Wat vinden jullie ervan?

• Onderwerp starter Deleted member 1943
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gieliovd

Forumguru
Nou, ik niet. Als ik de TomTom geloof dan rij ik als ik mij goed herinner 120 met 4000 toeren op de toerenteller. Dan staat mijn snelheidsmeter over de 130 heen. Ik kan het me niet helemaal meer herinneren want de laatste keer is alweer een tijdje geleden dat ik zo vlot reed. Hij wijkt ieder geval onder normale omstandigheden zo'n 8 km/h af, en dat vind ik heel wat. Ach je houdt er rekening mee!

D

Deleted member 1943

ola,

Het worden toch 17" hyperzilver multispaak met een spaakje of 20 geloof ik.
Dit ziet er heel bruut uit. en de prijs valt me ook nog mee inclusief Toyo banden.

cvegreen

Forumguru
ola,

Het worden toch 17" hyperzilver multispaak met een spaakje of 20 geloof ik.
Dit ziet er heel bruut uit. en de prijs valt me ook nog mee inclusief Toyo banden.

Dat word poetsen met een borsteltje zoals je papflessen mee uitwast , en heel veel geduld . Daar horen de nodige foto's ook bij .

Gieliovd

Forumguru
Omdat de meeste mensen geen hogedruk reiniger hebben met een kop die je kunt buigen. Je kunt moeilijk van uit de straat spuiten met die lans.

Dus een halve slag verrijden dan zit boven weer onder.

Desperado

Forumguru
Een goede velgenreiniger gebruiken is veel beter.
Ik ben geen liefhebber van die harde straal op welk deel van de auto dan ook.
Ik heb de lak al eens in het rond zien vliegen door zo'n ding :icon_smile_dead:

van_der_P

Senior Member
Een goede velgenreiniger gebruiken is veel beter.
Ik ben geen liefhebber van die harde straal op welk deel van de auto dan ook.
Ik heb de lak al eens in het rond zien vliegen door zo'n ding :icon_smile_dead:

Op de lak moet je dat zo wie zo niet gebruiken. Ook niet op de motor want er komt water waar het niet hoort. Dat kan heel slecht zijn voor de bedrijfszekerheid van de techniek.

Gieliovd

Forumguru
Tja, er zijn er zat, talloze, die hun auto gewoon wassen met een hogedrukreiniger. De buurman staat bijna elke week met dat ding te blazen.

Ik ben er zelf ook geen fan van.

cvegreen

Forumguru
Ik ben ook geen voorstander van een hogedruk reiniger voor de wagen. Ik spoel liever mijn wagen met de tuinslang , dan inzepen , afspoelen met de tuinslang en dan drogen met mijn microvezeldoekjes.

D

Deleted member 1943

zo ben ik ook van plan mijn auto te gaan onderhouden. Moest pas geleden mijn schoonvader al tegenhouden met zijn wasbezem voor de vrachtwagen en een bruin soppie.

hekko

Lid
Ik hoor wel eens dat mensen hun auto polijsten. Is dat nou een chique woord voor in de was zetten of echt iets anders?

Heb mijn auto altijd met de hoge druk afgespoten...werkt goed hoor..en de lak laat echt niet los. Je zal hem helemaal met de hand in moeten schuimen, wassen en in de was zetten...ben je uren mee bezig!

Desperado

Forumguru
Polijsten is in feite schuren, maar dan met een zachte doek o.i.d.
Dit wordt vaak gedaan als de auto doffe of lelijke lak heeft.
Hiermee wordt in feite het toplaagje van de lak verwijderd.
Ik was en poets altijd met de hand.
Wassen en drogen duurt ongeveer een uur en doe ik afhankelijk van de vuiligheid eens per 2 weken.
Poetsen duurt idd wat langer, maar daar is het resultaat ook naar.
En het is absoluut een behoudt van de wagen waar ik graag die paar uurtjes voor over heb.

cvegreen

Forumguru
Ik was mijn wagen ook altijd met de hand , behalve 1 keer per jaar . Als ik zeker ben dat ze niet meer gaan strooien , dan ga ik eens naar de carwash om het zout er te laten afspoelen met als extra chassis en nog iets dat ik erbij neem. Ik zet mijn wagen ook elk jaar minstens 1 keer in de wax , dan glimt hij daarna des te meer . Schijnt ook goed te zijn voor je lak . Het vergt wat tijd en spierkracht , maar het is wel eens de moeite waard om te doen. Ik doe dit met een roterende machine , speciaal om te waxxen . Maar ik zou er eigenlijk nog eentje bij willen om dan die witte film mee af te wrijven, want met de hand is dat wel hard labeur vind ik .

Gieliovd

Forumguru
Dat gaat wel fijn met zo'n poetsmachine denk ik. Je kunt er eenvoudig een uitpoetsschijf voor kopen neem ik aan.

Wij hebben ook zo'n ding liggen ergens in de kast die ooit voor de marmeren vloer is gebruikt. Die is ook al 8 jaar niet meer gepolijst/gepoetst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan