Wat viel je op bij de 1e wasbeurt van je O2

LenK

Forumguru
De binnenkant van je auto zie veel langer dan de buitenkant. Een wasbeurt met emmertje en spons laat je ook goed kennismaken met de buitenkant.

1 In zijn algemeenheid: Hoe verschillend de O2 is tov de O1. De leek heeft niet in de gaten dat ik een andere auto heb (mijn O1 was nl ook zwart), maar bij zo'n wasbeurt zie je pas goed dat het een totaal verschillende car is.
(Net als een 2 vrouwen, ondanks dezelfde onderdelen kan dat ook een wereld van verschil zijn als je ze ..... /forum/images/graemlins/24.gif)

2 De motorkap is veel korter, maar dat komt doordat ie zo ver voor het raam pas begint (of ophoudt als je vooraan begint)

3 Er zitten naast de motorkap kieren waar je zo naar binnen kijkt in de motorruimte. Moet dat niet dicht zijn in verband met stroomlijn of kans op windgeruis? Voor de rest zijn de naden ook mooi dicht (bij de deuren bijvoorbeeld)

4 Het logo op de gril is dus eigenlijk veel te groot

5 De antenne zit bij de O2 combi veel verder van de achterkant af. Nu steekt ie bij platleggen niet meer zo idioot ver uit als bij de O1 combi

6 De achterkant vangt veel meer vuil dan bij de O1. Is dat nu vanwege een betere of slechtere stroomlijn?

7 Vier Sirius velgen schoonmaken duurt net zo lang als de hele rest van de auto

8 Na 20k+ ziet ie er nog uit als gloedjenieuw (behalve de doppen op mijn wielmoeren, die zijn een beetje gelig ipv de lakkleur van de velgen)

9 Wat een rare dingen zijn die aero ruitenwissers

Oja, ik heb mijn O2 dus niet pas na 20k voor het eerst gewassen, het was een 2e handsje weet je nog.

SkodaMan

Actief lid
Moet je de O2 aan de buitenkant wassen dan /forum/images/graemlins/smiley29.gif?

Binnenin zeker en vast wel. Je wilt toch niet in de troep zitten /forum/images/graemlins/winkie.gif.

@LenK, ik ben heel benieuwd wat me op gaat vallen, wat de verschillen zullen zijn t.o.v. mijn vorige auto.

Leuk verhaal!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />
Sirius velgen schoonmaken duurt net zo lang als de hele rest van de auto

[/ QUOTE ]
(mede) daarom heb ik ook Vega's : een keer de borstel erover en klaar !!! /forum/images/graemlins/grin.gif

ougie

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Erikje</font><hr />

mij viel niet veel op, ik was een auto nooit met de hand, hij gaat lekker door de wasbeer.

[/ QUOTE ]Waar gaatie naar binnen, aan de voor of achterkant. En zegtie ook auwwww? /forum/images/graemlins/530.gif

Het valt mij altijd op dat een auto letterlijk geperforeerd wordt door steentjes. Bij auto's met een lichte lak-kleur zie je dit erg goed. Geldt echter alleen voor auto's waar veel snelwegkilometers mee gemaakt worden.

Hoppe

Lid
Mij viel op dat je de antenne plat legt en er niet helemaal uitschroefd. Hij ging natuurlijk door de wasstraat, geklooi met een emmer en sop das niks veur mie!
Het leukst van een auto wassen blijft toch het droog rijden!

Joeri

Actief lid
Mij valt het op dat als je een paar keer door de wasstraat hebt gereden, en de antenne neergeklapt is, dat de antenne enorm scheef gaat staan. Kan ook aan de wasstraat liggen /forum/images/graemlins/crazy.gif

Pim

Lid
Die scheve antennes, ook in het "links of rechtdragend" verhaal, heeft met aandraaien te maken. Doordat de antenne achterover leunt op een scheef schroefvlak en rijdend door de wind naar achteren wordt gedrukt, staat uiteindelijk het puntje van de antenne niet meer recht boven de schroef (dus bij het aandraaien maakt het puntje een cirkel beweging en geen rondje om zijn as). Draai je hem te vast, wijst ie naar links, te los: naar rechts.

Karstieman

Forumguru
De O2 heeft redelijk grote kieren rondom de achterklep.
Hier blijft bij mij altijd veel vuil / kleine blaadjes in zitten. Ook aan de bovenkant van de achterbumper blijf veel vuil / blaadjes zitten.
Dit is toch echt not-good. Want natte blaadjes, daar is je autolak niet blij mee.
Verder is me opgevallen dat ie echt groot is /forum/images/graemlins/smile.gif

Gimli

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch</font><hr />

Klopt inderdaad. De keren erna heb ik de antenne dan ook verwijderd.

[/ QUOTE ]

Hoe verwijder je deze dan????

Gimli

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: bring</font><hr />

Los draaien, een flinke ruk eraan geven, en hij is los.

[/ QUOTE ]??

ehhh serieus joh?? bij mijn seat kon ie er niet af, dacht bij deze ook niet...

Ja serieus /forum/images/graemlins/smile.gif Het lijkt of'ie er niet af kan (anti-diefstal vergrendeling), maar je kan'm door z'n vergrendelings nokje heen trekken, uiteraard werkt de vergrendeling daarna niet meer..

Matra_Murena

Actief lid
Jawel, kan je een hippe korte antenne erop zetten, heb ik ook gedaan!

vakantie036k8dh.jpg

KMA

Lid
dit viel me op. Het is volgens mij een produktiefoutje van de gril. Ik zal bij de eerstvolgende beurt eens vragen aan de dealer of dit onder de garantie valt.

Bijlagen

• 23980-skodagrill.JPG
    23980-skodagrill.JPG
    76,7 KB · Weergaven: 60
Bovenaan Onderaan