Weinig grip

micky

Forumguru
Idd @Joske, ik heb vaker dezelfde zomerbanden gehad als die nu op mijn O3 liggen, ik ben er ook van overtuigd dat het een eigenschap van de auto is.

Archie

Senior Member
Ik ga het volgende week meemaken, dan komen de winterbanden. Helaas met lege geen invloed op wat ze er onder gooien... Maarja voor een tientje per maand ;)
Hoezo heb je geen invloed? Is het prive of lease? Bij dat laatste heb je zeke wel invloed.
Ik heb TS850 gevraagd en gekregen :) (aanrader qua grip)

Ik volg @Joske : laag motorgewicht. En uiteindelijk hebben onze wagens toch vrij veel koppel/vermogen. Ik herinner me nog dat 15j geleden 200pk op de voorwielen als absoluut maximum gold. En dat was dan voor een Focus RS of iets dergelijk met sperdiff. Nu heeft mijn gezins-Octavia er 220 op de voorwielen, zonder mechanisch sper, logisch dat je in de eerste verzetten wat moet oppassen.

Soit, wielspin is het einde van de wereld niet.

Thokozanoah

Forumguru
Die theorie klopt volgens mijn beleving niet helemaal, bredere banden hebben idd meer raakvlak, maar ook minder druk per cm2 dus de tractie zal vergelijkbaar zijn...
Dat zou kunnen, maar verklaar dan eens het volgende:
met banden maat 225/40R18 met de juiste druk zul je minder snel spinnen dan wanneer diezelfde band opgepompt wordt met 1 bar.......(dus de band is te hard opgepompt).
Heb je dezelfde auto, dus hetzelfde gewicht. Raakvlak neemt af maar druk/cm2 neemt toe......

De vele ervaringen die mensen opdoen en theorieën die geleerd worden bepalen hoe je over een bepaalde casus denkt..... in vele gevallen zit er een kern van waarheid in :D

micky

Forumguru
Voeg dan wel gelijk alle afhankelijke factoren toe (zoals samenstelling ondergrond, weersomstandigheden, nat of droog enz.), nu is je opsomming bij lange na niet compleet, dat schept verwarring bij de mensen die anders op die twee puntjes zouden afgaan:sterretjes:

Laatst bewerkt:

vw125

Forumguru
Ik heb vorige zondag men zomerbanden + velgen gewisseld naar de originele banden en velgen die er bij de aankoop onder stonden.
Met men zomerbanden ( uniroyal rainsport 3 ) nooit last gehad van wielspin zowel niet bij nat als droog weer.
Met de deze die er nu onder staan ( Continental sportcontact 2 ) blijf ik de eerste 2 versnellingen gewoon staan.
Die banden zijn gewoon waardeloos vind ik.

Joske

Forumguru
tja... geen nieuw nieuws vrees ik.. (@vw125 )

Ik vond ze onder de O2 al cu(t)pbanden. Dus ja, nog steeds onbegrijpelijk dat ze dat onder je RS afgeleverd hebben!

TL@

Forumguru
Inderdaad waardeloze banden, stonden ook onder mijn O2. Mijn RS is gelukkig afgeleverd met Dunlop Sportmaxx banden, niet zo goed als Michelins maar beter dan gemiddeld.

Gieliovd

Forumguru
Herkenbaar. Zowel op de Sport Contact 5 als op de Kleber Krisalp banden, 225/45R17, regelmatig wielspin en een vlot bochtjes glijdt er geregeld op los.

Rotondes wil hij gewoon rechtdoor soms..

Nee, dat is niet alles. Vorige week auto vol mensen, ff vlotjes de weg opdraaien bij een park vandaan, 80 weg op. Ging gepaard met flink gegier onder de banden vandaan. Kwam lekker asociaal over. Maar ik deed weinig geks...

martijn.dutch

Senior Member
Zo, net de winterbanden opgehaald. Weer continental :( De 810S, volgens de reviews een redelijke band. Merk wel meteen dat deze wat meer geluid maakt dan de SportsContact2 voor de rest is het nog even afwachten :)

EdK

Forumguru
De 810s ?? hadden ze nog een voorraadje liggen soms ?
Zou toch zeggen dat je op zijn minst de 830 mag verwachten heden ten dagenn...

Falcon

Donateur
SportContact onder mijn Leon was trouwens geen enkel probleem. :pieker:

Heb nu Bridgestone als winterband, prima winterbanden, wel flink meer kleven op het wegdek.

Noord26

Forumguru
Inmiddels blijven de prijzen maar binnenstromen van de paar offertes die ik de deur had uitgedaan als vervanger voor de Conti SC2's. Mark (Antera) geeft nog steeds beste prijzen door. Hij adviseerde Michelin of Dunlop in de 225/40R18 maat.

Bovenaan Onderaan