Mijn beleving is altijd dat de sensoren precies de stoeprand weten te vinden en daar 15cm vanaf blijven, dus dan maakt het niet uit hoe scheef andere auto's staan. Ik herken wel dat als het een erg krap plekje is en ik wat lui ben dat ik ook snel de assistent aan zet. Dat verhaal over die 16 vs 18 inch velgen is echt vreemd. Geen idee hoe dat kan.@JeeJeeR , kan aan mij liggen, maar als de buurman hem niet lekker geparkeerd heeft, en jij gebruikt je assist, sta je toch net zo scheef in het vak?
Sta jij er ook op..... Altijd uitkijken dus . Hoe strakker je voorganger tegen de stoep staat, hoe strakker jouw O3 erachter komt... Hij bepaalt het insturen op de voorste auto. Indien er geen stoeprand is sta je hetzelfde het met. In principe sta je exact achter de voorste auto.Dus als er 1 half op de stoep staat.......
Nu gebruik ik al maanden de parkeerassistent. Lekker als je moe bent of als de buurman de auto weer eens niet lekker geparkeerd heeft. So far so good!! Nu heb ik van het weekend mijn winterwielen (16 inch) vervangen door de zomerwielen (18 inch). Waar hij voorheen 10 cm van de kant parkeerde staat hij nu strak (0,5 cm) er langs. 4 x geprobeerd en steeds hetzelfde. Weten iemand hoe dit kan en/of hoe de assistent überhaupt werkt?!