Wat vinden jullie van z'n Fabia!!

DareDevil

Actief lid
Ik vond op het web nog een mooie foto van een Fabia, ik vind hem mooi wat vinden jullie ervan.
31012990011_large.jpg

LenK

Forumguru
Als ik zo goed kon photoshoppen dan had ik vast een ander beroep gehad.

Deze foto roept bij mij de vraag op waarom Skoda geen 3-deurs auto's maakt. De Fabia leent zich er in ieder geval goed voor.

Achterportier op de foto heeft geen handgreep. Ik denk dat er gesuggereerd wordt dat er een RX-8 deurconstructie in zit:
mazda-rx8-side-3_95.jpg

Ted

Forumguru
3 deurs is armoede, de deur wordt veel te groot en onhandelbaar en nog maar niet te spreken als je mensen meeneemt achterin. 5 deurs is een must, tenminste in mijn situatie!!

LenK

Forumguru
3 deurs is armoede, de deur wordt veel te groot en onhandelbaar en nog maar niet te spreken als je mensen meeneemt achterin. 5 deurs is een must, tenminste in mijn situatie!!
Ik vind dit dan eerder armoede:
citroen_c1_rear_04_06_05.jpg

Niet alleen de auto, maar om daar 4 portieren in te hangen, dat is pas echte armoede.
Daar doe je je achterpassagiers ook geen plezier mee, tenzij het Houdini betreft.

Fabia is echt een kandidaat om een 3 deurs versie van te maken. Heb je meteen meer keus.

joergarms

Senior Member
Denk toch dat Skoda er voor kiest een model te maken dat vooral praktisch is, om zodoende een grotere groep te bereiken.
Ik heb zelf een 3drs polo gehad, prima auto, totdat er een kleintje bijkwam, dan is het gewoon echt niet praktisch.

Sportline

Senior Member
Tunen vind ik leuk maar dit is iets te... Voorbumper, sideskirts en de achterklep spoiler sluiten niet bepaald mooi aan op de auto, vind ik. Ik zou het niet doen tenminste...

Michel

Forumguru
Maar dit is dan ook geen tunen. Gelukkig maar een photoshop waarvan ik hoop dat hij niet in echt nog eens wordt ver/gebouwd, want ik vind dit echt een gedrocht op wielen. Maar goed, smaken verschillen.

Hetzer

Forumguru
:ot:

Niet alleen de auto, maar om daar 4 portieren in te hangen, dat is pas echte armoede.
Daar doe je je achterpassagiers ook geen plezier mee, tenzij het Houdini betreft.

Armoedig???, een 5 drs C-1 is een stuk handiger dan een 3drs.

De meeste achter passagiers in een C-1 zijn dan ook geen Houdini's maar kleine kinderen, in een kinderstoel of op een stoel verhoger, dus dan klopt dat weer, in mijn geval ! :530:

Bijlagen

• DSC00346.jpg
    DSC00346.jpg
    86,5 KB · Weergaven: 18
  • DSC00342.jpg
    DSC00342.jpg
    96,4 KB · Weergaven: 26

___JC___

Forumguru
Met alle respect Hetzer, zou je je kinderen niet liever in iets groters vervoeren? Met iets meer kreukelzone zegmaar?
Het hoeft niet veel groter, bijvoorbeeld een Renault Modus is al een heel stuk veiliger.

Hetzer

Forumguru

Met alle respect Hetzer, zou je je kinderen niet liever in iets groters vervoeren? Met iets meer kreukelzone zegmaar?
Het hoeft niet veel groter, bijvoorbeeld een Renault Modus is al een heel stuk veiliger.

Tja, wat is veilig, C-1, Modus of een Fabia of O-2??
Als jij voor het stoplicht staat met je O-2 of ik in mijn F-2 Combi en er denderd een met 35-ton beladen vrachtautocombinatie aan de achtrekant naar binnen, kun je het ook niet na vertellen, dus dat is om het even.

Nee ik zou niet weten waarom, de C-1/Aygo/107 is super zuinig, BPM-vrij, goedkoop in de wegenbelasting, en onderhoud, haalde in zijn klasse destijds de meeste punten in de crash-test, streker nog de C-1 en de O-2 hebben even veel punten gehaald. ( http://www.euroncap.com/tests/citroen/c1.aspx , http://www.euroncap.com/tests/skoda/octavia.aspx)
Mijn vrouw rijd met de kinderen hooguit 10 km en alleen provinciaal....., en als het mooi weer is gaat ze ook vaak op de fiets of haar Vespa GTV.
Nee om een lang verhaal kort te maken, wij pijnzen er niet over om een "groter" tweede auto te kopen 1, de vervanger hebben we trouwens ook al op het oog , de nieuwe 500 !!!, het enige nadeel van die is, HIJ IS NIET LEVERBAAR MET 5 DEUREN :D

LenK

Forumguru
Prrrrrr.
Als er niks meer te kiezen of te betalen was als een Aygo-C1 of 107 dan werd het openbaar vervoer.
Laatst in een Yaris gereden en dat was al "eens en nooit weer". Baba bij 80 net zoveel toeren als mijn auto bij 120. Pokke herriebak. Laat staan als het nog 2 maten kleiner en goedkoper is.

Hetzer

Forumguru

Prrrrrr.
Laat staan als het nog 2 maten kleiner en goedkoper is.
Yeah wright, een Aygo is 2 maten kleiner dan een Yaris ??, een IQ zeker 3, zet ze maar eens naast elkaar , degene die dat beweert heeft geen verstand van auto's..:crazy:
Een Aygo is zelfs veel groter dan een oude mini, en daar gingen vroeger ook complete volksstammen miee op vakantie.

Tja over smaken en opvattingen , kun je gelukkig verschillen, voor heel veel gezinnen zijn deze goedkope moderne stadsautoootjes een goede uitkomst, vooral voor als op het platteland woont waar het openbaar vervoer geen optie is.

DareDevil

Actief lid
3drs Fabia

Ik snap niet waarom ze toch geen 3drs Fabia hebben gemaakt, bij de VW polo hebben ze hem ook.
En voor de jongeren onder ons! Als ik het had kunnen betalen om een Nieuwe Fabia 3drs te kunnen kopen, was bij mij de keus makkelijk gemaakt!!

Ze spreken gelijk ook een jonger publiek aan!! Als de VW polo 3drs goed verkoopt waarom een Fabia 3drs niet. De prijs zou dan ook gelijk interressanter worden!!

Nou ik had het wel geweten hoor bij Skoda!! hadden ze hem mooi op de Rai kunnen introduceren.

Maar gelukkig is dat mijn mening, en tja menings verschillen nou eenmaal!!

Ze hadden erook een leuke cabrio van kunnen maken! zoals ze bij de Swift hadden van het nieuwe model Jammer dat ie nooit bij de dealer terecht is gekomen zag er goed uit sportief, ik weet zeker dat hij net zo goed had verkocht als de Swift van nu!!

Fabia

† In Memoriam
Daarom vind ik het wel weer frappant dat Seat met een Ibiza combi gaat komen. Is weer een regelrechte concurrent van o.a. de FII Combi.

Bovenaan Onderaan