Welke LED mistlampen voor mijn Octavia?

Tees

Donateur
Die kelvin-waardes bij neef Ali mag je gerust met een korreltje zout nemen, net als de lichtopbrengst. Ik zie soms lampen staan die een spectaculaire lichtopbrengst hebben, allemaal Chinese onzin.

Slider

Forumguru
Ik rij al bijna een jaar met leds in de mistlampen. Bocht verlichting fade prima.
Ook het dimmen via VCDS (dimmwert) werkt goed, elke waarde wordt netjes uitgevoerd door de leds.

Is geen garantie dat elke chinese led dit doet, maar vermoed dat het prima werkt.

Slider

Forumguru
Ik heb deze er in zitten trouwens. Bestel bij Ali regelmatig al heel lang, afgelopen week nog als laatst. Nog nooit iets van inklaringskosten meegemaakt.

Heb geen full leds lampen, maar voor het idee van gedimde (40-50%) mistlampen.
20240328_161633-2.jpg

serum

Forumguru
Nee, dat is behoorlijk anders geworden sinds 2? jaar. Onder de 150 euro betaal je de btw ook al een Ali en heb je geen inklaringskosten. Was in het begin nog even wennen voor de transporteurs, maar ondertussen kan je met stellige zekerheid zeggen dat je voor een pakketje van 11e van Alie geen inklaringsosten of BTW meer hoeft te betalen. (en mocht dat wel zo zijn, kan je dat aankaarten bij de transporteur)

Captain Hook

Forumguru
, maar ondertussen kan je met stellige zekerheid zeggen dat je voor een pakketje van 11e van Alie geen inklaringsosten of BTW meer hoeft te betalen. (en mocht dat wel zo zijn, kan je dat aankaarten bij de transporteur)
Kleine aanvulling/correctie: je betaalt wel degelijk BTW. Maar dat wordt gewoon door AE al in rekening gebracht en afgehandeld.
Net zo goed als verzendkosten, soms is het inbegrepen, soms komt het erbij. E.e.a. afhankelijk van het totale bedrag.

Mijn recente ervaringen met bestellingen via AE (afgelopen weken), is dat alles verbazingwekkend snel wordt geleverd.
Zowel via PostNL als DHL.

Arjan1985

Forumguru
Ik zou ook wel graag leds willen ipv halogeen mist lampen en lees eea mee. :lezen:

In de Octavia 3FL zit nu wel led in m’n koplampen en grootlicht.

De koplampen geven een prachtig lichtbeeld maar veel te laag.(wellicht laten aanpassen in de garage, is automatische hoogte verstelling)

Het grootlicht is geniaal en gaat aan zodra dit kan in de polder.
Die mistlampen zijn waardeloos in halogeen helaas. Vroeger in de Zafira A had ik prachtige mistlampen die bijna net zo veel licht + een heel verrijkend licht beeld gaven als het dimlicht. Heel fijn destijds in Zweden in de winter.

Ik zag H11 leds voorbij komen van 1000, tot 4900 tot 22000 lumen!

Liefst wil ik zo veel mogelijk licht zoals een rally auto. We rijden meestal in de polder.

Nu was ik even vergeten dat die mistlampen aangaan tijdens sturen. Nu is dit maar tot een X aantal km/h. Kwa licht beeld voegt het voor mij niets toe. Ik denk dat dit meer voor de medeweggebruikers op rotondes handig is.
Maar ik wil niemand verblinden. Wat is het maximale lumen zonder de tegenligger te verblinden?

@Slider mag ik vragen, wat bedoel je met 50%? Heb je software matig je mistlampen minder fel gezet?

Deze bedoelde ik:
11000 per lamp

Laatst bewerkt:

Slider

Forumguru
Correct, bij de Adoptations kan je de felheid van de functie in kwestie van de mistlampen, of elke andere lamp, aanpassen.
Halogeen heeft standaard een max waarde van 100. Als je ze als LED instelt, is de max 127.

Voorbeeld van de linker mistlamp:
ENG116948-ENG116105-Leuchte12NL LB45-Dimmwert AB 12,100 ,16

Met functies:
ENG116948-ENG116103-Leuchte12NL LB45-Lichtfunktion A 12,Nebellicht links ,16
ENG116948-ENG116104-Leuchte12NL LB45-Lichtfunktion B 12,Abbiegelicht links ,16

Zet die B functie op Not Active en je linker bocht verlichting is uit.

Met een andere dimmwert krijg je afgezakte felheid, op elke stand die je maar wilt (0 t/m 100)
Ikzelf heb 3 functies aan de mistlampen gegeven, DRL, Stadslicht en mistlicht, elk met zijn eigen dimmwert.

Merkte wel dat fellere witte leds, zwakker laten branden meer gelig licht gaf. Dat is nu eenmaal de eigenschap van leds. Dus ik koos voor uit zichzelf zwakkere leds, die ik dan minder hoef te dimmen voor mijn gewenste effect. Mistlamp zelf gebruik ik echt nooit.

Slider

Forumguru
@Jeroen81 Nee, die gaan niet passen. Mistlampen zijn geen H7 lampen, maar H8/11 lampen.

Tevens zou ik niet van die dure en felle in de mistlampen plaatsen. Wat is het doel van deze led mistlampen?
Echt voor de mist alleen: Dan kan feller prima, want bij normaal rijden zouden deze te verblindend zijn voor tegenliggers.
Voor de sier: Zou ik zwakke nemen, die niet verblinden.

Slider

Forumguru
Bochtverlichting bv, is niet nuttig.
Of om programmeren tot DRL's.

Zie alleen auto's er mee rijden voor de sier, met compleet helder zicht. Puur omdat ze het mooi vinden.

1983jeroen

Forumguru
Sinds ik Led in de mistlampen heb zie je tenminste nog een beetje het nut tijdens het rijden in bochten. Geeft veel meer licht dan halogeen

Bovenaan Onderaan