Water in de portieren

De dealer heeft voor elke afwateringsopening in de deur keurig uitsparingen gemaakt in het rubber. Ben tevreden met de oplossing.

EdK

Forumguru
En nu dus opletten dat de aangepaste rubbers niet vlugger gaan scheuren , en dan even voor garantieperiode vervalt ze laten vernieuwen door de dealer.

Mikedejong1

Forumguru
Goedemorgen, ik ben vanmorgen even wezen wassen en heb dit probleem even onderzocht.. Toen ik aan het rubber zat kwamen er enkel een paar druppels, dat viel mij erg mee na de regenval van afgelopen tijd...

Ik heb overigens niks gemerkt van klotsen in de portieren of iets dergelijks..

Zal ik dit toch even laten nakijken bij de dealer?

staal

Actief lid
Volgens mij is het probleem opgelost bij de Rapids gebouwd na september 2013. Ik heb een Rapid met het nieuwe dashboard en stuur en die heeft er geen last van.

Mikedejong1

Forumguru
Nu zal ik ongetwijfeld als een sukkel klinken, maar ik heb een Spaceback van december, heb ik dan ook het nieuwe dashboard en stuur...?

Ik had hem gewassen en het waren maar een paar druppels die eruit kwamen... Dus denk dat niet dat ik dat probleem ook heb

Mijn spaceback is van november 2013 het is dus een van de eerste. Volgens de monteur zitten de deuren vol met was. Deze was loopt uit de waterafvoer gaten. Kleeft op zijn beurt aan de rubbers en de rubbers aan de onderzijde deur. Het zou best wel eens kunnen dat het water vanaf november 2013 langzaam aan is verzameld in de deur. Het betrof bij mij overigens alleen mijn deur links achter. Ik gooide de deur dicht toen de spaceback in de garage stond. Hoorde toen een een geluid van klotsend water. Intuitief aan onderzijde deur gevoeld en trok de rubber iets naar onderen. Voelde de verkleving met de deur duidelijk. Er kwam best wat water uit de deur stromen. Na bezoek aan de garage heb ik thuis een en ander aan de onderzijde deuren bekeken. Uitscheuren van de rubbers lijkt mij absoluut niet het probleem het is maar een kleine ingreep. Op mijn vraag aan de monteur betreffende kansen op roest werd aangegeven het is gegalvaniseerd plaatwerk en de deuren zijn vol was gespoten.
Heb daar dus geen zorgen over. Ga gewoon verder genieten van mijn spaceback. Mijn echtgenote en zoon hebben ieder een Citigo. Heb direct de deurrubbers bekeken. Daar doet zich het probleem niet voor. Bij de Citigo betreft het een totaal andere constructie. Vind dat Century Groningen, voorheen van Heukelem, een en ander goed heeft opgelost.

Laatst bewerkt:

paultie

Forumguru
Na de regenbuien van afgelopen dagen heeft onze spaceback ook hetzelfde probleem. Met name in de deur die niet vaak open word gedaan.
Nadat ik het rubber naar achteren trok kwam er inderdaad een litertje of 2-3 er uit zetten.
Zal zelf de rubbers wel inknippen want heb geen zin om om te rijden naar de dealer.... ;)

De spaceback is ook van November 2013...

Antera

Donateur
Dit is de modificatie die ooit ook eens op de Leon 1M en passat 3B is moeten gebeuren alleen daar was het erger en liep het water meteen de auto in.

Dealer knipje laten maken zal ervoor zorgen dat het hun verantwoording is als deze scheurt als is zelf maken natuurlijk een snellere optie

staal

Actief lid
Ik heb mijn deuren gecontroleerd van mijn Rapid Sedan (okt 2013) en geen water te vinden.

widojo

Actief lid
In afwachting van mij Octavia rijd ik in een Rapid van jan 2014 en had ook last van klotsend water in de deur. Al is het een tijdelijke auto toch vervelend. Eerst zelf de strips iets losgetrokken zodat het water wegliep.
De dealer heeft op een later tijdstip de rubber strips, zoals hierboven al een paar maal opgeschreven, wat aangepast.

Rapid

Actief lid
Ook ik heb ineens een klotsbak links achter. Nooit eerder last van gehad, zie eerder bericht. Nu dus toch!
Rapid van september 2013.
Ga toch even bij de dealer langs.

Frank

peterrapid

Forumguru
Ook bij deze van 2014 is het nog altijd zo, dealer van ons was hiervan op de hoogte en zelf de rubbers herplaatst en gekeken voor een goede afdichting. Maar je niet laten afpoeieren door je dealer.

JJB

Lid
Geen geklots hier maar voor de zekerheid toch even de rubbers opzij geschoven: slechts een paar druppels, ik zal het in de gaten te houden.

Rapid

Actief lid
Vanmorgen weer gekeken, bijna alles was er weer uitgelopen. Iets gerommeld aan het rubber en er kwam nog iets uit. Laat het maar even zo.
Blijft een fantastische auto met 41000 km in 11 maanden

Frank

Bovenaan Onderaan