Wat betekent dit?

woutr

Forumguru
Ik rij net, hoor een 'pingetje', en zie in het infoschermpje bij m'n toerenteller 4 graden staan en een ❄ symbool. Wat wil dit zeggen?

woutr

Forumguru
Bedankt! Ik neem aan dat het uit te zetten is? Ik zal zo het boekje er 's op nakijken..

peterrapid

Forumguru
Neen is een veiligheidsmelding is niet uit te zetten maar verdwijnt van je maxi-dot na een minuutje of zo, maar beneden in je maxi-dot zie je altijd een blauw sterretje

machlo

Forumguru
Bij mijn Fabia 1 gewoon weg te drukken met de keuzeknop op de rechter hendel. Gewoon weer op tijd zetten of zo.

peterrapid

Forumguru
Ja gelijk heb je @machlo ook bij de O3 maar je kan het niet voor altijd uitzetten, het komt iedere keer terug vanaf je start of hij een temperatuur voelt lager dan 4°C en dan kan je via je rechtertoets op stuur het op iets anders zetten in je maxi-dot, maar melding onderaan in maxi-dot blijft continu staan voor de tijd dat hij lager of 4°C meet.

woutr

Forumguru
Duidelijk verhaal heren, bedankt. Ik had overigens niet het idee dat het al zo fris was vanmorgen maar better safe than sorry ;)

machlo

Forumguru
@peterrapid, bedoel je dat bij temp. lager dan 4 graden dit niet is weg te "klikken"?????? Of bedoel je dat hij wel "in het geheugen" blijft staan maar dat je wel iets anders kunt kiezen. Bij mijn weten die laatste optie, kan ik me herinneren vanuit deze "winter".

Elmarrr

Actief lid
Haha! Het eerste jaar dat ik m'n fabia had schrok ik altijd flink van dat pingetje! Is er iets mis?! Oh nee; het is koud buiten. Anyway, gewoon negeren is denk ik het beste ;)

machlo

Forumguru
Dat pingetje is me nog nooit opgevallen. ......toch eens op letten.......over een jaar.....:maakmegek:

Joske

Forumguru
Is vast wel aan te passen op het MQB platform ofzo maar waarom zou je dat doen? Ik vind het een nuttig signaal :)

Antera

Donateur
het is als het goed is idd wel aan te passen maar zou het lekker laten staan maar uit behoord niet tot de mogelijkheden

RapidFrans

Senior Member
mijnn faabje heeft dat "pingetje"toch niet. wat ik wel weet is dat bij iedere temp verandering de melding terug komt. Het is inderdaad wel weg te klikken.

woutr

Forumguru
Ik zal nog 's in het boekje kijken of de waarschuwingstemperatuur (2 x woordwaarde) verlaagd kan worden..

Cordoba

Forumguru
Ik heb het 'pingetje' ook niet, maar mogelijk dat het signaal op één of andere manier niet naar het speakertje gaat. (speakertje doet het wel, wat signaal 'vergeten verlichting' of ooit ook 'te laag peil koelvloeistof' doet het wel). Overigens heb ik minidot, maar door op de knop voor de BC (Boordcomputer) een tikje naar boven/beneden te geven, springt ie weer naar de gegevens die ie bij de vorige rit aangaf.

Bovenaan Onderaan