Wat zit er allemaal in m'n Skoda vanaf fabriek

EdK

Forumguru
Komt vaak voor dat mensen willen weten wat er in hun wagen is meegeleverd vanaf fabriek !
Voorheen zat er een stikker in de kofferbak en de manual met allemaal code's hierop zodat je kon achterhalen wat er was geleverd.
Dit is op bepaald moment er uit bezuinigd en kwamen dus de vragen los van wat zit er nu wel en niet in !

Veel gemaakte opmerking is ook hier op forum van dit kan de dealer je vertellen , dit kan hij zien in zijn systeem !
Veel gemaakte antwoord van dealer is dat hij zich verschuilt achter de privacy wetgeving en dit niet mag vrij geven ( grote onzin )
Afijn Zat net even bij Vagshop op de site te kijken en kwam volgende site tegen !! https://www.vagshop.nl/Audi-VW-Seat-Skoda_voertuig_optielijst-VAGOPTIELIJST

Oké kost je 10 eurie en 2 a 3 dagen wachten ( volgens site ) maar dan krijg je wel waar je om verlegen unt zitten !
Ze hebben ook een voorbeeld PDF die je kunt downloaden, zodat je van te voren kunt zien wat je kunt verwachten.

En ze kunnen blijkbaar na opgave VIN nummer ook bv Duitse import wagens een lijst genereren voor je !
En met nederlandse wagens heeft men genoeg aan je kenteken, maar goed lijkt me dat VIN nummer het beste nummer blijft om op te geven..!!??

Afijn doe je voordeel er mee zou ik zeggen mocht je meer willen weten van je wagen en je dealer verkoper je eigenlijk hierin dwarszit !

MarcoO2

Forumguru
Handig! Kleine kanttekening: de vraga komt het meeste voor bij import-auto's. En juist dan is de vraag of deze lijst ook de juiste weergave biedt. Ze zeggen daar niets expliciets over volgens mij.

Maar goed, als de info volledig uit de fabriek-gegevens komt, en dus niet via PON oid, dan zou het via VIN inderdaad mogelijk kunnen zijn. Ben benieuwd!

EdK

Forumguru
zeggen daar niets expliciet over volgens mij.

Wel zover ik weet is het VIN nummer een unieke code die wagen gebonden is !
En verbaast me niets dat VAG shop zijn info rechtstreeks vanuit VAG kan ophalen....

En weet uit ervaring dat er op artikelnummers etc heel veel is terug te halen.
Tot zelfs de dader bij een ongeluk die is doorgereden, en aan hand van onderdelen van de betrokken wagen de dader / eigenaar van wagen achterhaald kon worden.
Dit was wel met een Mercedes busje van een resort eigenaar in Porto Rico.....

Bovenaan Onderaan