Wat vinden jullie ervan?

• Onderwerp starter Deleted member 1943
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Deleted member 1943

Wat vinden jullie van deze velgen in 17" uitvoering onder een skoda fabia?

Dotz Daytona
Maat 7.5 x 17
ET 35
Steek 5/100
Artikel OD76
Kitset ZJV2
Banden
205/40R17 84
205/40R17 80

DODAHGPL.jpg

higgy

Forumguru
Let wel, je vraagt naar MIJN persoonlijke smaak. En die is JAKKES.
(wellicht om je gerust te stellen: ik vind 18 of 19" Audi S8-velgen onder een Octavia prachtig. Wetende dat heel Golfrijdend Sjonnieland die helaas ook heeft)

D

Deleted member 1943

Die zijn idd wel super maar niet onder mijn Fabia daar wil ik zoiets onderhangen

Hetzer

Forumguru
Dotz is ook niet echt mijn merk, ik vind persoonlijk jammer dat de spaken niet "recht" zijn en krom aflopen..
Maar dat is mijn persoonlijke smaak, ik zou zelf offmarket altijd gaan voor een Mak, Ronal, CMS of BBS velg.. kijk eens op www.wielengids.nl
deze velgen merken zijn van Conti, hebben een "Duits" ontwerp en passen wat meer bij een VAG auto, maar dat is natuurlijk mijn mening.

succes met je keuze, en ik ben benieuwt wat het word, 17 inch is sowieso erg bruut onder de Fabia.

Gieliovd

Forumguru
Mijn mening hoeft jouw keuze niet te beïnvloeden maar ik vind ze niet mooi. Te weinig spaken en te veel tussenruimte!

Wel gemakkelijk schoonmaken :D

cvegreen

Forumguru
Ik ben het met de meesten eens dat ze niet mooi zijn. Ik zou eerder kleiner gaan van maat , want dat is toch wel heel groot voor onder een F1 vind ik . Al zijn er nog forumleden die zo groot gekozen hebben en het lukt , dus het kan . Het model vind ik minder mooi , maar daar kan je niet over discuteren dat valt in smaken , maar niet in die van mij , maar blijkbaar wel in die van u.

Gieliovd

Forumguru
Ja, die vind ik dan weer heel mooi! Die zijn niet zo enorm open en lomp!

Gewoon heel stijlvol.

Weet je wat lelijk is? 22 inch onder een BMW X5. Dat is lelijk. Ik moest er helemaal om lachen dat we hem zagen staan dat ik laatst met de vrachtwagen op pad was.

cvegreen

Forumguru
Nu ik die foto zie die hertzer gepost heeft , vind ik 17" wel kunnen onder een F1 , die vind ik er heel mooi onder staan , als ik het geld had en niet denken aan het meerverbruik zou ik er best ook 17" onder willen . Al vrees ik dan dat mijn 1.2 motortje het moeilijk zou krijgen .

hekko

Lid
Nee ik vind zo ook niet zo mooi. Omdat er zo weinig spaken zijn zie je er ook veel doorheen he, voor zie dan glimmende remschijven, maar vooral achter lijkt me niet mooi. Maar ieder z'n smaak.

Fabia

† In Memoriam
Niet echt mij smaak. Veel te open. Ik zou zelf nooit verder gaan dan 16inch. Het moet ook nog een beetje comfortabel rijden.

Gieliovd

Forumguru
Nu ik die foto zie die hertzer gepost heeft , vind ik 17" wel kunnen onder een F1 , die vind ik er heel mooi onder staan , als ik het geld had en niet denken aan het meerverbruik zou ik er best ook 17" onder willen . Al vrees ik dan dat mijn 1.2 motortje het moeilijk zou krijgen .​
Je wielomtrek mag niet groter worden, dus daar krijgt je motor het niet zwaar mee.

Wellicht de extra wielbreedte die meer weerstand meebrengt. Maar daarentegen is het minder rubber, dus harder en dus minder vervorming, dus minder weerstand.

Ik denk dat meerverbruik echt marginaal is.

cvegreen

Forumguru
Je wielomtrek mag niet groter worden, dus daar krijgt je motor het niet zwaar mee.

Wellicht de extra wielbreedte die meer weerstand meebrengt. Maar daarentegen is het minder rubber, dus harder en dus minder vervorming, dus minder weerstand.

Ik denk dat meerverbruik echt marginaal is.

Ik vind mijn F1 al meer als hard genoeg geveerd staan. dus laag profiel banden , zou ik zeker niet in overweging nemen omdat hij dan nog harder gaat lopen . Ik denk dat het eerder is zoals FABIA zegt , meer dan 16" moet je er niet onder steken . Als ik nu het geld had om LM te kopen ga ik voor 15" , dat weet ik wel zeker, maar heb jammer genoeg mijn geld voor andere zaken nodig momenteel.

17inch

17inch gaat prima op een 19tdi koppel genoeg heb zelf een 14tdi met 17inch anzio velgen 205/40/17 regal banden en voor het comfort hoef je
ook niet echt te vrezen dat valt best wel mee tenminste als je Fabia niet verlaagt is.
Het viel mij reuze mee van 14inch naar 17inch ,ik was er ook bang voor
en nog een voordeel de afwijking van mijn teller is nu ook minder als met
die 185/60/14 bandjes.:xyxthumbs:

nemo

Senior Member
Het viel mij reuze mee van 14inch naar 17inch ,ik was er ook bang voor
en nog een voordeel de afwijking van mijn teller is nu ook minder als met
die 185/60/14 bandjes.:xyxthumbs:

Heee nog een reden voor mij om een andere wielmaat te nemen, de afwijking op mijn teller is nu zo'n 8 km p/u, als ik 100 rijd. Zeer irritant!

CF1

Lid
16" Knife velgen van Skoda zouden ook niet misstaan onder Fabia. (ik heb er te koop op dit forum :-p)

In plaats van off market heb je dan een originele Skoda set (ook 5-spaak design) en weinig gezien aangezien ze eerst voor de octavia 1 bedoeld waren (maar met andere banden passen ze perfect onder een fabia)

Desperado

Forumguru
Heee nog een reden voor mij om een andere wielmaat te nemen, de afwijking op mijn teller is nu zo'n 8 km p/u, als ik 100 rijd. Zeer irritant!

Door de verandering van 165/70/13 naar 195/50/15 is mijn tellerafwijking nagenoeg nul geworden volgens de TomTom :rockon:

cvegreen

Forumguru
Ik vind het meevallen die afwijking , mijn Hyundai die ik hiervoor had scheelde toch wel meer als mijn F1 nu hoor . Het scheelt aan 100km/u zo'n 5 kilometer , dus rij ik dan zo'n 95km/u. Ik vind dit best aanvaardbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan