Gysman
Actief lid
Zat nog te twijfelen tussen een 2.0 tdi DSG met of zonder DPF (dieselpartikelfilter). in prijs scheelt het niet zoveel dus dacht ik: waarom niet?
Totdat ik op een duits forum erachter kwam dat het feitelijk ook nog eens om verschillende motoren gaat! Met DPF is een 8 klepper, zonder DPF is een 16 klepper!! Beide welliswaar met een vermogen van 140 pk en een koppel van 320 nm, maar toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat een 16 klepper soepeler, sneller en stiller loopt.
Op de nederlandse site staat hierover niets, en toen ik het de dealer vroeg kreeg ik een vaag antwoord over een niet merkbaar verschil in performance maar wel dezelfde motor blablabla...
Vond het antwoord op mijn vraag op de Duitse site:
http://www.skoda.de/index.php?e=1-24-4-7
2.0 TDI PD: 4-Zylinder-Reihen-Dieselmotor 2 OHC 4 Ventile / Zylinder
2.0 TDI PD DPF: 4-Zylinder-Reihen-Dieselmotor 2 OHC 2 Ventile / Zylinder
2.0 TDI PD DSG: 4-Zylinder-Reihen-Dieselmotor 2 OHC 4 Ventile / Zylinder
2.0 TDI PD DSG DPF: 4-Zylinder-Reihen-Dieselmotor 2 OHC 2 Ventile / Zylinder
Ik vind het misleidend van Skoda Nederland dat hierover geen duidelijkheid gegeven wordt. Mensen die vanuit milieuoogpunt een DPF kopen, moeten niet alleen meer betalen maar krijgen ook nog eens een auto met mindere specificaties!
Just curious, 2.0 liter DPF'ers hier zonder dat ze weten dat ze een andere motor hebben (vermoedelijk dus een uitgeboorde versie van de 1.9?)
edit: typo in subject
Totdat ik op een duits forum erachter kwam dat het feitelijk ook nog eens om verschillende motoren gaat! Met DPF is een 8 klepper, zonder DPF is een 16 klepper!! Beide welliswaar met een vermogen van 140 pk en een koppel van 320 nm, maar toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat een 16 klepper soepeler, sneller en stiller loopt.
Op de nederlandse site staat hierover niets, en toen ik het de dealer vroeg kreeg ik een vaag antwoord over een niet merkbaar verschil in performance maar wel dezelfde motor blablabla...
Vond het antwoord op mijn vraag op de Duitse site:
http://www.skoda.de/index.php?e=1-24-4-7
2.0 TDI PD: 4-Zylinder-Reihen-Dieselmotor 2 OHC 4 Ventile / Zylinder
2.0 TDI PD DPF: 4-Zylinder-Reihen-Dieselmotor 2 OHC 2 Ventile / Zylinder
2.0 TDI PD DSG: 4-Zylinder-Reihen-Dieselmotor 2 OHC 4 Ventile / Zylinder
2.0 TDI PD DSG DPF: 4-Zylinder-Reihen-Dieselmotor 2 OHC 2 Ventile / Zylinder
Ik vind het misleidend van Skoda Nederland dat hierover geen duidelijkheid gegeven wordt. Mensen die vanuit milieuoogpunt een DPF kopen, moeten niet alleen meer betalen maar krijgen ook nog eens een auto met mindere specificaties!
Just curious, 2.0 liter DPF'ers hier zonder dat ze weten dat ze een andere motor hebben (vermoedelijk dus een uitgeboorde versie van de 1.9?)
edit: typo in subject