welke banden onder O2 RS?

Conti's WC TS810 zijn goede winterbanden, stil, slijtvast en prima prestaties onder winterse omstandigheden. Volgens de diverse testen winnaar, samen met de GY UG 7.

Ik heb ze er sinds begin november onder liggen, maar nog niet onder winterse omstandigheden kunnen testen. Bij hogere temperaturen zijn de Dunlops veel fijner, maar dat is logisch!
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: tnlmgh</font><hr />

misschien moet ik ook maar Dunlop Sport Maxx gaan proberen.


[/ QUOTE ]

Ik vrees dat je weinig significant verschil zult merken tussen Sport Maxx en SportContact 2. Zijn allebei de plakkerigste ultraperformance-banden van Dunlop en Conti.
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Imhotep</font><hr />

Op mijn fabia heb ik ook Conti SportCOntact 2 liggen (in de zomer toch) maar heb een tijdje met conti ecocontact rondgereden, maar dan voel je wel het verschil hoor, de SP2 heeft VEEL meer grip dan de ecocontact, zeker in de bochten moest ik met die ecocontacts veel meer oppassen, en de grenzen waren veel sneller bereikt.

[/ QUOTE ]

Dat mag ook wel! EcoContacts hebben nauwelijks enige grip, daarom heten ze ook Eco.
grin.gif


Maar met een vergelijking tussen EcoContact en SportContact schiet de topicstarter helaas weinig op. Als hij over SportContacts al niet tevreden is...
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Pim</font><hr />

Ja J_C, en in de F1 rijdt Ferrari ook op dat merk banden en tankt alleen Shell. Wel eens van marketing gehoord?
Wel zie hier: het werkt!

[/ QUOTE ]

Ik spreek niet tegen dat de Bridgestones in de F1 ook 'Potenza' heten en dat dat pure marketing is.

Maar een Enzo is geen F1 en rijdt dus gewoon op straatbanden. En geloof 't of niet, een Enzo krijgt af-fabriek dezelfde RE050A's afgeleverd, alleen in een iets breder maatje inderdaad. Als je als Enzo-klant nóg plakkeriger rubber wilt, dan moet je naar semi-slicks en die kun je nu eenmaal niet af-fabriek gaan afleveren.
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: J_C</font><hr />

Hiervoor had ik een Octy I RS met Continental sportcontact en die hadden (voor mijn gevoel) veel minder grip!

[/ QUOTE ]

Ah kijk, jij hebt wel rechtstreeks vergelijk!

Komt in ieder geval wel overeen met wat ik uit de tweede hand heb: dat de RE050A en de P-Zero Nero nog net een stukje grippier zijn dan de SportContact 2. Geldt ook voor de Pilot SP2, maar die is weer een flink stuk duurder.

(Zo, en nu hou ik op met mijn stroom aan reacties.
grin.gif
)
 

Pim

Lid
Ja dutch4x4, dat is nu net de truc. Met F1 sponsoring bouw je wel imago op maar heb je niets direct verkoopbaars.
Door in de sponsoring eerste montage van een (zeer goede) volume band op een premium auto mee te onderhandelen krijg je een link naar een voor ons allen te kopen product.
Geloof me, bij en deal met Michelin voor de f1 had er onder de Enzo echt ander rubber gezeten dan de Bridgestone.
 

Dutch4x4

Senior Member
O, bedoel je 't zo?

Ik had het idee dat je suggereerde dat de banden onder de Enzo geen echte RE050's waren, net zoals de banden onder een Ferrari F1 geen "Potenza's" zijn. Tenminste, zo las ik je bijdrage...
 

Pim

Lid
Sorry, dan was ik niet duidelijk.
Waar het mij om gaat is dat je zou hopen dat een group Ferrari coureurs olv Herr Schumacher een week lang gaan gummen met alle beschikbare banden voor de Enzo en dan naar het management advise uitbrengen voor eerste montage. Dan zou het ook echt iets zeggen over de kwaliteit van de band.
Helaas wordt dit door stropdassen in een vergaderkamer beslist in een alles coverend langlopend sponsorcontract.
(er zal nog wel iemand naar buiten worden gestuurd om te zien of de band ok is, maar verder is het een geld questie)
 

___JC___

Forumguru
Ja dat de keuze bij de Enzo hoofdzakelijk aan het sponsorcontract zal liggen dat ben ik eens.
Maar het blijven erg goede banden!
 
Als het goed is hoeft dat sponsorcontract niet meer voor de F1.
Volgend seizoen is er maar 1 merk band voor alle rijders en dat wordt de michelen.
Bridgestone wil niet gaan klooien met de prijs als er toch maar 1 merk wordt toegelaten.

Heb ik gehoord in een sollicitatiegesprek bij de verliezende partij afgelopen juli.
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: EdRaT</font><hr />

Als het goed is hoeft dat sponsorcontract niet meer voor de F1.
Volgend seizoen is er maar 1 merk band voor alle rijders en dat wordt de michelen.
Bridgestone wil niet gaan klooien met de prijs als er toch maar 1 merk wordt toegelaten.

Heb ik gehoord in een sollicitatiegesprek bij de verliezende partij afgelopen juli.

[/ QUOTE ]

Dan heb je sinds juli de krant niet meer gelezen?
grin.gif


http://www.autosport.com/news/report.php/id/56009
 
Dan was het inderdaad net andersom.
Ze hebben me echt verteld dat het michelin zou worden.
Ze weten in NL dus ook niet wat er bij het hoofdkantoor speelt.
LOL,
Ben blij dat ik er dus niet ben gaan werken.
HAHAHAHA
 
Bovenaan Onderaan