Wat hangt daar onder mijn O2?

Vacaro

Senior Member
Ik denk door hun vorm dat ze zorgen dat er een bepaalde luchtstroom ontstaat waardoor er minder opspattend water vanonder de wielen komt. Lucht komt naast de wielen en zal zo het water achter de wielen naar beneden duwen/blazen.

Is maar een gok en logische redenering wat die daar anders kunnen doen, spijkers weghouden van de banden??? Of downforce creeëren?:)

Volgens mij worden hier twee zaken / voorwerpen door elkaar gehaald: een diffuser-achtig ding dat ergens onder het midden van de auto hangt en de op spatlapjes lijkende luchtgeleiders (?) aan de voorkant van de wielkasten, zowel voor en achter. Het topic startte met een vraag naar dat eerstgenoemde voorwerp, dacht ik.

hemi24

Forumguru
-driehoekige balkjes aan het eind van de bodemplaat.

Zal toch wel zijn voor het sturen van de luchtstroom, is het niet?

VEEJAY

Forumguru
Eindelijk foto's....

Het wiel op de eerste foto is van mijn andere auto, niet van de Skoda.

Let op VW logo ;)

Bijlagen

• onderkant (Small).JPG
    onderkant (Small).JPG
    15,4 KB · Weergaven: 78
  • onderkant2 (Small).JPG
    onderkant2 (Small).JPG
    86,5 KB · Weergaven: 81
  • DSC03086 (Small).JPG
    DSC03086 (Small).JPG
    62,7 KB · Weergaven: 73

Ronnie

Forumguru
Is dus een bodembeschermkap met een soort spoiler/windgeleider om het spatwater/vuil bij de achteras en andere onderdelen zoals remdrukbegrenzer en leidingen weg te houden

VEEJAY

Forumguru
Raar dat het nergens op foto's staat, zo zie je maar weer dat ook Skoda's gefotooshopt worden op de brochure. Dacht dat alleen modellen (vrouwen) werden gesjopt.

LenK

Forumguru
Foto's in reclame worden volop gesjopt.
Auto's worden altijd verlaagd en heel vaak worden ze uitgerekt zodat de auto langer en platter lijkt.
Kijk maar eens naar deze 2 foto's. De bovenste heeft de goede verhoudingen, de onderste is uitgerekt. Die laatste ziet er imho wel veel beter uit.
2eywa6d.jpg

2kq1y8.jpg

___JC___

Forumguru
Volgens mij zijn de verhoudingen hetzelfde. Alleen de 2e is wel zwaar verlaagd en de velgen zijn een maatje groter. Ik rij met 4cm verlaging rond en dan nog heb je meer ruimte tussen wiel en wielkast. Als je zo rond gaat rijden stuiter je je stoel uit.
Maar ja, ziet er wel mooi uit...
;)

Captain Hook

Forumguru
Volgens mij klopt die onderste foto niet: daar zit de tankdop aan de verkeerde kant... :ahum:
En die bovenste O2 kun je ook oprekken:
2eywa6d.jpg

:super:

bos-eh

Nieuw lid
dan zijn we er eindelijk achter, het zijn luchtgeleiders, om minder luchtweerstand te creëeren, zouden deze er niet zitten, dan onstaat er luchtomwentelingen in de wielkast, die extra weerstand opleveren.
Maar helaas met de greenline die standaard iets lager is blijf ik er regelmatig mee hangen op korte hoge drempels.

Bovenaan Onderaan