Wel of niet verlagen?

dj.verhulst

Forumguru
Als je een O1 phase I heb die kan je zeker verlagen die dingen staan vrij hoog ,, en met een O1 phase II zou ik niet verder gaan dan een 2 a 3 cm,, hoe groot zijn de velgen ?? ik heb 16" als ik dat vergelijk met de 15" van de O1 van m'n ouwe Heer dan merk je wel behoorlijk wat stuur gevoeligheid ,, zeker op hoge snelheden.

ik verlaag m'n O1 phase II niet ,, Almelo is een drempel stad , en sommige parkeer garage zijn zo stijl dat ik net niet de trekhaak over de grond heb :mad:
ga ik te hard heb ik wel gelijk een hard klap:eek:
 
Nooit geweten dat dit zoveel los kon maken bij mensen...
Als je een O1 phase I heb die kan je zeker verlagen die dingen staan vrij hoog ,, en met een O1 phase II zou ik niet verder gaan dan een 2 a 3 cm,, hoe groot zijn de velgen ?? ik heb 16" als ik dat vergelijk met de 15" van de O1 van m'n ouwe Heer dan merk je wel behoorlijk wat stuur gevoeligheid ,, zeker op hoge snelheden.
De velgen zijn 17". Ik heb gemerkt dat ik met deze velgen en bijbehorende banden veel betere wegligging heb en het bochtenwerk een stuk leuker is geworden :D Dit is dan ook een van de redenen dat ik nu verlaging aan het overwegen was. Wellicht zou de wegligging nog beter worden.
De tweede reden is dat ik vind dat speling tussen wiel en wielkas (aan de bovenkant) net iets te groot is. Dit is dus puur een visueel aspect. Ik zou ook nooit lager gaan dan 2 cm want dan zou die weer te laag komen...en dat vind ik ook weer niet mooi.
Waarom ik niet zou verlagen: 1. De kosten 2. Te stug worden van de auto. ofwel verlies van comfort.
 

dj.verhulst

Forumguru
Nooit geweten dat dit zoveel los kon maken bij mensen...

De velgen zijn 17". Ik heb gemerkt dat ik met deze velgen en bijbehorende banden veel betere wegligging heb en het bochtenwerk een stuk leuker is geworden :D Dit is dan ook een van de redenen dat ik nu verlaging aan het overwegen was. Wellicht zou de wegligging nog beter worden.
De tweede reden is dat ik vind dat speling tussen wiel en wielkas (aan de bovenkant) net iets te groot is. Dit is dus puur een visueel aspect. Ik zou ook nooit lager gaan dan 2 cm want dan zou die weer te laag komen...en dat vind ik ook weer niet mooi.
Waarom ik niet zou verlagen: 1. De kosten 2. Te stug worden van de auto. ofwel verlies van comfort.

17" is wel mooi , het nadeel die nemen een hap uit het veercomfort omdat de wangen van de band erg stug zijn meer stoterig gedraag en dan kon 3 cm lager wel erg hard worden ,, welke maat heb je ?
misschien dat je met een iets hogere band de wielkast beter vult en iets meer veer comfort krijgt.

195/60/15
205/55/16
225/40/17 ???
 

___JC___

Forumguru
Ja maar een grotere bandenomtrek zorgt ervoor dat je kilometerteller niet meer klopt en dat wil je ook niet. Gewoon 2 cm verlagen dat ding.
:cool:
 
Nu heb ik 215/45/17 gemonteerd. Hiervoor had ik er 205/55/16 (dit zijn mijn winterbanden geworden) onder liggen. Ik heb de wielen tijdens het wisselen naast elkaar gehouden en de 17" waren tegen mijn verwachtingen in kleiner dan de 16" wielen incl banden uiteraard. Hierdoor oogt de wielkas nu natuurlijk wat te ruim naar mijn mening.
 

___JC___

Forumguru
Ik denk dat je 225/45/17 had moeten hebben die zijn iets groter. Maar daar zijn sites voor waar je de bandenmaat kan omrekenen als je groter gaat.
 
Bovenaan Onderaan