Wat hangt daar onder mijn O2?

VEEJAY

Forumguru
Al wandelend naar mijn auto zonet zie ik iets uitsteken aan de onderkant. Zie plaatje voor lokatie.

Het is aan beide kanten. Uiteraard staan er meer mooie O2's in de garage en die hebben het ook. Incluis een nieuwe 2009 O2.

Wie weet waar dit voor is en waarom heeft het auto op het plaatje het niet?

Bijlagen

• skoda-octavia-rs-004.jpg
    skoda-octavia-rs-004.jpg
    19,1 KB · Weergaven: 229

Falcon

Donateur
Bedoel je het onderstaande?

Skoda-Octavia-facelift-2.jpg

Ronnie

Forumguru
Al wandelend naar mijn auto zonet zie ik iets uitsteken aan de onderkant. Zie plaatje voor lokatie.

Het is aan beide kanten. Uiteraard staan er meer mooie O2's in de garage en die hebben het ook. Incluis een nieuwe 2009 O2.

Wie weet waar dit voor is en waarom heeft het auto op het plaatje het niet?
Waarschijnlijk bedoel je de handremkabels, bij schijfremmen achter zitten die op een andere positie dan bij (minder gemotoriseerde) trommelremmen.

LenK

Forumguru
Bedoel je dit:
Bij meer automerken heb ik verticale plaatjes gezien voor de voor- en achterwielen. Ziet niet uit als het je opvalt. Zal wel iets met de luchtstroom van doen hebben.

VEEJAY

Forumguru
Ik ga strax proberen een feuteau te maken als ik een peuk buiten ga doen.
*edit*

Sorry voor de slechte camera. Het is dat puntige ding naar beneden, je ziet het in het echt veel duidelijker. (Ps niet mijn velgen uitlachen)

Bijlagen

• IMAG0124.jpg
    IMAG0124.jpg
    97,1 KB · Weergaven: 218
*edit*

Sorry voor de slechte camera. Het is dat puntige ding naar beneden, je ziet het in het echt veel duidelijker. (Ps niet mijn velgen uitlachen)

Wat is er mis met die velgen? Toch gewoon 16" Vega's?

VEEJAY

Forumguru
Tsja ik zie hier zulke mooie velgen voorbij komen...

Had vroeger de Pegasus, maar deze zijn wel handig ivm goedkope banden/veercomfort/stoepranden.

hemi24

Forumguru
Is mij ook wel opgevallen bij mijn O2, maar kan je zo niet vertellen wat het is, volgens mij is het het eind van de bodemplaat (daar waar je voetenruimte van de achterpassagiers ophouden en waar de tank begint.
Als het weer wat droger is, zal ik eens op de knieen op de oprit gaan.

aang

Lid
goede avond, ik ben dus zo gek om met een zaklampje in de regen op de knieen te gaan. Het was mijn nog niet opgevallen, maar het ziet eruit als een soort luchtgeleiders aan het einde van de bodemplaat. Net spoilers of misschien voor het opspattend water. vreemd, maar meer kan ik er niet van maken

VEEJAY

Forumguru
nee ahaha het zijn geen spatlappen ;). Het eerste waar het op lijkt is dat je iets geraakt hebt en dat er nu dus iets los hangt onder je auto.. Totdat je het van dichtbij bekijkt.

Er zit een gat in, het heeft de vorm van een diffuser, beetje dat idee

Ik krijg langzaam het idee dat alleen diesels het hebben, en dat alle fotoos op inet Benzine versies zijn want ik kan geen andere foto vinden van een O2 die het heeft.

Ronnie

Forumguru
Ik heb net even onder mijn Fabia gekeken, het maakt deel uit van de bodembescherming en het uiteinde is gevormd als een soort spoiler om het opspattend water en vuil weg te houden van de achteras lagerpunten.
Ook even gekeken bij de Golf4 (zelfde bodem als 0cti 1+2) van m'n dochter, deze heeft het ook, hierachter bevind zich de remkrachtverdeler en het benzinefilter.
Misschien helpt het ook om de achterkant van de auto een beetje schoner te houden.....

LenK

Forumguru
nee ahaha het zijn geen spatlappen ;)
Dat fotootje zijn inerdaad geen spatlappen. Moet iets airodynamisch zijn. Bij voorwiel is het een stuk breder dan bij achterwiel.
Aerodynamica gaat vaak uit van breed voor en naar achteren smaller toelopende vorm.

___JC___

Forumguru
*edit*

PROEST, die velgen man! ;)

VEEJAY

Forumguru
Als je me nou het adres van je broer(tje?) geeft dan heb ik binnenkort weer 17" bling bling velgen :tongue:

Ik zal een keer een foto met flits maken, dan is het duidelijker.

___JC___

Forumguru
Die woont in Middelburg. Kan je beter mijn pattas komen halen in Leiden. Ik wil het alleen niet van tevoren weten en je moet de hele auto meenemen. :D

Bovenaan Onderaan