Welke lamp heb ik nodig?

EdK

Forumguru
wel stevie als je de foto bekijkt dan zie je een tweetal weerstanden en één is er op de H7 mistled geprikt en zie je de bovenste blister met leds als met een P13W voet dus vermoed dat ze zonder zijn......??

Visitor538

Senior Member
P13W zijn zonder. En die heb ik als eerste proberen te vervangen maar daar loop ik al vast.
Ik voel een vierkant voetje maar dat moet ik linksom draaien en dat krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar.
Ik zou mogelijk een soort gebogen steeksleutel moeten hebben met een knik. (Zie mijn tekenkunst)

Dan nog iets!
Mag ik dat blokje (weerstand) gewoon in de behuizing frommelen?
sleutel.JPG

EdK

Forumguru
Linksom vanuit welke kant gezien heb je gedaan ?
En even serieus trek dunne handschoen aan vanwege scherpe randen anders ga je met vervangen van de P13W zeker je vingertoppen insnijden tot bloedens toe.

Maar je moet zover ik nog weet tegen de klok in draaien vanuit de openkant gezien en gaat zeker niet makkelijk vanwege een rubber ring die op oude lampje zit.
En de makkelijkste zijde van de wagen is de rechterzijde ( gezien vanuit achter stuur zittend ) dus waar je ruitenwisser reservoir ook zit.
Accukant is echt crime en vandaar dat je eerst de makkelijkere kant doet zodat je voor accu zijde weet wat je moet doen.

En weerstanden heb ik gewoon in lampunit hangen en nooit probs mee gehad tot heden, dus warmte ka hij zeker kwijt.

Visitor538

Senior Member
Forum Leden,

Na een aantal malen geprobeerd te hebben de dagrij lamp te vervangen gaf ik het gisteren nog een laatste poging.
Het zal voorlopig ook de laatste zijn. ik had zo zitten wringen dat mijn vingers klem kwamen te zitten met het volgende resultaat.

E niet lachen!!!

nr1.jpg nr2.jpg nr3.jpg

middelvinger gebroken.

Rechterhand en ik heb 2 linkse. Dat bewijst het wel weer.

Joske

Forumguru
ai ai ai! :bloemen: beterschap!

en dat allemaal voor een DRL - lamp te vervangen?! toch maar eens naar de dealer dan? ;)

EdK

Forumguru
Toch eerst ff de vraag of de lampen er nu inzitten ?
En t is je overkomen aan de bestuurderszijde vermoed ik zo, want dat is de ergste kant om ze te vervangen.

Koste mij enkele plijsters toendertijd omdat er ergens in die unit erg scherpe randen zitten.
Maar je vinger breken.......zat je klem met vinger en viel je ?

Affijn ik wens je in iedergeval beterschap met de vinger en dat je vlug weer een poging mag wagen.....:bloemen::bloemen:

Visitor538

Senior Member
Bestuurderszijde, had hem dicht tegen de trottoirband gezet, in tegengestelde richting, zodat ik iets hoger stond (15cm) en ja daar stapte ik onbedoeld af en toen zat mijn hand klem. Maar voor ik die stap terug kon doen was het leed al geschied.
Zoals ik begrepen heb is het gips tijdelijk tot de zwelling is afgenomen en krijg dan een metalen brug met wat pinnen aan de buitenkant. Vrijdag-middag moet ik naar de orthopedisch chirurg en hoor ik meer.
ben er, volgens de arts op de eerste hulp, voorlopig een week of 10 mee onder de pannen.

Het geluk zit me even niet mee.
Vorig jaar flinke operatie i.v.m. kanker en ben daar net van bekomen en nu dit

Toch probeer ik het van de positieve kant te bekijken, ik hoef nu niet om te wassen. Hahahaha
Maar je hol afvegen met links, als je rechts bent, is ook een hele prestatie. Test maar eens.

Maar bedank voor al jullie medeleven.
Ik ben er nog en bij de meeting zullen we er nog eens hartelijk om lachen.

Het vervangen van de mistlampen was me inmiddels wel gelukt en geven zelfs zonder meegeleverde weerstand geen foutmelding in display.

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Blij dat je nog zo positief bent! Als je dat andere al meegemaakt hebt dan is een vinger breken geen onoverkomelijk probleem inderdaad.... All the best!!

Visitor538

Senior Member
En het jaar ervoor op vakantie in Turkije.
Titaanplaat van 25cm met 8 schroeven.

IMG_3169.JPG IMG-0006-00001.jpg

Jeugd had putdeksel verwijderd in pik donkere straat
flikkerde 3 mtr naar beneden in het riool

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan