Water onder Dashboard naar regent niet buiten.

Beste mede ŠKODA en vag rijders,

Ik sta sinds vandaag voor een raadsel en ben een beetje van slag zodoende vraag ik jullie raad en/of advies.
Zoals op het filmpje te zien is.
Lekker het onder mijn Dashboard
Wie weet wat dit kan zijn.
Ik ben naar de dealer geweest en die zeiden dat het misschien iets eenmaligs zal zijn omdat het gisteren een beetje heeft geregend maar het de parafan is niet verstopt. Dus dat was het niet zeggen ze.
Ook dat ik de airco al een uurtje op recirculatie had staan maakte niet uit.

Dus graag jullie raad/advies

Groetjes Renaldo.

Langer filmpje <————-

Laatst bewerkt:
Lijkt de waterafvoer van de airco, die ontrekt vocht aan de lucht, door die droging koelt de lucht af, water dat vrijkomt loopt normaal naar buiten weg. Circulatiestand doet daar niks aan af.

@Frank_Rapid Spaceback
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb inderdaad het vermoeden dat dat het is.
Jammer dat mijn dealer daar niet mee kwam.
Weet jij of iemand anders weer de afvoer loopt van de airco condens afvoer? Zo dat ik die kan na kijken.

Erik_NL

Forumguru
het slangetje van de ruitensproeiervloeistof is bij onze Citigo een keer geknapt. Het druppelde op het zekeringenkastje. Garage (geen Skoda-dealer) moest zoeken waar. Tijdrovend maar effectief hersteld.
Schijnt vaker voor te komen (Citigo, Up!, Mii).

Laatst bewerkt:

LongTimeAgo

Senior Member
Wij hebben een Seat Mii van 2012 en daar heb ik de beide afvoer kanalen een keer volledig door moeten prikken/schoonmaken/uitzuigen.
Hier voor moest ik onder de plastic plaat zijn waar de ruitenwissers door heen zitten zeg maar.
Er lag op een gegeven moment zo veel water in dat het vermoeden was dat het bijna naar het interieur zou lekken. Dit deed het nog net niet. Auto was na het schoonmaken een goed paar kilo lichter na al die liters die er uit stroomde. ;)
Wellicht is dit ook een mogelijkheid om even te controleren!
Je ziet het namelijk niet zo snel en je komt er ook niet zo makkelijk bij in eerste instantie.
Motorkap open, rubber weghalen en dan pas kan je onder dat plastic ding kijken hoe het er uit ziet.

LongTimeAgo

Senior Member
We hadden ook een langere tijd al last van 'vochtaanslag' in de auto aan de binnenkant op het raam.
Na het VOLLEDIG schoonmaken van die afvoerkanalen was dat probleem ook opeens verdwenen.

LongTimeAgo

Senior Member
Grootste voordeel van de Mii, Citigo en UP zijn toch wel dat ze volledig plastic fantastic uit elkaar te halen zijn en weer in elkaar te zetten zijn. Echt makkelijk ;)

Bovenaan Onderaan