Weer terug met een Octavia Combi IV 1.5 TSI

madpilot

Senior Member
Gezeur met dat primary user worden. Ding synct wel met Skoda want profiel dat ik via de app gemaakt heb herkent ie. Ook mn S-pin herkent ie. Dus die eSim doet het. Ook nieuwe user aanmaken via infotainment werkt niet. Systeem al naar fabriekinstellingen gezet, gereboot, alle users verwijderd, weer gereboot. Helpt allemaal niets. Ben er klaar mee voor vandaag :-p

hemi24

Forumguru
Jammer; vroeger had je een handleiding bij een auto waar je dergelijke zaken in kon lezen…

madpilot

Senior Member
Haha ja het is leuk als het allemaal werkt maar werkt het niet dan loop je vast. Leer voor de volgende keer, een up-to-date systeem eisen. Ga er nog wel even op terugkomen bij de verkoper, in feite is infotainment net zo goed een onderdeel dat moet werken.

madpilot

Senior Member
Zo, bezig geweest met een oplossing voor de laadbehoeftes op de achterbank. Usb-c kabeltje van een meter met haakse connector, koppelstukje, usb-c hubje en 2x een 2 meter usb-c kabel. Zo kan ik één van de usb-c connectoren uit het "laadvak" vóórin gebruiken om achterin bijv. 2 tablets van stroom te voorzien (en houd ik de andere over voor Android Auto via m'n telefoon). Dit gaat goed, bij op beide tablets afspelen van Netflix voldoende prik om ietsje bij te laden. Hubje in de ruimte onder de armleunig en het teveel aan kabel kan in de vakken van de voorstoelen. Wellicht niet de mooiste oplossing maar zolang het werkt... Ook mooi dat ik nu wel stangetjes heb voor de hoofdsteunen, daardoor kunnen de tablets in een houder. Bij m'n vorige Octavia's had ik sportstoelen uit één geheel. Dus kinderen zijn ook blij :-)

Bijlagen

• 20240308_132432.jpg
    20240308_132432.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:

madpilot

Senior Member
Alleen in de kofferruimte. Zit je ook met allemaal snoeren te kloo*en. Snap niet zo goed waarom die sigarettenaansteker bij de handrem weggehaald hebben. Die gebruikte ik onderdaad altijd met zo'n plug.

madpilot

Senior Member
Euh niet dat ik weet, wat bedoel jij met "achterop"? Bij de ventilatieroosters voor de achterpassagiers?

EdK

Forumguru
Zit hij niet toevallig onder de armsteun in de armsteunbak ?
Bij mijn Fabia 4 is hij namelijk daarheen verplaatst, maar geheel niet geplaatst heb ik tot heden nog niet meegemaakt.
In de kofferbak is hij bij mij wel verdwenen, wat ik dan wel weer jammer vind

madpilot

Senior Member
Haha ja het is leuk als het allemaal werkt maar werkt het niet dan loop je vast. Leer voor de volgende keer, een up-to-date systeem eisen. Ga er nog wel even op terugkomen bij de verkoper, in feite is infotainment net zo goed een onderdeel dat moet werken.
Update: De auto vandaag bij de dealer afgeleverd, na twee vruchteloze pogingen om het tussendoor met de dealer op te lossen. De dealer heeft de software geüpdatet naar versie 1941 en toen werkte het. Ze zijn er een uurtje mee bezig geweest. De factuur gaat naar de verkopende partij (wel even van tevoren met ze afgestemd, uiteraard). Overigens dus wel een tip: koop je zo'n auto dan dus bedingen dat de software up-to-date is of gemaakt mag worden. Kost toch weer 125 ex. btw als je het zelf moet betalen.

Verder bevalt de auto nog erg goed. Had wel last van water in één van de middelste achterlichten. Na loshalen en drogen bleef er water in komen. Dus randje tussen achterlicht"glas" en behuizing met wat van die ouderwetse ruitenkit gedicht (had ik nog liggen) en probleem opgelost. Liep dus blijkbaar toch wat regen etc. naar binnen (kon geen duidelijke spleet ontdekken verder).

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan