Wat vinden jullie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabia

† In Memoriam
Ik denk dat het wel meevalt. De dealers willen heel graag F1 hebben omdat ze tweedehands goed verkopen. Dus ik denk dat je een goede prijs krijgt voor de F1.
 

van_der_P

Senior Member
Hoe snel gaat het met de waardevermindering als het nieuwe model eenmaal gaat rijden? Keldert de waarde van het huidige model dan als een baksteen naar beneden? Of is skoda een heel waardevast merk, ongeacht het model?

Er is atijd een waardevermindering voor een model dat wordt afgelost door een nieuw model. Meestal is dat niet dramatisch. En trek dat na een tijdje weer bij. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Het verschil tussen een 3,4,5 jaar oude Skoda zal niet zo groot zijn, dan tussen nieuwe en 3 jaar oud.
Grofweg kun je stellen dat een auto van 3 a 4 jaar oud ongeveer de helft waard is van de toenmalige nieuwprijs. Afhankelijk van de populariteit.
Bijvoorbeeld: Een Fabia I Sedan is minder waard dan een Fabia I Combi van het zelfde bouwjaar en uitvoering.
 

mister9

Actief lid
Een 1.9 tdi (uit het liefst 2006, omdat 2007 te duur is) is niet te vinden. Komt ook weinig bij. Ik zit te pijnzen of we toch niet over moeten gaan op de 1.4 tdi. Wat denken jullie, krijg ik hier spijt van? Enig waar ik op inlever is toch de topsnelheid en de trekkracht?
 

Fabia

† In Memoriam
Volgens mij is het geen Elegance maar een Equipe Plus, kijk maar naar het sportinterieur. Maar verder een hele nette Fabia.
Kijk ook eens op Skoda.nl onder occasion, daar staan genoeg 1.9 TDI.
 

mister9

Actief lid
Hoi. Die auto van 2007 die ik eerder liet ziet. Stel ik ruil mijn Punto in. Die is uit, aug. 2004, 1.2, altijd bij dealer onderhuiden, echt perfecte staat, airco, abs, lichtmetaal, lederen stuur, elec. ramen. Foto:
1kl.jpg


Als ik deze kan inruilen, plus 12.500 bijbetalen. Is dat dan een goeie deal?
Voor de zekerheid, hiernogmaals de links van de betreffende skoda: http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?oid=4851101&sprid=91260494&cache=no
Graag hoor ik jullie reactie.
Alvast bedankt!!
 

cvegreen

Forumguru
Het is een mooie fabia , je krijgt dus voor je punto nog 7000€ . Vind dit echt niet mis , je krijgt voor je punto van 2004 nog vrij veel vind ik . Dat is natuurlijk mijn bescheiden mening he.Maar ik vind dit geen slechte deal.
 

Hetzer

Forumguru
Diesels zijn altijd duur in aanschaf, daarom ben ik blij dat ik minder km's ging rijden, ik heb hiervoor een Fabia combi Elegance SDI gehad kosten toen 19.500 nieuw, de andere kant van het verhaal is dat je er ook veel meer voor terug krijgt als je hem inruilt, dus zie het een klein beetje als investering.
Ik kreeg voor mijn SDI, daarom ook mooi bedrag terug zodat er maar weing bij moest voor mijn huidige benzine Roomster


Ook sluit ik me bij CVEGREEN omtrent je inruilprijs van je Punto, dat krijg je niet bij veel dealers.

succes met je keuze
 

mister9

Actief lid
Ik heb laatst proefgereden in den 1.4 tdi. Wat me tegenviel is dat ik alleen in z'n 2, de bekende duw in de rug kreeg, door de turbo. In de rest van de versnellingen kwam ie wel vooruit, maar miste ik die echt turboduw. Is dat met de 1.9 tdi beter? Krijg je daar ook in de andere versnellingen die lekkere "duw"?
 

Hetzer

Forumguru
Ik heb laatst proefgereden in den 1.4 tdi. Wat me tegenviel is dat ik alleen in z'n 2, de bekende duw in de rug kreeg, door de turbo. In de rest van de versnellingen kwam ie wel vooruit, maar miste ik die echt turboduw. Is dat met de 1.9 tdi beter? Krijg je daar ook in de andere versnellingen die lekkere "duw"?

jazeker die turbo duw is er uiteraard wel op de 1.9 TDI, ik heb eens 6 maanden met een Octavia-1 TDI mogen rijden van mijn werk , erg prettig kan ik je vertellen
 

Hetzer

Forumguru
In alle versnellingen voel je die? Maken die paar pk's dat dan zo'n verschil met de 1.4?

in welke 1.4 TDI heb je gereden, de 51 KW (69pk) of de 59 KW (80 pk), de 1.9 heeft dacht ik 77 KW (105 pk), dus dat scheelt toch wel nog wel wat in vergelijking met de 51 KW ( verschil = 36 pk!!!!!!!!)
 

mister9

Actief lid
Ik heb gereden met de 55kw. Kan dat? En klopt het dan ik alleen in de 2e versnelling die turbo duw voelde?
 

Gieliovd

Forumguru
Ik heb gereden met de 55kw. Kan dat? En klopt het dan ik alleen in de 2e versnelling die turbo duw voelde?
Lijkt me niet. Als je hem in de 2 voel heb je hem sowieso ook in de 1.

Daarnaast zal hij genoeg kracht hebben om hem te voelen in de 3.

Misschien hoger dat de weerstand het overneemt en je niet écht die douw meer voelt, maar je moet het zéker kunnen voelen welk moment de turbo erbij komt.

Anders heb je nooit een ongeblazen diesel onder je kont gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan