Warmtewisselaar, beschadigd (?!)

TheoStek

Forumguru
Don't fix what isn't broken. Airco doet het nu toch. Als ie kapot is dan weet je waar het aan ligt en dan kun je alsnog de condensor vervangen. Je komt er niet mee stil te staan dus preventief vervangen is niet nodig.
En Captain je bent toch al aan het orienteren op een nieuwe auto?

Voor mij hoeft ie niet te vervangen, ik adviseer alleen.
Idd als ie kapot is weet ie waar het aan ligt, daar komt hij pas achter als de airco het niet meer doet, en meestal te laat.
Het blijft dan niet alleen bij de condensor als die lek slaat, dan komt er op de 2e plaats ook nog een filter/droger bij.
Indien alle pech samen komt, bestaat ook nog de kans dat de compressor vastloopt.
Als de compressor vast slaat, trekt ie de multiriem over en sta je dus wel langs de kant.

yup

Lid
Ik was m'n O2 weer eens helemaal aan het stofzuigen en daarna checkte ik de vloeistoffen onder de motorkap.
Toen viel me op dat er in de voorste radiator (volgens mij die van de climatronic?) wel erg veel putjes en gaatjes zitten.
(zie foto's) De foto's heb ik genomen door de gleuven aan de voorzijde heen, dat ging een beetje lastig. Maar er is duidelijk te zien dat op de hoogte van de sleuf openingen (die onder de kentekenplaat zitten) je veel beschadigingen ziet. Geen idee waardoor dit gekomen is.

Trouwens, de climatronic werkt prima. Maar is dit iets om je zorgen over te maken of is dit 'normaal'? Daarnaast zie je ook de afbladderende zwarte verflaag aan de linkerzijde op de dikkere vertikale buis. Als je hier met je vingers langs gaat, dan bladdert het spontaan eraf.

Iemand genegen om bij zijn/haar auto ook ff te kijken om te zien of het er zo uitziet? (natuurlijk niet van een spiksplinternieuwe). Mijn O2 is nu vier jaar oud en heeft 170KKm gelopen.

Die van mij ziet er veel erger uit, heb een O2 van 2005 en met bijna 240k op de klok. Is een 2.0 TDi + climatecontrol.

Airco werkt nog en koudemiddel is nog helemaal vol (nog paar maandjes terug laten controleren).

Zou het dus zo laten en er niet meer naar omkijken. Tenzij je airco niet meer werkt ofzo.

Bovenaan Onderaan