Weer een belg erbij :D

RPeter

Senior Member
Een tijdje reeds geniet ik op de achtergrond van deze leerrijke omgeving.
Het LED project, VCDS, …
Tijd voor actievere deelname, een ‘kleine’ voorstelling dringt zich op.

Man, 41 jaren jong, Gehuwd, Belg, Oost-Vlaanderen.
Tot op heden een trouwe Toyota rijder.
136pk 310Nm maar wel reeds 240k op de teller en dat begint hij te tonen.

De zoektocht naar een nieuwe bolide kon beginnen.

Eerlijk gezegd vond ik Skoda nooit een ‘bijzonder’ merk, weinig uitdagend, het grijze muis effect.
Vond, want de laatste maanden draaide ik mijn hoofd al wat sneller bij de voorbijrijdende Skoda. :jaja:

De keuze is gevallen bij ‘grijze muis’ Octavia Combi en bestuurbaar vanaf week 26 (+/- 2 weken).

Eerst waren er de proefritten. RS TSI, RS TDI, Scout 150pk en nog eentje.
Jullie overtuigen hoef ik niet, wie gereden heeft met de RS :sterretjes:is nogal onder de indruk.

Heb ik dan gekozen voor de RS, :pieker: wel ja en neen.

Op een nat en oneffen wegdek –lees standaard Belgisch wegdek- had de RS tijdens de testritten toch een beetje last van wielspin, de beschikbare 4x4 scout was dan een minder felle, evenwichtige ervaring.
De ‘kinderkopjes’, Vlaamse kasseien werden wat aangenamer genomen en verlies van tractie was ook geen probleem.

Gelukkig :dankje:heeft de Belgische invoerder ervoor gekozen om ook de 184pk 380Nm sterke TDI motor in
4x4 uitvoering ter beschikking te stellen.

Een Octavia Combi Elegance 4x4 DSG met 380Nm, metal grey, columbus, DAB, maxi-dot kleur, PDC voor en achter, Light assist, Lane assist, Led voor en achter, DSG bediening aan stuur, Front assist voor ACC, Rijprofielselectie, Canton , Pano roof, Sunset en uiteraard Xenon met AFS.

De theoretische 0-100 km/h in 7.2 seconden…
dit is misschien een grijze muis maar ze heeft tandjes.

De kans dat ik een beetje overdreven heb bij het samenstellen van de configuratie is reel maar YOLO :tegek:
Nu nog hopen dat de Toyota geen jaloerse bui krijgt en niet meer wil starten.

Beste groeten allen

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom Peter. Opvallend dat een Toyota-rijder een de Skoda-modellen als een grijze muis ziet. Op zich kan ik me daar wel iets bij voorstellen bij het 'grijze muis' idee voor (de meeste) Skoda's, maar in mijn beleving is dat met Toyota minstens zo erg.

Succes met wachten, en straks veel plezier met de Scout.

RPeter

Senior Member
@Cordoba, Het is wel inderdaad zo dat 'de Toyota' ook niet echt een blinker is.
't is dan ook een heel subjectief gevoel -plotseling- open te staan voor Skoda :D

En.. het is geen scout hoor... een echte Octavia Combi Elegance maar in 4x4 en 184pk.
Ik moest er ook even aan wennen.
:tegek:

Cordoba

Forumguru
@RPeter Dan heb ik je dus verkeerd begrepen/slecht gelezen: ik dacht dat je een Scout uitvoering besteld had, maar toch veel rijplezier met de 4x4 Octavia straks.

Grtz. Gert

RPeter

Senior Member
@Cordoba , laat het ons een 'specialleke' noemen :)
De bestelde octavia is niet zo bekend, in Duitsland/Oostenrijk wordt het soms de 4x4 RS genoemd of wordt in combinatie met L&K uitvoering gebracht.
Het uiterlijk en dus het bodywork is puur Octavia Elegance, het onderstel is met 4x4 Haldex 5 koppeling DSG en de motor is dezelfde als uit de RS TDI.
http://www.motorsport-total.com/aut...eb-fuer-skoda-octavia-limousine-14102401.html
Informatie zoeken was een avontuur op zich :sterretjes:

Hier in België vertelde de concessiehouder ons dat er een klein aantal van verkocht werden met de body van de RS.
Voor en achterbumper werden volledig vervangen. Kosten €3000.
Er rijden hier dus ook een aantal RS TDI rond in 4x4

Het grijze muis deel is in mijn specifieke geval helemaal waar.
Buiten de belettering 4x4 op de koffer en op de DSG pook is het een standaard Octavia Elegance Combi.
En dan nog de extra paardjes ;)

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Welkom Peter :thumbsup:

Waar in O-Vlaanderen heb je je bolide besteld?

Speciale config heb je daar samengesteld!

RPeter

Senior Member
@Joske , Besteld is hij bij D'Ieteren zelf (Woluwe, zelfde baan als het testcentrum) (misschien niet de beste keuze geweest, later meer :shutup:
Mijn eerste officiële skoda contact lag in Sint-Niklaas, :thumbsup:

Jah de config :D ben er op papier wel blij mee :jaja:
Eenmaal hij er is zal ik pas echt weten hoe de vork in de steel zit... een gelijkaardige testwagen was/is namelijk niet voorhanden, als je even bij de concurrentie gaat kijken (Seat) dan komt kwa motorgevoel en tractie de Leon X-Perience dichtst in de buurt.

Blackokkie2

Forumguru
Tja, grijze muis? Vergeleken met de Toyota Auris vind ik de Slopel Zakstra en de VW Golf ook niet erg flitsend.

CDK

Forumguru
@RPeter, hartelijk welkom hier, dank voor het voorstellen en gefeliciteerd met je aankoop, wat zal dat een genot zijn straks! Die DSG, 184 dieselende paardjes en 4x4 ga je heel erg waarderen, vooral bij nat en glad weer :jaja:

Bovenaan Onderaan