Een mens krijgt wat bij elkaar, binnenkort maar eens uitdunnen, Carpro koop ik niet meer, duur voor wat het is, en ben niet tevreden over de resultaten op middellange termijn, hun glas reiniger werkt ook niet super, altijd strepen nadien en zelfs vlekken bij regenval, een soort wax achtige vlek die komt en gaat bij het wissen van de ramen bij regenval. Nochtans heb ik tot de letter hun how to gevolgd. De hydro2 legt in eerste instantie een mooie bedding, maar spoelt achteraf niet makkelijk af wanneer er vuil op te liggen komt, beetje dubbel deze aangezien het eerste resultaat schitterend is, maar het snel weer zijn kracht verliest. Op mijn maatje zijn auto werkt het beter, maar die is ook voorzien van een erg dure coating, dan word alles net wat makkelijker lijkt me.
Lijst met wat ik heb
Avery dennison surface cleaner
Turtle wax bug en tar remover
Turtle wax metallic wax
Turtle wax black in a flash
Turtle wax zipwax shampoo
Turtle wax Redline velgenreiniger
Belgom chroom
Chemical guys snowfoam honeydew
Carpro hydro2 silica spray
Carpro clarify glass cleaner
Meguiars heavy duty interior cleaner
Aenso gleam quick detailer
Aenso one pure shampoo
Aenso isern wheel cleaner
Aenso core interior detailer
Grote droogdoek AliExpress
Grote droogdoek Chemical guys
Kleine droogdoeken AliExpress
Kleine droogdoeken Chemical guys
Diverse microfiber doeken
Chemical guys wash sponge x2
Wash sponge AliExpress x2
Hd reiniger Kärcher met lans
Chemical guys snowfoam gun
Het grappige hier is :
- Dat de Turtle wax producten best goed werken, voor hun prijs, maar ze houden niet lang resultaat. Logisch gezien de prijs, maar rommel is het niet.
- De droogdoeken van AliExpress overklassen die van Chemical Guys, geen idee hoe, maar ze nemen veel meer vocht op en met één grote doek doe ik bijna een hele Superb. De Chemical guys doeken zijn snel verzadigd en voelen na 2 keer uitwassen ( zonder wasverzachter ) stugger aan.
Via via nu bij de producten van Aenso aangekomen, redelijk betaalbaar maar niet super goedkoop, en de eerste indrukken zijn goed. Heb met de interieur detailer en de shampoo onze Cactus al onder handen genomen. Tot grote tevredenheid! Ruikt ook allemaal lekker zonder echt chemisch te ruiken , altijd mooi meegenomen.