Weer wat vragen.

Rob.nl

Lid
Zoals boven wat vragen.

Heeft elke Octavia IV, de onze van 7 mei 2021, wel n import Duitsland, standverwarming/koeling? Ofwel opletten dat er dan bij aflevering er een afstandsbediening bij komt?

Verder een rijimpressie gezien. Rijafstand 100 km. Verbruik 3 liter/100 km. En vanzelf elektra. Realistisch? Man heeft dorpen, stad, bundesstrasse s en autobahn, 120 gereden, aangedaan. Reed behoirlijk normaal.

Laatste nu.
Kan ik een foute laadpaal kiezen. Bedoel dan het vermogen ervan of regelt de auto dit? Ok, fastnet vergeten maar verder zou alles kunnen? Of past de connector dan domweg niet?
Jullie lezen dat ik er totaal geen kaas van gegeten heb.....

Nog 1tje dan.
Garantie hoogvoltaccu. Hoe lang? Wagen is prima onderhouden. De hedendaagse 8 jaar meen ik maar de onze, 2021, even niet kunnen vinden.
Ben weer benieuwd!

Dank weer, gr Rob.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
De boordlader geeft aan de laadpaal aan wat 'ie kan/wil hebben, als dat binnen de mogelijkheden van de laadpaal valt, is het goed.
Meest gebruikelijk voor laadpalen is dat ze 11kW (op 3 fasen á 16A) leveren, dus aan een 1 fase auto/boordlader wordt er dan 3,6 kW geleverd.
Ook kun je een 22kW laadpaal laten plaatsen, maar in de praktijk is dat overkill, en wanneer je thuisinstallatie (de gebruikelijke) 3x25A is, is het maximale (wanneer er verder in huis niets aan stroom verbruikt wordt *dus nooit!*) 5,7kW per fase, en 17,25kW in 3 fase bedrijf.
Dus een 'foute' laadpaal kiezen is nauwelijks mogelijk, als dat over de te leveren stroom gaat, er zit natuurlijk(?) wel kwaliteitsverschil tussen.
En om op de toekomst voorbereid te zijn, kun je beter een 3 fase laadpaal kiezen, die kun je ook gebruiken om op 1 fase te laden, andersom gaat niet.
Voor je andere vragen heb ik geen antwoorden.

Rob.nl

Lid
Dank je, deze snap ik. Maar ben overgeleverd aan de openbare palen. Op zich overdag geen probleem, palen zat vrij, er kan dus niets gebeuren wat laden aan deze palen betreft. Had al eerder n aanvraag gedaan deze op de openbare plaats bij huis te plaatsen, gebeurt niet. Idd, voldoende keuze in de buurt...

Zoals boven wat vragen.

Heeft elke Octavia IV, de onze van 7 mei 2021, wel n import Duitsland, standverwarming/koeling? Ofwel opletten dat er dan bij aflevering er een afstandsbediening bij komt?
Verwarming komt uit de hoogvolt accu, airco is een hoogvolt airco compressor en wordt ook vanuit de accu gevoed en niet aangedreven door de multiriem zoals reguliere auto’s. Te bedienen via app, geen AB.

Verder een rijimpressie gezien. Rijafstand 100 km. Verbruik 3 liter/100 km. En vanzelf elektra. Realistisch? Man heeft dorpen, stad, bundesstrasse s en autobahn, 120 gereden, aangedaan. Reed behoirlijk normaal.
Ik haal zo’n 200km op de snelweg bij 100km/u voordat de accu dan leeg is. Verbruik zo’n 1:22.

Laatste nu.
Kan ik een foute laadpaal kiezen. Bedoel dan het vermogen ervan of regelt de auto dit? Ok, fastnet vergeten maar verder zou alles kunnen? Of past de connector dan domweg niet?
Jullie lezen dat ik er totaal geen kaas van gegeten heb.....
Alle laadpalen hebben een type2 stekker. Auto bepaald de laadstroom gezien de omvormer van de AC-spanning vanuit de laadpaal naar de DC-spanning (waarmee de accu geladen wordt) in de auto zit. Snelladen met een CCS is natuurlijk niet mogelijk. Opmerking: verdiep je even in de tarieven en wie de lokale aanbieder van de laadpalen zijn en of ze eigen laadpas hebben. Vaak is dit dan goedkoper.

Nog 1tje dan.
Garantie hoogvoltaccu. Hoe lang? Wagen is prima onderhouden. De hedendaagse 8 jaar meen ik maar de onze, 2021, even niet kunnen vinden.
Ben weer benieuwd!
8 jaar of 160.000km (kom op hoor; eerste hit op google….)

Dank weer, gr Rob.
Goedzo.

Bovenaan Onderaan