Welke dealer geeft nog "gratis" onderdelen bij bestellen van een octavia tbv lease.

Mali

Forumguru
Vroeger kon ik nog wel wat lospraten bij een nieuwe leaseauto, krijg nu te horen dat er zelfs geen bos bloemen meer vanaf kan ivm uitgeknepen prijzen door lease bedrijf.

Wat is jullie ervaring ?
Kan nu 1.6 diesel, dsg bussines style combi bestellen.
Is al mooi maar ik blijf een hollander

Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Het ligt eraan of je vrije dealerkeuze hebt of centrale levering.

Bij vrije dealerkeuze gaat je maandbedrag iets omhoog, maar heb je daarentegen wel weer onderhandelingsruimte. (In mijn geval een trekhaak onder m'n Superb)
Mijn huidige Passat is "centraal" geleverd en daar was inderdaad niets meer te onderhandelen, ja omdat ik met een collega samen bestelde hebben we een wax behandeling gekregen, maar dat was echt bij wijze van hoge uitzondering.

Overigens heb ik de inkooporder nog voorbij zien komen en Athlon kreeg in mijn geval zo'n 15% korting op de auto.. (ik heb overigens geen Business uitvoering, maar een reguliere Highline)

Edit:
Even snel gekeken bij Directlease, op een Octavia style business 1.6 TDI scheelt het 15 euro per maand of je directlease de dealer laat kiezen of en eigen dealerkeuze.

48 maanden x15 = 720 euro die het je extra kost (bruto)

Mali

Forumguru
Dank voor jullie reactie, maar wij leasen via Athlon maar ik wist niet dat vrije dealerkeuze mij geld kost.
zal het na vragen bij mijn direktie.
Ben tevreden met mijn dealer maar om daar nou extra voor te betalen is ook overdreven.
Daar wij verplicht Octavia rijden ivm laadruimte rij ik 20 jaar lang Skoda.
20x12x15=€3600,- als ik de dealer mag kiezen ;), geeft wel stof tot nadenken.

Bakkertje

Forumguru
Ja die rekensom is snel gemaakt inderdaad. Het staat overigens los van waar je het onderhoud laat doen natuurlijk.
Ik lease ook via Athlon en daar geldt hetzelfde... (bij directlease is het lekker makkelijk te checken op de site wat het verschil ongeveer is) Exacte bedragen weet ik overigens niet, maar er zit een significant verschil tussen centrale levering en eigen keuze..

Mali

Forumguru
Waar ik het nu over heb is uiteindelijk een luxe probleem, ik rij nu 9,5 jaar met plezier verplicht Skoda Octavia en ja ik rij er vrijwillig prive mee.

Ik ben wel iemand van word ik goed geholpen door een dealer / winkel dan blijf ik uiteraard terug komen en speelt er een keer iets dan is dat bespreekbaar.

Maandag neem ik wel contact op met de dealer om hem te vertellen dat het mij blijkbaar 15 euro per maand kost als ik hem de auto laat leveren.

Maar onderhoud laten uitvoeren laat ik wel gewoon door hun uitvoeren, ook al begint Athlon mij tegenwoordig te benaderen met haal en breng service voor de auto als deze een beurt nodig heeft en hem netjes gewassen terug brengen naar kantoor.

Laatst bewerkt:

0ri0n88

Forumguru
Heb het al verwijderd @Corné de Kluijver en @Mali
Excuus
Is idd veel te mooie dag om me druk te maken, maar als je na 13 uur werken thuis komt en lees dat de hele koninklijke familie cadeautjes kan uitzoeken bij pon en zo ook de 2e kamer werd ik ff beetje pissig over en idd als wij een auto willen mag je blij zijn als ze je een poestbeurtje kado geven die je toch al zelf betaalt hebt.
Zal me niet meer laten kennen ;) en geniet van het mooie weekend :jaja:

Mali

Forumguru
Vond het geen misplaatste reactie, meer iets van deze tijd .
zal mijn verhaaltje iets aan passen en een GURU we kunnen niet zonder ;) .

Roog75

Nieuw lid
Via Athlon, geen meerprijs voor dealer meer. Bij dealer flinke korting op achteraf leer-inbouw gekregen waardoor ze exact uit het leasebedrag kon komen.

• Leuk
Waarderingen: Mali

Rataplan

Forumguru
Wat een gezever! Je betaald de auto niet eens zelf!

Ik, als ondernemer, bekijk het vanuit een andere hoek; je mag blij zijn dat je beschikking krijgt over een auto. Ik had je allang in een Caddy laten rijden, representatief genoeg!

Bakkertje

Forumguru
@Rataplan Ik ben het wel met je eens hoor, we zijn anno 2017 niet snel meer tevreden en het is nooit genoeg ..
Echter de meerprijs voor extra's betaal je wel degelijk zelf. Daarnaast worden auto's tegen vele lagere prijzen ingekocht en betaal je als leaserider wel over de volle mep je bijtelling. En tussen het verschil tussen catalogus prijs en daadwerkelijke verkoopprijs, daar zat vroeger nog wat ruimte om te onhandelen. Dat zou jij als ondernemer ook zeker doen.

Havana

Forumguru
We leven toch in Nederland @Rataplan :maakmegek:
Ja en in Nederland maken we er een sport van om leaserijders stelselmatig voor te trekken. Voor een paar honderd euro rijd je privé een zo goed als nieuwe auto en heb je nooit kopzorgen over schades en reparaties. Nu is het sinds Wiebes het bijtellingstarief heeft verhoogd naar 20% wel ietsjes eerlijker geworden, maar toch. Nog steeds rijd je voor dat geld niet privé een vergelijkbare auto, verre van zelfs!

Dit is overigens geen kritiek richting de TS. Die probeert het onderste uit de kan te halen en dat zou ik ook doen als ik zou leasen.

Japanese Power

Donateur
Dat we in NL leven wil ik mee zeggen dat we altijd wat te miepen hebben @Rataplan
Als je een Octavia 1.6 diesel, DSG Business Style combi mag rijden van de baas zou ik niet ondankbaar zijn.
Dat je probeert er nog iets uit te onderhandelen is logisch maar uiteindelijk alleen maar extra, maar goed, tijden veranderen en de dealer moet van hele goede wil zijn wat te (kunnen) regelen voor je, zijn marges worden ook behoorlijk geknepen, met name door de grote LM.

Bovenaan Onderaan