Wat kan je trekken met een 1.4TDI greenline 2009

Canon-Eye

Forumguru
Mijn GL met kenteken ##-R##-# (mei 2011) mag ook 1000 kg geremd trekken. :jaja:

In de praktijk is overigens gebleken dat het (in elk geval onder NL-omstandigheden) ook met een kleine 1200kg volkomen probleemloos ging: met een anderhalfpaardstrailer van ca. 650 kg waarin een flinke Haflinger (iets tussen klein paard en grote pony) van een goeie 500 kg klom hij ook soepeltjes tegen alle bruggen en viaducten op - al deed ik dat klimmen meestal in de 4e versnelling, dus zo'n 1800 à 1900 2100 rpm om ruim voldoende koppel ter beschikking te hebben.

<edit> vandaag vastgesteld dat 80 in 4 toch iets meer toeren vraagt...
(het korte-termijn-geheugen gaat nu eenmaal als eerste achteruit :jaja: )

Laatst bewerkt:

Vlaar032

Senior Member
Ja @VWim, die zijn leuk! Hefdak-caravans of een Kippie Kompakt zie ik ook wel zitten: alleen mijn vriendin niet, da's weer jammer...
Ik heb een Dettleffs caravan die beladen 1000 kg (leeg 825 kg) weegt en toch 4 bedden+'n toilet/doucheruimte.
Steeds meer familie van mij die wat kleiner gaan rijden vragen of ze die van me mogen lenen.
Ik kan er wel een verhuurbedrijf mee starten :deuk:. Alleen caravans zijn zo gammel ik hou het zelf amper heel, kraantjes, kastjes, enzovoorts er valt na elke vakantie wel wat te repareren dus ik doe dat maar niet...

Ik heb de caravan nog niet achter deze auto gehad (1.4 tdi niet-Greenline) dat komt eind mei pas, ik ben benieuwd hoe deze dat doet, ik had eerst een 1,6mpi Octavia en die had aardig wat werk ermee op de hobbels in de Ardennen onder Verviers ondanks trekgewicht <=1200kg. Dit jaar is de caravan planning 'mei' Zeeland: kan ik even oefenen: en 'aug' het meer van Geneve dus dan moet ik (LOL ff wijzigen...De Fabia met mij aan het stuur) het kunnen...

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan