RPeter
Senior Member
Een tijdje reeds geniet ik op de achtergrond van deze leerrijke omgeving.
Het LED project, VCDS, …
Tijd voor actievere deelname, een ‘kleine’ voorstelling dringt zich op.
Man, 41 jaren jong, Gehuwd, Belg, Oost-Vlaanderen.
Tot op heden een trouwe Toyota rijder.
136pk 310Nm maar wel reeds 240k op de teller en dat begint hij te tonen.
De zoektocht naar een nieuwe bolide kon beginnen.
Eerlijk gezegd vond ik Skoda nooit een ‘bijzonder’ merk, weinig uitdagend, het grijze muis effect.
Vond, want de laatste maanden draaide ik mijn hoofd al wat sneller bij de voorbijrijdende Skoda.
De keuze is gevallen bij ‘grijze muis’ Octavia Combi en bestuurbaar vanaf week 26 (+/- 2 weken).
Eerst waren er de proefritten. RS TSI, RS TDI, Scout 150pk en nog eentje.
Jullie overtuigen hoef ik niet, wie gereden heeft met de RS is nogal onder de indruk.
Heb ik dan gekozen voor de RS, wel ja en neen.
Op een nat en oneffen wegdek –lees standaard Belgisch wegdek- had de RS tijdens de testritten toch een beetje last van wielspin, de beschikbare 4x4 scout was dan een minder felle, evenwichtige ervaring.
De ‘kinderkopjes’, Vlaamse kasseien werden wat aangenamer genomen en verlies van tractie was ook geen probleem.
Gelukkig heeft de Belgische invoerder ervoor gekozen om ook de 184pk 380Nm sterke TDI motor in
4x4 uitvoering ter beschikking te stellen.
Een Octavia Combi Elegance 4x4 DSG met 380Nm, metal grey, columbus, DAB, maxi-dot kleur, PDC voor en achter, Light assist, Lane assist, Led voor en achter, DSG bediening aan stuur, Front assist voor ACC, Rijprofielselectie, Canton , Pano roof, Sunset en uiteraard Xenon met AFS.
De theoretische 0-100 km/h in 7.2 seconden…
dit is misschien een grijze muis maar ze heeft tandjes.
De kans dat ik een beetje overdreven heb bij het samenstellen van de configuratie is reel maar YOLO
Nu nog hopen dat de Toyota geen jaloerse bui krijgt en niet meer wil starten.
Beste groeten allen
Het LED project, VCDS, …
Tijd voor actievere deelname, een ‘kleine’ voorstelling dringt zich op.
Man, 41 jaren jong, Gehuwd, Belg, Oost-Vlaanderen.
Tot op heden een trouwe Toyota rijder.
136pk 310Nm maar wel reeds 240k op de teller en dat begint hij te tonen.
De zoektocht naar een nieuwe bolide kon beginnen.
Eerlijk gezegd vond ik Skoda nooit een ‘bijzonder’ merk, weinig uitdagend, het grijze muis effect.
Vond, want de laatste maanden draaide ik mijn hoofd al wat sneller bij de voorbijrijdende Skoda.
De keuze is gevallen bij ‘grijze muis’ Octavia Combi en bestuurbaar vanaf week 26 (+/- 2 weken).
Eerst waren er de proefritten. RS TSI, RS TDI, Scout 150pk en nog eentje.
Jullie overtuigen hoef ik niet, wie gereden heeft met de RS is nogal onder de indruk.
Heb ik dan gekozen voor de RS, wel ja en neen.
Op een nat en oneffen wegdek –lees standaard Belgisch wegdek- had de RS tijdens de testritten toch een beetje last van wielspin, de beschikbare 4x4 scout was dan een minder felle, evenwichtige ervaring.
De ‘kinderkopjes’, Vlaamse kasseien werden wat aangenamer genomen en verlies van tractie was ook geen probleem.
Gelukkig heeft de Belgische invoerder ervoor gekozen om ook de 184pk 380Nm sterke TDI motor in
4x4 uitvoering ter beschikking te stellen.
Een Octavia Combi Elegance 4x4 DSG met 380Nm, metal grey, columbus, DAB, maxi-dot kleur, PDC voor en achter, Light assist, Lane assist, Led voor en achter, DSG bediening aan stuur, Front assist voor ACC, Rijprofielselectie, Canton , Pano roof, Sunset en uiteraard Xenon met AFS.
De theoretische 0-100 km/h in 7.2 seconden…
dit is misschien een grijze muis maar ze heeft tandjes.
De kans dat ik een beetje overdreven heb bij het samenstellen van de configuratie is reel maar YOLO
Nu nog hopen dat de Toyota geen jaloerse bui krijgt en niet meer wil starten.
Beste groeten allen