Welke lamp heb ik nodig?

Visitor538

Senior Member
Hoi forumleden !

Hier komt de leek weer :banghead:

Ik heb een Yeti van 2013 met Xeon verlichting.
Maar in mijn dagrijverlichting zitten van die schijtgele lampen.
Ook met de cornerverlichting gaan deze branden en is het zo van.... ik wil wel maar kan niet.
Net of er een kaubouter met een kaarsje in zit.
Nu wil ik die graag vervangen door led.
In het instructieboekje is nergens te vinden wat voor lamp standaard er inzit.
Op het forum heb ik er iets over gevonden van Prisma53 http://www.skodaforum.nl/forum/threads/yeti-led-dagrijverlichting.20376/ Maar deze linken lopen dood.
Dan nog het feit 15 of 30 watt? Canbus??

Kan iemand mij helpen met een link naar een site waar ik ze kan bestellen.
Dan nog hopen dat het gaat lukken om ze erin te zetten.
Ik heb 2 linkerhanden :deuk:

Alvast bedankt

Vanenkelen

Forumguru
Geen Yeti, maar in dit (Octavia 2) topic wordt hetzelfde besproken... En los van de installatiemethode (die mogelijk wel anders is) zal het me toch ernstig verbazen als het type lampje anders zal zijn. Wellicht daar ook even je licht :deuk: opsteken... ;)

edit: oeps verkeerde link gepost, dit is de juiste

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ik heb 2 linkerhanden :deuk:
Om te beginnen twee rechter handschoenen halen in bouwmarkt , dat helpt zeker bij linkerhanden !

En in je tekst haal je twee dingen door elkaar volgens mij enwel de dagrij verlichting en de mistlampen
De laatste gaan aan als cornerverlichting zodra je een bocht ingaat.

Dan mbt de dagrij verlichting ook wel DLR genaamd, die heb ik zelf vervangen al een 2 jaar voor LED lampen en het resultaat kun je zien op skodaforum.EU in mijn fotoalbum en er staat ook in het juiste topic een stuk tekst met welke lampen en wat je nodig hebt en waar te verkrijgen.

En die leds branden nog wel met weerstanden maar de leverancier heeft nu weer verbeterde en kans is groot dat je nu zonder de weerstanden kunt.
Maar garantie hierop heb je niet, maar er zijn nu weerstandsetjes verkrijgbaar waardoor je niet meer hoeft te knippen in je bedrading maar zijn gewoon plug and play.

Dus zou zeggen kijk ff op andere forum en mocht je dan vragen hebben kun je me daar altijd een pb sturen.

Joske

Forumguru
@EdK

zeg, ik haal jou er bij om een antwoord op de vraag van de TS te krijgen, niet om reclame voor de buren te maken é :D

(toch bedankt ;))

• Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Reclame ?
Ik verwijs hem naar nog meer info en hoe het er visueel uit ziet.
Net als andere wel eens verwijzen naar duitse en engelse fora.

Kijk maak pas reclame als ik zeg dat hij bij die toko 10% korting krijgt als hij lid is bij de buren.
Dat heb ik ooit een 2jaar terug voor elkaar gekregen.

ertromp

Forumguru
@Visitor538 :
Allereerst de handleiding om de dagrijlamp eruit te halen (is gewoon handleiding volgen :D)

Mistlampen en dagrijverlichting
B5L-0412

Afbeelding 172Uitbouwen: Gloeilampje voor mistlamp / gloeilampje voor dagrijverlichting

Gloeilampje voor dagrijverlichting vervangen
B5L-0411

• Het defecte lampje uit de fitting 4 verwijderen door draaien in pijlrichting en een nieuw lampje in omgekeerde volgorde aanbrengen.
  • De rubber dop aanbrengen.
Bij deze nog een complete handleiding (super uitgebreid en ondersteunt middels foto's!) in het Duits en zonder solderen CAN BUS geschikt:

http://www.benzinfabrik.de/blog/2011/08/tutorial-umbau-led-tagfahrlicht-skoda-yeti/

De lamp is een zogenaamde P13W

Dus noodzaak om bij de "buren" aan te melden is er niet :deuk: Ook hier wordt je geholpen hoor :D

EdK

Forumguru
@ertromp ik heb het niet over aanmelden gehad hoor...... Alleen staan daar foto's van mijn Yeti met DLR leds en inbouw.

En de mistlampen zijn volgens mij H7 lampen dus daar even de Leds voor zoeken.
Hoe of wat te doen voor dat weet ik niet omdat ik die niet als geel ervaar maar als wit omdat dit al halo lampjes zijn.
Maar ook H7 LEDs kun je vinden bij led4ucar.nl

En ben zelf nu met de H4 lampen bezig om die te gaan vervangen voor Led.

stevie!

Nieuw lid
Ben benieuwd, kan je even de ervaring delen....? Ik wil ze ook graag vervangen. Die gele thee lichten staan inderdaad niet bij de Xenon. Ik ben meer benieuwd naar de DRL. Thx!

EdK

Forumguru
Niet wachten gewoon bestellen en inbouwen , ga je zeker geen spijt van krijgen.
En met die theelampen hoe je je thee weer warm

Visitor538

Senior Member
Beste forum leden.

Ik heb mijn bestelling van xeonlamp.nl netjes ontvangen.
Bij de mistlampen zit ook een weerstand set.
Maar nu !!!

Ik heb kippenkracht en ben nu al een paar uur bezig geweest om de oude lampen eruit te krijgen.
Niks, nada nul. Al bij karwei geweest voor 2 rechter handschoenen maar uitverkocht.
Ik denk dat ik met mijn setje naar de dealer moet of het moet zijn dat jullie me tips kunnen geven of dat er zelfs iemand in de buurt van Tilburg me een handje kan helpen.

20140115_163040.jpg

EdK

Forumguru
Als ik jou was zou ik eerst een beginnen met alleen de bestaande stekker los te nemen en op je nieuwe set aan te sluiten om dan te kijken of je geen canbus melding gaat krijgen.
En tsja rechterhandschoenen gaan sinds de komst van de leds als warme broodjes

En om je P13W te verwisselen , het is een kl#te klus en zal je zeker een meter plijsters gaan kosten maar ondanks dat ik geen reclame mag maken van Joske zou ik zeggen kijk en lees eens op het forum van .EU.
Daar heb ik een en ander beschreven.
En door dealer laten doen....... spreek eerst ff een prijs af met ze anders ga je misschien nog schrikken want het is geen fijn klusje om te doen

Bovenaan Onderaan