, als je steeds in S rijd.

Mijn ervaring is dat hij in D inderdaad geoptimaliseerd is voor het milieu, zo laag mogelijk verbruik dus. Vind ik ook niet prettig rijden, schakel daarom steeds in de S-stand, wat een heel andere ervaring geeft. Je rijd net met een andere auto! Zal wel enig meerverbruik veroorzaken, maar dat heb ik er wel voor over. Volgens mij zo'n 0,5 tot 1 liter meer per 100, als je steeds in S rijd.
In S schakelt hij te snel terug en dat verhoogd het comfort ook niet. BEn het met je eens dat hij bij het opschakelen veel fijner rijdt. Optimaliseren zodat hij in S opschakelt en in D terug. Handmatig terug laten schakelen is nog beter.

Nailed

Nieuw lid
Afgelopen week ineens een belletje van de dealer, de auto staat klaar voor uitlevering. Afspraak gemaakt voor woensdag 27-09 a.s. ongeveer 2 en halve week eerder dan verwacht :) Foto's volgen. Gaat om een HB 1.0TSI style business.

ENTE

Lid
Goeiedag allemaal, m'n eerste post op het ŠKODA Forum!

Ik ga m'n geluk eens uitproberen met een Tsjechische wagen. Na jarenlang nieuwe Franse voitures (met helaas de nodige zeperds) staat er een Octavia in bestelling.
De dealer liet mij al zien dat bepaalde onderdelen vertraging hebben, onder andere de 18'' Alaris en Golus velgen laten 2 weken langer op zich wachten.

Volgens de berekeningen komt de wagen in week 41. Bestelling was in week 29.
Ik wacht het maar rustig af. Het hebben van de zaak is einde van het vermaeck zeggen ze....

Voorlopig vermaeck ik mij met dit topic en het dagelijks bestuderen van de brochure:)

Specs voor de liefhebber (en zijn we dat niet allen?)

ŠKODA Octavia Combi FL (3) Style Business 1.6 85 kW / 116 pk TDI Combi 7 versn. DSG

Laser white
Lederen bekleding in kleur rood A0748 Diamond stiksel
Dynamic pakket + paddles
18 inch Golus
Sunset
Dab+
Elek. open en sluit achterklep
Panoramisch schuif-/kanteldak
Optical parking assistent

Zodra de witte schicht er is zal een paar foto's plaatsen.

Tot die tijd allemaal succes met het wachten! En uiteraard voor iedereen die 'm al heeft: van harte en veel fijne kilometers gewenst.

Update: auto zal in week 40 worden geproduceerd en levering waarschijnlijk eind oktober. Iets langer dan verwacht dus...!

Dannydude85

Forumguru
op 26-06-2017 besteld:
Skoda Octavia Combi FL Race Blue.
1.4 TSI Style Business met als opties:
  • ACC en FA;
  • DAB+;
  • Driving Mode Select;
  • Dynamic Pakket;
  • Optical Parking Assistent;
  • Verwarmbare voorruit.
Als accessoires:
  • 18" Turini zwarte velgen;
  • Vanaf A-stijl blinderen van de ruiten;
  • Pianolak zwart wrappen van chrome raamomlijsting, dakdragers, grill en sierstrip in voorbumper;
  • Zwarte spiegelkappen;
  • en achteraf leder inbouw geperforeerd zwart Buffalino met contrasterende stiknaden in kleur van de auto.

Hij wordt in week 41 geproduceerd, volgens LM in week 43 daar en gewenste afleverdatum wordt 15-11-2017.
Let the wait begin! :nailbiting:

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan