Wat betekent dit?

Joske

Forumguru
@Cordoba
zou het niet kunnen dat een PFL geen akoestisch signaal heeft en de FL wel? Mijn Faabje van 2006 heeft het alleszins wel.

@woutr : uitschakelen of aanpassen van de waarde dat ie afgaat zal niet lukken in je BC of maxidot ;)

Cordoba

Forumguru
BC had ik al in mijn post aangegeven: BoordComputer
PFL- pre-facelift model(voor de Fabia I tot 2004)
FL - Facelift model(voor de Fabia I 2004-2007)

Het zijn regelmatig gebruikte termen hier op het forum, maar bij 'verse' leden zet ik vaak de betekenis erbij.

Edit: ik zie dat Mark/Blackokkie2 me al is voorgeweest.

machlo

Forumguru
@Joske...denk dat je gelijk hebt. Daarom kan ik me die ping ook niet herinneren, wel de weergave op display. Heb ook een PFL

CDK

Forumguru
ook bij mij bij 4 graden een 'pling' op de nieuwe Fabia ook, maar op de vorige VW Polo uit 2011 zat het niet op....

Joske

Forumguru
oh ok, dus ook mogelijk op een PFL dus.. oftewel rijdt @Cordoba steeds rond het Gardameer of zit er toch ergens een bitje verkeerd? :laugh:

R.Heikamp

Forumguru
om even bij in te vallen ik heb dan een pfl uit 2001 ook met ping zowel als je de handrem vergeet, gordel niet omdoet, er nog een deur openstaat, als de koelvloeistof onder het minimum staat, als de reserve tank wordt aangesproken, als de temperatuur onder de 5 graden zakt, en andere belangrijke lampjes als die op gaan lichten.

dat piepen van de gordel is heel simpel uit te zetten door simpel gezegd even onder de stoel te kruipen en de kabel naar de gordelcontactdoos (hoe je het ook noemt) los te koppelen

woutr

Forumguru
Het gekke is.... Als ik geen gordel omdoe of een deur openlaat krijg ik geen waarschuwingen, gek toch?

R.Heikamp

Forumguru
dat is op mijn Faab ook niet hoor...... :lezen:

zo vreemd vind ik dat niet ;)

kost gewoon meer om dat in elk model te plaatsen, je hebt om te beginnen al een sensor nodig in de zitting van de zetel :)

indd mijn fabia is een rare het is een comfort klasse maar met enkele optie's die op de elegance versie horen te zitten waaronder een paar sensoren (achterbanksensor bijvoorbeeld, de tassenhouders in mijn kofferbak waar die gele tas op mijn profielafbeelding aan hangt. enz.) kortom ik heb veel luxe voor een comfort maar als ik me niet vergis horen de deur open melding en gordel melding niet op een comfort te zitten

milanseegers

Forumguru
Beetje off topic; maar ik irriteer me persoonlijk mateloos aan het waarschuwingsignaal bij laag brandstof niveau. Die piep is zo hard dat je denkt dat er iets verschrikkelijks aan de hand is...

Bovenaan Onderaan