@Luigi Allereerst moet je alle niet gespoten kunststofdelen afplakken: bijna alle soorten wax die daarop komen krijg je er niet zomaar af, en je houdt lelijke witte vlekken over. Door vooraf af te plakken, voorkom je die vlekken, die bijna niet meer weg te krijgen zijn.
Voor het aanbrengen van Collinite 845 een tip: zet een poosje voor je begint de hele fles in een bak warm water (pakweg 40 graden), de wax wordt dan dun vloeibaar, en met een klein scheutje wax op een applicator (ook wel finishing pad genoemd) kun je de hele auto in de wax zetten. Hoe dunner je de wax aanbrengt, hoe beter het werkt! Zolang je nog ziet dat de lak doffer wordt als je met de applicator over de lak gaat, zit er nog voldoende wax op. Ik zou voor de velgen een apart padje pakken, van een euro of 2: kost niet veel, maar voorkomt dat je met een padje waar mogelijk wat vuil van de velgen aan komt, over de lak gaat (krassen).
Voor het handmatig aanbrengen van de Collinite zou ik
deze of
deze pad kiezen. Voor de velgen
deze, dit laatste type is ook geschikt om bijvoorbeeld kunststof in de auto (dash) te behandelen, en voor allerlei andere zaken. Voor het uitbuffen van de Collinite zou ik
dit type doek of
dit iets kleinere type gebruiken. Voor de velgen kun je een goedkopere doek van bijvoorbeeld de Action nemen.
Zodra je klaar bent met uitpoetsen de tape verwijderen. Overigens geen gewone schilderstape gebruiken: voor machinaal is dat niet sterk genoeg, maar voor de hand heb je toch nog het probleem dat het onvoldoende plakt (je wrijft het eraf, als je bezig bent). Daarom zou ik óf voor 3M tape, óf voor Aqua dynamic tape gaan. Beiden zijn in verschillende breedtes te koop.