weinig vermogen bij laag toerental

Mijn nieuwe 1 week oude 2.0 TDI heeft weinig vermogen in het lage toerental, lees hierbij tot de 2100 toeren. Hierna komt de turbo pas goed in, en levert hetgeen ik ervan mag verwachten. Vandaag hiermee terug geweest naar de dealer, en deze gaf aan dat het een nieuw type BMM motor is, in combinatie met roetfilter, waarbij het motormanagement is gewijzigd. Door deze wijziging, wordt er weinig brandstof ingespoten in het lage toerental, met het eerder genoemde als resultaat. Wie o wie heeft er ook recent een Octi 2.0TDI geleverd gekregen, en herkent dit probleem.(of niet!)
Ik vind dat in verhouding met mijn vorige <3 jaar oude 2.0 TDI er behoorlijk wat vermogen is ingeleverd!
 

ikke

Lid
hey,
ik heb nu sinds 4 weken een nieuwe O2 2.0 TD, 100 Kw,
en na 5000 km moet ik zeggen dat ik geen klagen heb van mijn auto.

Hij trekt goed op.
Wel vindt ik persoonlijk dat de auto in 1ste niet fameus trekt, maarin 2de wel.
Maar een DPF heb ik niet genomen.
 

Gieliovd

Forumguru
Een DPF moet in vermogen niets mogen schelen, althans niet merkbaar, tenzij hij aan het regenereren is.

Dat het managent aangepast is voor betere milieueisen kan natuurlijk wel.

Wellicht moet je je motor gewoon nog een beetje inrijden. Alle nieuwe auto's rijden in het begin een beetje anders, ook voor je gevoel.

Volgens JC merk je dit dus wel. Heb ik tot op heden verkeerde informatie gelezen.
 
Ik dacht eerst ook aan inrijden, maar nu er de afgelopen week zo'n 2000km op de teller staat, vrees ik dat dit niet meer het geval is. Het vreemde is dat de turbo volgens mij gewoon te laat wordt geactiveerd, maar de dealer zegt dat het motormanagement aangeeft dat dit wel goed is.........
 

RS-ke

Lid
Mijn nieuwe 1 week oude 2.0 TDI heeft weinig vermogen in het lage toerental, lees hierbij tot de 2100 toeren. Hierna komt de turbo pas goed in, en levert hetgeen ik ervan mag verwachten. Vandaag hiermee terug geweest naar de dealer, en deze gaf aan dat het een nieuw type BMM motor is, in combinatie met roetfilter, waarbij het motormanagement is gewijzigd. Door deze wijziging, wordt er weinig brandstof ingespoten in het lage toerental, met het eerder genoemde als resultaat. Wie o wie heeft er ook recent een Octi 2.0TDI geleverd gekregen, en herkent dit probleem.(of niet!)
Ik vind dat in verhouding met mijn vorige <3 jaar oude 2.0 TDI er behoorlijk wat vermogen is ingeleverd!

Ik heb er bijna 15000km op zitten met mijn Scout Mj '08 (ook BMM met DPF) en ik moet zeggen dat ik van in het begin genoeg power had en de turbo is goed op dreef vanaf zo'n 1500 toeren.
Ik vermoed dat er toch iets mis is met het motormanagement, en dat je dealer een upgrade kan doen.
En ik ben mij totaal niet bewust dat ik met roetfilter rondrijd, buiten het feit dat ik totaal geen zwarte rookwolk achter me aan heb.(doe wel 80% autobaan)
 
Wat is BMM? Mijn 2.0 Tdi met roetfilter is van januari dit jaar. Vanaf 2000 toeren is trekkracht voldoende aanwezig. Wanneer je van bijvoorbeeld 1500 toeren volgas geeft is er idd weinig activiteit in het vooronder. Vlak voor de 2000 toeren begint er echt kracht te ontwikkelen tot tegen de 4000 toeren. Dus voor een diesel vrij laat, maar dat schijnt het karakter van de 2 liter te zijn.
 
Voor nog geen € 1000,00 kun je hem laten chippen met garantie.
Via Pon/dealer zelf.
En dan begint de turbo een stuk eerder :D
 
Tot nog toe geen problemen hier.
Alleen een motor update is lastig, daar moet half Nederland zich mee bemoeien en duurt dus ongeveer 1,5 week :(
 

nomad

Senior Member
Ik ga de mijne zaterdag ophalen. Ben benieuwd of ik ook een BMM krijg. ga hem wel hetzelfde inrijden als die ik nu heb. Deze is lekker fel en heb niks te klagen.
 
Het schijnt idd het karakter van deze 2.0 TDI te zijn. Mijn vorige O2 was ook een 2.0 TDI, maar met een totaal andere karakteristiek
 

VEEJAY

Forumguru
Dat is me niet opgevallen in de 2.0TDI DPF143PK commonrail versie. Waarom wordt die er gewoon niet ingelepeld bij Skoda? Of moeten ze weer van de voorraden af?
 

___JC___

Forumguru
Heb je problemen? Garantie-verlies?

Nee een roetfilter (en ZEKER een retrofit) geeft nogal eens problemen met een gechipte motor. Ik heb geen roetfilter. Er zijn verhalen van Leon of Octavia rijders met een gechipte 2.0TDI met roetfilter die door het regenereren opeens 100pk hebben.
 
Bovenaan Onderaan