wij hebben de proefrit gemaakt in Gouda. Hier hadden ze namelijk een 1.6 diesel combi staan voor een proefrit (in Zoetermeer was hij net verkocht en de nieuwe moest nog komen).
We werden geholpen door een hele aardige verkoper, die zelfs nog gewoon enthousiast en vriendelijk was terwijl hij wist dat het om een lease-auto ging. (dus geen directe verkoop door hem).
Het model was een comfort + leer + sunset in de licht paarse kleur.
Dit is jammer genoeg niet de uirusting die wij eventueel zouden willen hebben, maar het ging mij nu ook om de motor of die "krachtig" genoeg was in onze beleving voor de auto. En om te kijken hoe het zicht is tijdens het rijden enzo.
Nou de motor is zeker krachtig genoeg om vlot weg te komen bij een verkeerslicht. Tegen een golfje gti leg je het vast wel af, maar je kan best als eerste weg zijn.
Persoonlijk vond ik de stoelen van deze comfort niet zo lekker zitten. Bij terugkomst hebben we nog in de showroom even gezeten in de stoelen van de ambition en de elec. variant (was elegance). En deze 2 stoelen zaten stukken beter dan die van de comfort.
We rijden nu een 207 sw dus de grote van de auto is en zal even wennen zijn, maar goed de parkeerhulp hielp daarbij goed
.
De auto had ook sunset en wij vonden dit echter niet echt een meerwaarde voor ons. Ik denk dat we dan eerder de rolgordijntjes zouden nemen dan deze sunset.
Wat natuurlijk opvalt is de zee van ruimte die je hebt. Ik heb al wel een minpuntje hieraan ontdekt. In onze auto kan ik als rijder even gauw de speen in de mond van onze kleinste doen (in de maxicosi), maar straks red ik dat natuurlijk niet, mijn armen zijn niet ineens 20 a 30 cm langer.
Nou we gaan nu eens een offerte laten maken door de leasemaatschappij van mijn werkgever en dan kijke hoe het financieel uitkomt. Anders moeten we toch gaan kijken naar een octavia combi elegance greenline business oid
. Maar mijn voorkuer gaat nu wel uit naar de superb. Voor de komende 4 jaar wil ik hier wel in rijden en gezien worden. Alleen dan nog beslissen over de kleur. Mocca brown (voor de snelle beslisser) of toch lava blue (opvolger stormy blue) of zwart.