Welke Apps worden door MirrorLink en SmartLink ondersteund

Hoi,

Wie kan vertellen of weet een site waar je alle goedgekeurde Andriods apps kan vinden om te gebruiken met een Amundsen navigatie in een S3 combi ( 2017 uitvoering).

Ik vraag me vooral af of Flitsmeister daar ook bij behoort en of we die dus onderweg kunnen gebruiken?

MarsMars

Senior Member
De apps staan op de Android auto site en die van Apple zelf.

Zijn kleine lijsten. Voornamelijk muziek en navigatie.

Zit nu op me telefoon, dus je zult zlf ff met Google aan de slag moeten...

Flitsmeister heb ik er nog nooit tussen zien staan overigens.

rico

Nieuw lid
ik heb een samsung S5.... en een superb3 HB met columbus
via mirrorlink krijg ik enkel beeld via Rockscout, maar die app maakt geen verbinding met spotify
via android auto krijg ik wel beeld... enkel google now, google maps, spotify en telefoongids zijn beschikbaar.
binnenkomende berichten zowel sms als whatsapp worden voorgelezen en je kunt antwoorden via voice..

meer krijg ik er voorlopig niet uit.
beetje een tegenvaller...

gr,

Rajackar

Senior Member
Ik gebruik met Android Auto met veel plezier Google Maps en Spotify.
Je moet de Android Auto APK wel even los installeren want die is nog iet officieel uit in NL. Het werk verder allemaal prima.

RefleCs

Forumguru
Ik krijg Android Auto niet aan de praat. Ik heb de APK geinstalleerde en dan probeer ik te koppelen maar de devices vinden elkaar niet lief genoeg.

Rajackar

Senior Member
Ik krijg Android Auto niet aan de praat. Ik heb de APK geinstalleerde en dan probeer ik te koppelen maar de devices vinden elkaar niet lief genoeg.
Het heeft mij ook wat kopzorgen gekost maar de oplossing bleek zowel eenvoudig als idioot.
Bij mij zag ik heel even het eerste Android Auto scherm dat verdween direct weer.
Na wat spitten in de logs kwam ik op een error -7 uit. Zegt ook weinig maar het blijkt dat dat met de tijd te maken heeft. De apparaten kunnen geen handshake doen omdat de tijd te ver uit elkaar ligt.
Het gekke is dat op beide apparaten de tijd prima ingesteld staat.
De oplossing: De tijd in de auto instellen op "Automatisch (GPS)" en dan de tijdzone goed zetten zodat de klok klopt.
Moest nog even mijn telefoon herstarten en daarna lukte het direct en na die eerste verbinding nog niet één keer problemen gehad :)

Van Hoften

Forumguru
Dat is de tip van de maand @Rajackar. Ik ben zondag aan het stoeien geweest en liep tegen hetzelfde probleem aan. had bijna ruzie met een navigatiesysteem. Het ergste was nog wel dat ik zo dom was om mijn vrouw te vertellen dat het niet was gelukt...

Rajackar

Senior Member
Tja, hier kom je ook niet zomaar achter natuurlijk. Het klink nog steeds bijzonder onlogisch aangezien de tijd eerst ook al goed stond.
Ik hoor graag of het nu wel gelukt is. Kun je je vrouw wat beter nieuws geven ;)

Is er een manier om je scherm van je android ook 1:1 op het scherm van de columbus te krijgen ? Is dat al iemand gelukt ? Dus whatsapp / mail en zo op je columbus scherm

Rajackar

Senior Member
Nee, dat gaat helaas niet. Het systeem is zo ingericht dat alleen Android auto en mirrorlink werken en die laten maar beperkt apps toe. In theorie zou je een app kunnen maken die het volledige scherm via mirrorlink over zet maar dan zul je ook het mirrorlink systeem moeten verbouwen om die app via mirrorlink te kunnen gebruiken. Ik heb nog nergens gelezen dat zoiets gelukt is.

Niemand ervaringen met AppRadio Unchained Reloaded v0.29 ? Indien je Andriod toestel geroot is kun je deze app draaien en schjinbaar heb je dan wel een 1:1 mirror van je Android toestel.

BBO

Senior Member
Blij te lezen dat er mensen zijn waar het wel werkt, maar ik krijg langs geen kanten mijn Android toestel gekoppeld. Android 4.4 zou niet recent genoeg zijn.

Anderzijds moet ik zeggen dat ik het niet echt mis. Ik vind dat er nu al veel zaken zijn waar ik aan zit te prutsen tijdens het rijden en zo mijn aandacht wegneemt van de baan en het verkeer. Als ik dan ook nog vlot aan mijn app's zou kunnen die ik eigenlijk niet nodig heb tijdens het rijden is het hek volledig van de dam vrees is. Veel ongelukken gebeuren doordat chauffeurs met andere zaken bezig zijn als het rijden zelf.

Jan A

Actief lid
Ik heb eerder deze week gelezen dat Google de navigatie-app Waze gaat toevoegen aan Android Auto.
Dan heb je meteen betere real-time verkeersinfo, meldingen van gevaarlijke situaties, politiecontroles, flitspalen, Vmax e.d.

Bovenaan Onderaan