Zo kom ik ook nog even.
Ik kom al ruim 20 jaar in de alpen, en alle vakanties bij elkaar opgeteld, heb ik er meer dan 2,5 jaar doorgebracht.
Ervaring met rijden ter plekke, veel!
Met mijn Fabia 1.4 (55kw geloof ik) kun je je daar prima redden. Het probleem is met veel mensen, ze durven niet iets langer door te trekken. Laat die motor maar ff toeren draaien, daar is ie voor gemaakt en wordt ie ook echt niet slechter van. Je hoeft niet tegen de begrenzer aan te rijden, maar wat meer dan gemiddeld in Nederland is absoluut geen probleem.
Persoonlijk heb ik, inclusief volgeladen Fabia+ bagagekar geen sliert mensen achter me gehad.
De motorinhoud zegt tegenwoordig lang niet alles, waarschijnlijk heeft die 1.2 een draaimoment wat eerder en misschien wat smeuiger vrijkomt waardoor er prima mee te rijden is.
Heb er ooit mee gereden als leenauto, en ik was positief verrast.
Dan nog iets, je bent op VAKANTIE, je bent niet op de vlucht toch?
En wat voor auto je ook rijdt, hoe snel of hoe langzaam, er zijn altijd mensen die je zonodig in willen halen, laat ze lekker gaan.
Als laatste wil ik wel zeggen, mocht je echt twijfelen over een bepaalde motor, dan moet je het niet doen, want zoals eerder gezegd, de gedachte van; had ik maar...... worden denk ik wel vervelend op den duur.