Wat is dit voor accesoire ???

Hetzer

Forumguru
Ave, mede forum-leden en of Roomster berijders,

ik kwam deze foto tegen op het internet. Hier zie je de bagageruimte van een Roomster maar daarin zit een extra accesoire.
Nu is mijn vraag wat is die extra accesoire in de vorm van de plank/klep onder de hoeden plank in deze Roomster , ik ken hem niet, ik zou ook 1,2,3 weten waarvoor hij dient.

Bijlagen

• room80006lg6.jpg
    room80006lg6.jpg
    62,3 KB · Weergaven: 191

Gieliovd

Forumguru
Ik zie een aantal dingen:

1 hoedenplank
1 bekerhouder in het tussendeel van de stoelen
1 dubbele laadvloer opgeklapt

Hetzer

Forumguru
Ik zie een aantal dingen:

1 hoedenplank
1 bekerhouder in het tussendeel van de stoelen
1 dubbele laadvloer opgeklapt

Hey nog niet aab gedacht maar dan zou dit best een dubbel laadvloer kunnen zijn!!
Is deze dubbelle laadvloer nu al leverbaar op de Roomster??, ik dacht het toch niet, de O-2 heeft wel ook zo'n vloer.

Gieliovd

Forumguru
Ik heb nog eens een beetje rondgegoogled maar kan geen records vinden van dit accessoire. Alleen meldingen over de O2 en het gebrek eraan bij de R1.

Tja, acc. in ontwikkeling? Modificatie? R2?

Joost mag het weten! Of de dealer natuurlijk na confrontatie met deze foto.

waarde merkgenoten, dit ís de dubbele laadbodem, ik heb er zo eentje in mijn O2 scout, en het enige verschil is dat die hendel bij de Roomster niet verchroomd is. Dit is idd een optie voor het 2009 model.

van_der_P

Senior Member
Het zou ook te maken kunnen hebben met het soort reservewiel wat gebruikt wordt/werdt.
Als er een thuisbrenger gebruikt wordt, die zijn smaller, dan heb je boven het reservewiel een extra ruimte. Die dan afgedekt wordt met zo'n 'opvouwbare' klep.
De afbeelding is misschien van een soort studiemodel, of voorloopmodel. Wie zal het zeggen.
Maar het zou wel handig zijn, al was het maar om je gevarendriehoek kwijt te worden. Die zit nu met een spanbandje aan de rechterzijkant gebonden.

kcj

Actief lid
Maar het zou wel handig zijn, al was het maar om je gevarendriehoek kwijt te worden. Die zit nu met een spanbandje aan de rechterzijkant gebonden.

De in België bijgeleverde smalle doos met driehoek in, kan je aan de achterzijde van de koffer vastmaken. Daarvoor zijn 2 riempjes voorzien aan de binnenkant van de drempel.
OK : goed zoeken aan die drempel, je vindt ze bijna niet.

Zo'n dubbele bodem : is dan de (rubber/plastic) koffermat nog bruikbaar ?
Of te koop aanbieden, wegens onbruikbaar ?

Koen

LenK

Forumguru
Bij de Fabia hebben we nu een Skoda driehoek waar Roomster op staat.
Die is speciaal bedoeld voor de uitsparing in de drempel zoals kcj schreef, die dus bij de Roomster ook daar zit.
(Alleen niet vergeten dat ie daar zit als je hem nodig hebt)

nomad

Senior Member
Ik heb nog eens een beetje rondgegoogled maar kan geen records vinden van dit accessoire. Alleen meldingen over de O2 en het gebrek eraan bij de R1.

Tja, acc. in ontwikkeling? Modificatie? R2?

Joost mag het weten! Of de dealer natuurlijk na confrontatie met deze foto.

Het partnummer is 5J8 861 411B en zou ongeveer 350 euro moeten kosten helemaal compleet.

Gieliovd

Forumguru
Mag ik vragen hoe jij aan deze kennis komt? Ik wil graag leren hoe ik hier ook aan kan komen in de toekomst.

nomad

Senior Member
Mag ik vragen hoe jij aan deze kennis komt? Ik wil graag leren hoe ik hier ook aan kan komen in de toekomst.

Ik gebruik hiervoor de ETKA (Electronische Teile Katalog) waar je alle onderdelen van Skoda, Seat, VW en Audi kunt opzoeken. Het is uiteraard wel zaak dat je de laatste updates gebruikt, want anders zie je bepaalde modellen of onderdelen er niet meer tussen staan. De laatste update voor Skoda is 242.

van_der_P

Senior Member
De in België bijgeleverde smalle doos met driehoek in, kan je aan de achterzijde van de koffer vastmaken. Daarvoor zijn 2 riempjes voorzien aan de binnenkant van de drempel.
OK : goed zoeken aan die drempel, je vindt ze bijna niet.

Zo'n dubbele bodem : is dan de (rubber/plastic) koffermat nog bruikbaar ?
Of te koop aanbieden, wegens onbruikbaar ?

Koen

Dat heeft mijn Roomster ook, maar die ruimte is te klein of de doos van de driehoek te groot.
Als je een driehoek hebt die in zo'n kleine smalle doos/koker zit lukt dat wel :ot:

LenK

Forumguru
Dat heeft mijn Roomster ook, maar die ruimte is te klein of de doos van de driehoek te groot.
Als je een driehoek hebt die in zo'n kleine smalle doos/koker zit lukt dat wel :ot:
Zie mijn bericht: er zijn Skoda driehoeken waar een stickertje Roomster op zit en die passen bij de Fabia II in ieder geval perfect in de daarvoor bestemde plek.
Misschien kun je jouw driehoek nog omruilen bij de dealer.

Beetje knullig dat wij (en jij dus waarschijnlijk ook) de verkeerde accessoires meekrijgen.
Ze hadden nog beter die opbergplek wat groter kunnen maken, dat kan best.
Dan had de/een standaard driehoek daar in gepast.

EdK

Forumguru

Ik ben bang dat jij geen orginele Roomster gevarendriehoek meegeleverd hebt gekregen !
Die van mij zit op de plek waar hij hoort perfect weggewerkt
Sterker nog , ik heb in begin lopen zoeken waar dat ding zat omdat deze niet bij reservewiel zat !
Zou dus eens even met je dealer gaan praten en omruilen voor de juiste !

Bovenaan Onderaan