Welk merk remschijven origineel?

Airbus

Nieuw lid
hoi allemaal,

welk merk remschijven gebruiken ze op de superb IV vanaf de fabriek? Mijn remschijven voor zijn APK afkeur volgens de dealer ivm te veel roestvorming. Nu wil ik deze even zelf vervangen want de dealerprijs ging echt helemaal nergens meer over (€800,-).

Ik dacht dat standaard ATE gemonteerd is, maar ik weet niet zeker of dit ook voor de IV geldt.

ben benieuwd of iemand dit weet. Bestel ik even een setje en schroef ik die er onder komende week.

Bakkertje

Forumguru
Voordat je gaat vervangen kun je nog even proberen om met een behoorlijke gang de auto in zijn vrij te zetten en dan flink te remmen,
Dat een paar keer herhalen al dan niet met de handrem.
Standaard worden de achterremmen van onze phev's te weinig aangesproken en krijg je inderdaad roest vorming.

Mijn auto stond destijds bij de dealer en heeft ze vervangen (vw passat) en kostte me 500 euro ..
Als ik het zelf had moeten doen had ik waarschijnlijk gewoon schijven van Bosch of een ander A merk genomen..

Airbus

Nieuw lid
ja probeer ik af en toe te doen. voorkant ziet er clean uit, maar achterkant is blijkbaar too far gone om nog af te remmen.

Het gaat ook om de remschijven voor. Achter is nog oke.

Antera

Donateur
Zelf vervangen kan maar je hebt software nodig om de handrem terug te stellen en weer af te stellen

EDIT zie dat het om voor gaat en niet achter. Dit gaat over achter

Bovenaan Onderaan