Wat een fijne wagen! 1.5TSI DSG7 en veel opties

Sinds een paar weken in bezit van een Kodiaq 1.5TSI DSG7 2020. Ex-lease met sluitende onderhoudshistorie.
Wat een aangename auto om mee te rijden. Fluisterstil en boterzacht. 'Koninklijk' zoals een meerijden het omschreef.

VRAAG: is er naast de online handleiding op telefoon ook een .pdf handleiding/instructieboekje beschikbaar?

(tal van reparatiemanuals gevonden https://www.dropbox.com/sh/nuy0dscmvoyd54l/AABj558vtIkqHmg4FOEHIxt_a?dl=0 en nu op zoek naar .pdf instructieboekje)
Dank voor een reactie!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDO

Peter-036

Forumleiding
Moderator
via deze pagina:
Kun je jouw model en bouwjaar selecteren en downloaden, ook in het Nederlands.
 

SkodaBart

Actief lid
Thnx voor de reparatiemanuals! Ik heb exact dezelfde Kodiaq, zeker een erg fijne auto! Vrijdag laat ik bij TVS mijn DSG tunen met de drivability software. Ik hoop dat hij daarmee nog lekkerder gaat rijden ipv constant snel op te schakelen en in lage touren te rijden, om zo slijtage aan de bak te beperken. Volgens mij staan ze om uitstoot te beperken iets te zuinig afgesteld.
 
........Vrijdag laat ik bij TVS mijn DSG tunen met de drivability software. Ik hoop dat hij daarmee nog lekkerder gaat rijden ipv constant snel op te schakelen en in lage touren te rijden, om zo slijtage aan de bak te beperken. ..............
Hoe bevalt de tuning?
Vind het altijd een goede stap, los van de vermogenswinst, juiste het beter afstellen van alle tech componenten op elkaar. Voorkomt slijtage en komt duurzaamheid (het blijft langer heel) vast ten goede. Benieuwd of en wat je er van merkt. (en reinigen inlaat nog overwogen)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag auto laten tunen. Zowel ECU als DSG bak.
Auto rijdt nu veel mooier binnen het beschikbare koppel. Goed merkbaar op de 100km rit die volgde na de tune.
Het koud wegrijden schijnt ook een stuk comfortabeler te gaan. Het viel mijn vrouw op dat het met koude motor soms wat traag en tikkie bonkering optrekt, ben benieuwd komen we morgen achter. Rijcomfort is erg toegenomen en het rijdt nu meer zoals het mechanisch ontworpen (en bedoeld) is.
 
Bovenaan Onderaan