Wat een gave bak zo'n Octavia

Chris33

Nieuw lid
Hallo,

Ben sinds febr. de trotse bezitter van een Octavia II 2.0 Tdi Ambiente Combi. Eerste ervaring met Skoda. Alleen maar lof. Rijd 60000 km per jaar, en na 12800 km te hebben gereden sinds febr. 2008 ben ik alleen maar positief. Mooie wegligging, fantastische motor, geweldige ruimte en luxe. Heb de mijne een beetje kunnen opfrissen. Heb vanwege bekleding Achat gekozen voor Ambiente met antraciet grijs. Chroom dakrailing, xenon, 17" Pegasus, gewoon een toffe kar, Zit voor het eerst op de site en hoop wat ervaringen te kunnen uitwisselen.

Groet,
Chris

AsK2

Lid
Veel plezier met je mooie wagen!
icon12.gif

Foto's?

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige :aangenaam: forum en heel veel plezier met je Ocatvia.

joergarms

Senior Member
't lijkt erop alsof er weer een tevreden Skodarijder onder ons midden is.
Van harte welkom en veel plezier van je Octavia.

Gieliovd

Forumguru
Welkom Chris, weer een positieve rijder.

Hoe de glimmende kant boven en veel plezier op het forum.

lindtova

Nieuw lid
Hallo allemaal na 3 jaar in octavia 1 1,9 tdi 81 kw te hebben gereden ben ik nu overgestapt op een octavia 2 okt 2005 77 kw tdi.echt een toffe bak ben er blij mee.
Wil hem laten tunen van 105 pk naar 135 iemand ervaring hiermee?

___JC___

Forumguru
Hallo allemaal na 3 jaar in octavia 1 1,9 tdi 81 kw te hebben gereden ben ik nu overgestapt op een octavia 2 okt 2005 77 kw tdi.echt een toffe bak ben er blij mee.
Wil hem laten tunen van 105 pk naar 135 iemand ervaring hiermee?

Ik niet maar mn broer wel. Wereld van verschil zegt ie. Rijdt als een 2.0TDI met de kosten van de 1.9tdi (plus een beetje voor het tunen)

___JC___

Forumguru
is zijn vervruik ook omlaag gegaan??
en natuurlijk bedankt voor de reactie.

Nope, dat lukt alleen als je geen gas geeft en je chipt juist om meer gast te kunnen geven. Volgens mij redt ie 1 op 16 nogwel ondanks een zware rechtervoet, maar een ongechipte is nog wel wat zuiniger.

lindtova

Nieuw lid
heb mijn octavia laten tunen!!!!!

Ja de kogel is door de kerk heb mijn skoda laten tunen (niet bij vtune
toch te veel negatieve dingen over gehoord.)wat een wereld van verschil
hij is van 105 pk naar 138 pk gegaan en van nm koppel 250 naar 330
rijd nog lekkerder schakeld heerlijk en trekt als een beer
en het verbruik is met de zelfde rijsteil nog gunstiger geworden.
Ben er echt blij mee.Verder nu al weer 7000 km gereden probleemloos en daar komt de kokmende 15 dagen naar 3800km bij.
tot nu toe niks geen problemen gehad super auto.
Heb in tsjechie chroom accenten gekocht en dat maakt hem een stuk mooier.

Captain Hook

Forumguru
Bij dezelfde rijstijl gaat je verbruik zeker omlaag.
Weet je wat me opvalt, ik heb nog nooit iemand gehoord die z'n auto laat chiptunen om zuiniger te rijden... :winkie:

Want na het tunen is het eerste wat iedereen roept; "hij ken lekker harder". Toch vreemd, iedereen maar klagen over brandstofprijzen en het milieu. Maar blijkbaar valt dat allemaal reuze mee. Anders gaven mensen geen hoop geld uit om te tunen en vervolgens nog meer brandstof te gaan verbruiken. :rockon:
Want de beste besparing bereik door gewoon rustiger te rijden en GEEN geld extra uit te geven. Want reken maar eens uit hoeveel keer je kunt tanken voor het bedrag wat de chiptuner rekent. :confused:

Captain Hook

Forumguru
Maar de norm die de fabriek stelt haal ik in ieder geval nevernooitniet...
Ik wel, zelfs nog zuiniger als je er echt op let. Het kan echt.
Vindt het inmiddels gewoon een sport geworden om zelfs in de stad tegen de 1:20 te halen. En al die gasten die me voorbij scheuren, staan bij de volgende rotonde/stoplicht gewoon weer naast me te wachten. :tongue:

Ik wel, zelfs nog zuiniger als je er echt op let. Het kan echt.
Vindt het inmiddels gewoon een sport geworden om zelfs in de stad tegen de 1:20 te halen. En al die gasten die me voorbij scheuren, staan bij de volgende rotonde/stoplicht gewoon weer naast me te wachten. :tongue:

Zo is het maar net! En zo kun je met een 1.6 FSI een over-all gemiddelde van 1:17 halen.

[Off topic - Alleen vandaag niet: heel Nederlands automobilistenvolk had zich tegen 17.00 uur op de snelwegen verzameld om naar de remlichten van de voorgangers en naar de grijze regenluchten te staren. Pff, meer dan twee uur lang gefileerd over een afstand van nog geen 60 km...]

Bovenaan Onderaan