Wat viel je op bij de 1e wasbeurt van je O2

LenK

Forumguru
Hoe is het met je radio-ontvangst?
Er zijn al zoveel klachten over de Stream/Audience, dus om dat ook nog aan de antenne te gaan rommelen.

Komt dat puntje van Inovenda.de?
Welk lengtemaat is het?
 

Matra_Murena

Actief lid
Het is de middelste lengte. Het ontvangst is ietsiepietsie minder dan met de originele antenne. Bij sterke zenders merk je daar niet svan trouwens, maar de wat minder sterke (zoals NBR die enorm goede flits-informatie geven) merk je het wel.. Ik vind dat zelf niet storend, maar ik vind de originele antenne van mijn stream ook een perfecte weergave geven trouwens... Niet sgeen ruis of iets dergelijks, gewoon retestrakke weergave van de zenders. Misschien heb ik geluk, misschien kijk ik niet zo nouw (anders dan wanneer ik een cd op zet)of misschien valt dat hele gedoe met Stream-ontvangst best mee....

In ieder geval vind ik het een prima weergave en een duidelijke verbetering in het uiterlijk van de wagen!

PS, van het weekend gaan de Pegasus er gelukkig weer onder! Mooi!!!!!!!!
 
mij viel op dat ie schoon uit de wasstraat komt en weer lekker glimpt!

(en dat ik in het vervolg een zuignap op de antenne plak.... dan rijd ik tenminste niet meer met een Gonzo-neus-antenne rond)
 
Wat mij opviel was het makkelijk door buigen van het dak bij de combi. Is dit bij alle breaks zo (van andere merken) of is er bij de O2 dun plaatstaal gebruikt?
Positief vind ik de dichtingen aan ramen en deuren: die houden zeer goed water en vuil buiten. En het interieur (graham onyx) is onderhouds vriendelijk. Gaat makkelijk proper.
 
Inderdaad het doorbuigen van het dak gaat wel erg makkelijk, hier verbaas ik me elke keer ook weer over.

Tevens vind ik dat de ruitenwissers nogal dicht op de motorkap zitten, als je de onderliggen voorruit wilt schoon maken dan kom je amper onder de wissers zonder de motorkap te raken.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mickie</font><hr />

Tevens vind ik dat de ruitenwissers nogal dicht op de motorkap zitten, als je de onderliggen voorruit wilt schoon maken dan kom je amper onder de wissers zonder de motorkap te raken.

[/ QUOTE ]

Ik zet de ruitenwissers dan altijd in de service stand, geheel naar links.
Dan is vrijwel de gehele onderkant schoon te maken.
 
[Probeer het volgende eens: voor je begint te poetsen contact op zetten en contact weer volledig afzetten. Dan onmiddellijk de handle van de ruitewisser naar benden tikken. Nu zouden de ruitenwissers automatisch in poetsstand moeten komen van waaruit je ze zoals bij andere wagens van deruit kan halen.
473.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: KEREL</font><hr />

[Probeer het volgende eens: voor je begint te poetsen contact op zetten en contact weer volledig afzetten. Dan onmiddellijk de handle van de ruitewisser naar benden tikken. Nu zouden de ruitenwissers automatisch in poetsstand moeten komen van waaruit je ze zoals bij andere wagens van deruit kan halen.
473.gif


[/ QUOTE ]

Dat is de servicestand, Kerel.
473.gif
 
Zo staat het ook gewoon in de manual, hoor!

Ik doe het altijd zo. Let overigens wel op dat je niet wegrijdt met de wissers omhoog. Die gaan dan automatisch in ruststand en kunnen dan eventueel de motorkap beschadigen.....
722.gif
 

LenK

Forumguru
Ondertussen is het al lang niet meer mijn 1e wasbeurt, maar vandaag viel me toch weer iets op.

Ik had de ruitenwissers in de servicestand en de motorkap open om de troep (bladeren en dennenaalden) onder de voorruit weg te halen. Toen wilde ik de ruitenwisser weer in de normale stand zetten om de laatste troep te kunnen los trekken.

Ik zette het contact aan, bewoog de handle, maar geen reactie, ruitenwissers bleven naar links. Waren ze ineens kapot?

Niet dus, niks kapot. Dit is een beveiliging!

Zodra de motorkap ontgrendeld wordt worden de ruitenwissers geblokkeerd. Goed dat ze daar aan gedacht hebben, want er is een kleine mogelijkheid dat de wissers tegen de geopende motorkap aankomen (alleen als de wissers van de ruit tilt en daarna met open motorkap laat bewegen)
 
Bovenaan Onderaan