Wel of geen modeljaar 2007 ?

Gisteren bij de dealer langsgeweest en zowaar mijn nieuwe bolide kunnen bewonderen. Prachtig apparaat, kan niet anders zeggen....
smile.gif

Wat me wel opviel was dat de zaken die gemeld waren hier op het forum als modeljaar 2007 : o.a. dubbele zonnekleppen en mp3speler aansluiting niet aanwezig waren. Kan iemand me vertellen of ik nu 'voor het lapje' gehouden wordt en dat mijn auto al geproduceerd was voor overgang naar nieuw modeljaar of dat het er gewoon niet altijd opzit ( bijvoorbeeld omdat het een business edition is ).

Ben benieuwd naar jullie reacties....

Vrijdag ga ik hm ophalen en dan ben ik voorlopig op de weg te vinden denk ik
winkie.gif

Denk dat het met de uitvoering te maken heeft. Mijn eind juni geleverde RS heeft wel MP3 (mini-jack) aansluiting, wel getinte spiegels, rode ipv groene remklauwen, uitgebreidere instelmogelijkheden via de maxidot maar geen dubbele zonnekleppen

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: mastermind</font><hr />
wel getinte spiegels

[/ QUOTE ]

Wat bedoel je hier precies mee ? ik neem aan de buitenspiegels !? Maar hebben ze nu een kleurtje ? Welke ?

Bij mijn vorige auto ('02 VW golf highline) verbaasde me dat ook altijd. De ene had, zoals ik, gewoon helder spiegelglas en de andere had weer blauwe glazen. Heb nooit echt begrepen hoe of wat.

Dutch

Actief lid
Bij de golf was blauw getint buitenspiegelglas standaard voor de comfortline en de highline, maar niet voor de basisuitvoering. Die moest het met helder glas doen.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />
Maar hebben ze nu een kleurtje ? Welke ?

[/ QUOTE ]

Het glas van de buitenspiegels is blauw getint

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch</font><hr />

Bij de golf was blauw getint buitenspiegelglas standaard voor de comfortline en de highline, maar niet voor de basisuitvoering. Die moest het met helder glas doen.

[/ QUOTE ]

Denk niet dat zo helemaal klopt. Ik had n.l. een Highline en witte spiegeltjes.. Kun je op deze foto's ook wel zien:
Golf_5.JPG

Golf_4.JPG

Daarbij, ik heb zat andere niet basis Golfs gezien met dezelfde witte spiegels. Maar goed, we hebben het hier voornamelijk over Skoda's
wink.gif

ik ben deze week ook bij de dealer geweest om te vraqen wanneer mijn business edition er aan komt en zag bij hem op tafel een memo van Pon liggen: daarin werd te kennen gegeven, dat de aansluiting van de mp3 in de jumbobox 25 euro moet kosten. Bij mij werd nog verteld dat bij geen vanaf fabriek montage van bijvoorbeeld een Stream, de aansluiting niet standaard is.

Ah, vandaar, ik heb de streamradio er als 'achteraf' accesoire bij laten leveren ivm. de bijtelling. Blijven nog die dubbele zonnekleppen over... Zal eens in de officiële specs kijken die ik heb meegekregen toen ik hm bestelde ( 2 a4tjes ).

@Biggs : Weet je al wanneer die van jou komt?

hij zou in week 28 worden geproduceerd, werd toen 29 en vorige week was er nog steeds niets bekend. Zal morgen de dealer ff wakker schudden...als het helpt??. We gaan week 33 op vakantie en waren van plan dat in de O2 te doen.

Moeten maar afwachten.

vlig

Nieuw lid
Ik heb mijn skoda maandag week 30 bij s-point gehaald en heb op mijn radio mp-3 en een aux in de jumbobox dit was een test oplage?? vertelde de verkoper en ik heb dus geluk!

RSTDI

Actief lid
modeljaar 2007 is te herkenen aan het chassisnummer bijvoorbeeld:
1Z26...... is 2006
1Z25...... is 2005
dus 2007 is 1Z27.....
meestal van af kalenderweek 22 is de modeljaar wisseling.

Ik zal woensdag eens even vragen wat het chassisnummer is. Moet toch langs om carkit kabeltjes te brengen om aan mn stream radio te koppelen.

Overigens nog een minder leuk nieuwtje : Mm mp3 enabled stream radio die als achteraf accesoire geleverd zou worden schijnt nog niet of moeilijk te krijgen te zijn ..
biggthumpdown.gif

Probleempje van de dealer dus.. hij gaat maar tijdelijk een non MP3 stream plaatsen totdat die binnen is lijkt me zo...

Mmm, inderdaad minder leuk nieuwtje. Hoop dat mijn af-fabriek stream wel MP3 aankan, zeker omdat ik al de prijs moest betalen inclusief MP3 support (500+ ipv. 480 ofzo). A.s. vrijdag weet ik het dus zal ik het hier wel even posten.

Gysman

Actief lid
Overigens nog een verschil in modeljaar 2007 t.o.v. 2006:

De looks van de knipperlichten.
2006: bovenste deel van de 'C' knippert
2007: linker deel van de 'C' knippert. Knippert dus echt in 'c'-vorm. Als u begrijpt wat ik bedoel.

Lampjes en tussenschotjes in de achterlampunit zijn anders geplaatst.

LenK

Forumguru
Is er bij modeljaar 2007 iets gedaan aan het leaving home syteem?

Nu het donkere seizoen is aangebroken gaan mijn lampen weer iedere keer aan als ik de auto open. Kan me niet voorstellen dat ze daar geen klachten over hebben ontvangen bij Skoda. Ik vind het in ieder geval uiterst irritant. Enige optie op dit moment is het bij de dealer helemaal uit te laten schakelen.

Matra_Murena

Actief lid
Ik dacht dat je dat simpel kon voorkomen door je lichten uit te zetten na het rijden? Ik vind het schitterend dat ik kan zien waar ik loop als ik de wagen open. Helemaal omdat als ik enkel wat moet pakken uit de auto en hem weer afsluit zonder gestart te hebben de lampen meteen weer uit gaan en niet een minuut nabranden!

Voor de rest vind ik dat ook allemaal gezeur trouwens, dat de lichten te lang aan blijven staan.... Wat maakt dat in hemelsnaam uit? De accu kan het echt wel aan en uit gaan doen ze echt!

ben benieuwd of ik een modeljaar 2007 ga krijgen in januari!
laugh.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Gysman</font><hr />

Overigens nog een verschil in modeljaar 2007 t.o.v. 2006:

De looks van de knipperlichten.
2006: bovenste deel van de 'C' knippert
2007: linker deel van de 'C' knippert. Knippert dus echt in 'c'-vorm. Als u begrijpt wat ik bedoel.

Lampjes en tussenschotjes in de achterlampunit zijn anders geplaatst.

[/ QUOTE ]

Hebben ze dan ook meteen LED's gebruikt (lijkt me wel logisch, VW doet dat al) of toch nog steeds gloeilampjes..?

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Matra_Murena</font><hr />

Ik dacht dat je dat simpel kon voorkomen door je lichten uit te zetten na het rijden? Ik vind het schitterend dat ik kan zien waar ik loop als ik de wagen open. Helemaal omdat als ik enkel wat moet pakken uit de auto en hem weer afsluit zonder gestart te hebben de lampen meteen weer uit gaan en niet een minuut nabranden!

Voor de rest vind ik dat ook allemaal gezeur trouwens, dat de lichten te lang aan blijven staan.... Wat maakt dat in hemelsnaam uit? De accu kan het echt wel aan en uit gaan doen ze echt!

ben benieuwd of ik een modeljaar 2007 ga krijgen in januari!
laugh.gif

[/ QUOTE ]

De mijne is in Augustus geleverd en dat is al een 2007. Dus als de jouwe dat niet is komt hij van onder de hooiberg
wink.gif

En inderdaad niet zeuren over die brandtijd van de lichten: dat is nu éénmaal Leaving en comming home!!

LenK

Forumguru
@Matra_Murena
@coldstein

Ik hou er niet van om van gezeur beschuldigd te worden.
Ik stel een normale vraag over een functie van de auto die me niet bevalt.
Als je dit soort opmerkingen gezeur vindt en het dan ook nog nodig vind om daarvan melding te maken dan kun je jezelf maar beter niet meer aanmelden bij een forum.

Bovenaan Onderaan