Wat als je motor loopt en sleutel buiten de auto

MaRco2

Forumguru
Ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad. Heb wel al vaak gehad dat ik de auto al gestart had en nog iets uit huis/schuur moest pakken. Dan blijft de auto gewoon aan (zonder melding denk ik).
Mag hopen dat de auto wel stil valt na een bepaalde tijd/afstand

Klopt.:) Zonder sleutel krijg je wel melding dat die er niet is, maar zolang je de knop niet meer indrukt, blijft het goed gaan.:)

MisterFountain

Nieuw lid
Ik rij nu al 4 jaar een Toyota Prius waar standaard KEYSSY in zit en ben daar zo blij mee dat ik het ook als optie op mijn OC3 heb genomen, mensen die roepen dat het puur een gadget is hebben waarschijnlijk nooit langdurig het systeem mogen gebruiken.
In de winter zet ik de auto wel eens aan zodat de ruiten kunnen ontdooien (ik ben niet geïnteresseerd in een discussie of dit goed of slecht is voor een auto), zelf ga ik lekker binnen wachten. Dat gaat prima met KEYSSY.
Wat ik me bij de O3 wel afvraag is of de motor ook aanslaat bij een ingeschakelde start/stop wanneer de ingestelde temperatuur nog niet is bereikt.

Badnews

Senior Member
Zolang de auto loopt, hoeft de sleutel niet aanwezig te zijn. Dit is ook voor de veiligheid.
Als je batterij op is, zou de motor ineens stoppen? No way. zit je dan de hele tijd met de sleutel tegen de contactknop (binnen zeer korte afstand doet ie het namelijk ook zonder batterij).
Auto blijft lopen, dus ja, de auto zou in theorie Polen halen (of je moet tanken met een draaiende motor als je tank niet helemaal vol zat).
(start stop ben ik niet zeker van, iemand al getest?)

Prius (ook hiervoor gehad) is de rede van 100% zeker weten dat ik kessy wilde. Wat is dat heerlijk, sleutelloos werken. Nooit een probleem gehad op de Prius, maar werkt nog net iets lekkerder dan de VAG versie. Ben benieuwd of de Skoda ook batterij level check doet (Prius meld als de batterij bijna leeg is van de sleutel).

MisterFountain

Nieuw lid

nee aanslaat. Wanneer een normale auto met start/stop stil staat in z'n vrij dan gaat de motor uit toch? dus wat gebeurt er als ik in de winter de auto aan zet in z'n vrij en ik loop weg, laat ie dan de motor aan tot de gewenste temperatuur is bereikt? om kom je na 10 minuten terug in een ijskoude auto.

edit:
mijn vraag is n.a.v. de link al beantwoord:
  • Het stationair motortoerental is te hoog.
  • De buitentemperatuur is zeer laag/hoog.
  • De motor heeft de minimumtemperatuur voor het gebruik van de start-stopfunctie nog niet bereikt.
motor blijft dus draaien tot het lekker warm is binnen. :)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rick

WillemJan

Forumguru
En wat als de motor stopt (start-stop systeem). Moet dan de sleutel ook weer aanwezig zijn om de motor aan te krijgen?

Bovenaan Onderaan