Wel of geen Bluetooth Carkit als optie?

Ik kan een nieuwe lease-auto bestellen en mijn keuze is gevallen op de Skoda Octavia Combi 1.9 TDI BE.

Mijn vraag is, zal ik wel of niet de bluetooth carkit optie erbij nemen ? Ik hoorde van de dealer dat het mogelijk is zonder houder deze te laten installeren.

Alvast bedankt.

ik heb er niet voor gekozen.
Ik heb een parrot bluetooth kit en ben hier zeer tevreden over. De dealer kon mij niet genoeg vertellen over de skoda bluetooth kit. Niet welke telefoons geschikt zijn, niets over updates, etc.
Bediening vanaf het stuur en info op de maxidot doen mij niet zoveel, ik gebruik toch voornamelijk voice commands voor de parrot. Wat mij betreft is de parrot een aanrader (ik heb de CK3100).

___JC___

Forumguru
Mijn parrot heeft de vogelpest want hij gaat steeds raarder doen. Soms ineens een druk gepiep terwijl er niks aan de hand is, dan pakt ie mn telefoon opeens niet of het schermpje doet niks.

Ik wou dus nu alsnog een ingebouwde carkit maar dat kan dan weer niet....
Wordt dus maar weer een parrot..

VEEJAY

Forumguru
Ik heb de 3200 verplicht van de baas moeten inbouwen. hij zit nu in de asbak dus klepje dicht en je ziet hem niet. Hij werkt goed behalve dat je niet de virtuele toetsen van het apparaat kunt gebruiken in IVR (toets 1 voor... etc.)systemen. dit schijnt aan mijn MDA te liggen.

MerijnB: Heb je de parrot wel door de dealer laten inbouwen ?
nee, de dealer kon dit niet icm stream radio omdat deze radio verbonden zit via de canbus (en dus geen iso aansluiting heeft).
Dit is dus door een inbouwbedrijf gedaan (waar ik overigens zeeer tevreden over ben). Dit werkt vlekkeloos, dealer stond er versteld van.
Naam van inbouwbedrijf kan je krijgen, ik weet niet of mensen zitten te wachten op gespam hier :)

vdijk

Lid
Mijn vraag is, zal ik wel of niet de bluetooth carkit optie erbij nemen ? Ik hoorde van de dealer dat het mogelijk is zonder houder deze te laten installeren.

heb wel de bluetooth carkit optie genomen. Ik wou niet teveel "extra dingen" aan het dashboard hebben hangen. Daarnaast ben je er zeker van dat de carkit zal samen werken met de (skoda)radio.

toen ik de auto in feb 2007 bestelde, kon de carkit niet zonder houder geleverd worden. Let wel op dat je naast de houder nog wel een extra houder moet kopen wil je de telefoon opladen in de auto.

jurjen

Lid
Ik heb er zelf een Pioneer radiocdspeler in zitten met ingebouwde bluetooth carkit. Bevalt prima, en je houdt een hele berg munten in je zak. Ik vond de stream plus carkit wel een erg forse aderlating. Dan maar frontje zeulen.

De radio was (anderhalf jaar geleden) iets van 280 euro, en daar komt dan nog een inbouwframe van 60 eu bij plus wat inbouwkosten. Microfoontje heeft de dealer netjes bij de binnenverlichting gemonteerd.

Lars

Lid
Ik heb de carkit met houder op het dashboard + benodigde extra adapter
voor een nokia 6230i
een paar kenmerken:
In de houder is de geluidskwaliteit bij mij slechter dan via bluetooth, er zit bij mij (en een collega met identieke combi) een constante lichte ruis doorheen.
Voice commands moet je als je die al in je telefoon hebt zitten opnieuw invoeren, hij onthoudt ze in je carkit.
Recente oproepen zie je vaak alleen het telefoonnummer staan ondanks dat je
de contactpersonen wel in je telefoon hebt staan.
Telefoon schakelt erg snel uit als je je contact afzet.

Lars,

Ik neem aan dat jij wel tevreden bent met je Skoda ? Is de 1.9 wel een beetje pittig ?

Ik heb de carkit met houder op het dashboard + benodigde extra adapter
voor een nokia 6230i
een paar kenmerken:
In de houder is de geluidskwaliteit bij mij slechter dan via bluetooth, er zit bij mij (en een collega met identieke combi) een constante lichte ruis doorheen.
Voice commands moet je als je die al in je telefoon hebt zitten opnieuw invoeren, hij onthoudt ze in je carkit.
Recente oproepen zie je vaak alleen het telefoonnummer staan ondanks dat je
de contactpersonen wel in je telefoon hebt staan.
Telefoon schakelt erg snel uit als je je contact afzet.

redfoxert

Senior Member
Pittig genoeg om bij versnellen van 120 naar 160 nog duidelijk van accelleratie te spreken, vind ik zelf dan :)

Het blijft natuurlijk de al vertrouwde 1.9 TDI van de Volkswagen groep :)

Lars

Lid
Heel erg tevreden hoor.
hier voor een Golf V 1.9 gehad en nog geen dag gemist.
Ik vind hem pittig genoeg, snel genoeg ook, alhoewel ik
merk dat ik de laatste jaren steeds rustiger rijd met de vele controle's/
file etc.

Ik heb een Parrot 3100 in laten bouwen bij mijn dealer.
Zit in de asbak 'verstopt' zie je dus niets van.

Wellicht nog een belangrijk puntje : je betaalt er geen belasting over, hoort immers niet bij de catalogusprijs af-fabriek.
BT carkit is bij ons verplicht en wordt door de zaak betaalt. heb daarom geen seconde getwijfeld om achteraf Parrot in te laten bouwen.

Ik heb een Parrot 3100 in laten bouwen bij mijn dealer.
Zit in de asbak 'verstopt' zie je dus niets van.

Wellicht nog een belangrijk puntje : je betaalt er geen belasting over, hoort immers niet bij de catalogusprijs af-fabriek.
BT carkit is bij ons verplicht en wordt door de zaak betaalt. heb daarom geen seconde getwijfeld om achteraf Parrot in te laten bouwen.
heb jij een skoda radio?

R

Rambolito

Ik heb een "Kenwood KDC-W3537A" met een "KCA-BT100" Bluetooth module. Dit, in combinatie met een Nokia N95, werkt prima.

De BT100 is aangesloten op de W3537 en is vastgezet achter het dashboard-kastje. De oplader van de N95 heb ik op een Brodit-clip zitten, dus geen geschroef of geplak in het interieur.

Het microfoontje zit bij mij boven in het 'bakje' waar ook je voorste leeslampjes zitten, dus onzichtbaar, maar tòch goed ontvangst.

De stroomdraad voor de N95-houder heb ik boven de asbak langs, achter het airbag-lampje doorgetrokken naar het dashboard-kastje en daar weer achter zo aangesloten dat de houder alleen stroom heeft wanneer het contact aan staat.

Bovenaan Onderaan