Blackokkie2
Forumguru
Bij mijn ouders is het juist mijn moeder die goed kan onderhandelen. Dan pakt ze gewoon de tas op en denkt mijn pa dat het niet doorgaat, maar dan komt meestal zo'n verkoper nog met een bod.
met een mooi verensetje er onder uiteraarden je snel weer van het nieuwe kan gaan genieten
Aantal goede tips. Dank daarvoor! Wil zelf aan het eind van het jaar kijken naar een vervanger van m'n tweede auto. Eind december is een goede tijd toch?Zoals Noord26 aangeeft is het geen truc, maar gewoon onderhandelen. Ga goed beslagen ten ijs en zorg dat je al weet welke motor, uitrustingsniveau en opties je wilt én dat je weet wat dat bij elkaar kost. Neem 2 reeële prijzen in gedachten 1 wat je er het liefst voor wilt geven en 2 wat je er maximaal voor kwijt wil. Afhankelijk van het gesprek moet je dan zelf aanvoelen naar welke prijs je toe kan werken. Ook kan je 1 niet al te dure optie weghouden uit de onderhandeling en op het laatste moment deze toch ter sprake brengen en zeggen als je deze er voor hetzelfde bedrag in de offerte er bij zet, wijs dan maar het plekje aan waar ik mag tekenen. Ook is het van belang dat je uitstraalt en aangeeft bij een scherpe aanbieding spijkers met koppen te willen slaan en de knoop direct door te hakken. Voor jezelf ook prettig, scheelt veel tijd en energie