Welke navigatie in Ambition Business line O3?

harry123

Actief lid
Gisteren heb ik mijn nieuwe leaseauto besteld, te weten een Octavia Combi Ambition Businessline. Nu heb ik niet gekozen voor het Columbus navigatiesysteem, want het systeem in de testrit-auto voldeed prima aan mijn wensen. (Inclusief touchscreen.) Ik heb al redelijk wat gezocht, maar kan niet vinden welk navigatiesysteem dit precies is. Volgens skoda.nl is het namelijk 'Navigatie Amundsen met 5,8 inch (...)' maar een typenummer ontbreekt. Iemand enig idee?

ertromp

Forumguru
Is inderdaad een Amundsen met een 5,8 inch scherm in de Ambition Businessline en heeft geen apart typenummer

tha a

Senior Member
zie de site van skoda-auto.com voor de gebruiksaanwijzing! Dan weet je exact wat hij wel en niet kan.

Michiel OCIII

Nieuw lid
Kan het bevestigen 5,8. Niets mis mee heb hem nu 2 dagen en zitten voldoende opties op alleen scherm is kleiner en geen hardeschijf. Heb er 32 GB sf kaart ingestopt is ruim voldoende

paulus474

Senior Member
?..Heb er 32 GB sf kaart ingestopt is ruim voldoende
Met muziek erop? Werkt dat een beetje? Niet te veel "vertraging"? Nog een bepaalde mapstructuur aangehouden?
Heb nu een extern harde schijfje, maar vind de plek van de USB-poort nu niet meer zo mooi, dus twijfel om alle muziek over te zetten op een SD-kaart...

Darkside

Forumguru
Met muziek erop? Werkt dat een beetje? Niet te veel "vertraging"? Nog een bepaalde mapstructuur aangehouden?
Heb nu een extern harde schijfje, maar vind de plek van de USB-poort nu niet meer zo mooi, dus twijfel om alle muziek over te zetten op een SD-kaart...

Voor mij is 32GB niet genoeg. Heb in mijn O2 ook een externe HD zitten. En vind de plek in de O2 ook vele malen beter.
Heb al gevraagd aan mijn dealer of dit weg te werken valt in de O3. Als ik een langere USB kabel lever kan hij die via de achterkant van de phonebox (net daar boven) wel naar het handschoenenkastje brengen.
Dan zie je nog wel een kleine USB stekker maar is de HDD gewoon lekker opgeborgen in het handschoenen kastje.
Mijn inziens een nette oplossing voor iemand die niet met USB sticks, dan wel SD kaartjes wil werken.

PS ik weet dat het columbus systeem 2 SD kaarten ondersteund (ik meen zelfs SDXC kaarten) wat genoeg ruimte zou moeten opleveren. Maar je met de SD kaart nog met de hand selecteren. Dus SD1 en als je muziek zoekt wat op SD 2 staat moet je met de hand switchen. Met de HD staat het gewoon bij elkaar en met 320GB aan ruimte kan ik nog meer kwijt ook.

Gieliovd

Forumguru
Inderdaad Amundsen. Let wel op als je gaat Googlen dat deze Amundsen anders is dan de <2013 Amundsen of de Plus uitvoering.

Er zitten allerlei nieuwe features op zoals benaderingssensor, knoppen in beeld... swipen "capacitief" noemt de dealer het...

Chris1982

Nieuw lid
Ik heb mijn octavia hatchback 3 weken geleden opgehaald en heb ook de 5,8" navigatie.
Dit is de amundsen bolero, let wel op dat je ook de laatst beschikbare kaart update krijgt.
Ik heb namelijk de kaart van 2012/2013 gekregen terwijl de kaart 2013/2014 al beschikbaar was, nu kan ik weer terug naar de dealer voor een update :(.

De navigatie en de snelheid van het scherm viel mij een beetje tegen evenals de mogelijkheden van de iphone met dit systeem.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Chris1982

Nieuw lid
Weet ik, maar als ik een spliter nieuwe auto bestel neem ik aan dat ik ook de nieuwste software krijg.
Het is voor mij dan ook een principe kwestie, ze zijn namelijk wel meer dingen vergeten bij de dealer waarvoor ik terug moet komen :(

Ik heb namelijk ook geen banden reparatieset in de auto en bij de aflevering hadden ze desd kaart in eerste instantie vergeten, de dealer kon mij de optie van de lane assist en de eventueel aan te schaffen extra iphone kabel ook niet vertellen.

Daarnaast heb ik gisteren een druiper in de lak aangetroffen, dussss... Ik zal daar wel effe langs moeten.

Gieliovd

Forumguru
Zover ik weet, correct. De Bolero schijnt tegenwoordig wel hetzelfde scherm te hebben als de Amundsen, redelijk premium dus!

Chris1982

Nieuw lid
de SD kaart krijg je erbij want hier staat namelijk de navigatie software op, hierover heb ik dan nog een vraagje: de kaart schokt nogal als hij beweegt, weet iemand of het mogelijk is om er een snelleren SD kaart in te stoppen om dit te verhelpen?

ik heb trouwens ook de maxi dot color erbij genomen.

de stoel verwarming is wel echt een aanrader!

Mocht je de keuze nog moeten maken vergeet dan niet de achter ruitenwisser erbij te bestellen voor 90 euries, was ik vergeten :(

Chris1982

Nieuw lid
Volgens mij zijn dat twee verschillende apparaten: de Amundsen en de Bolero. De Amundsen is volgens mij een navigatiesysteem en de Bolero alleen een radio, toch?
op de navigatie staat de naam amundsen maar als ik google dan lijkt de navigatie het meest op de de bolero, hier kun je de duitse handleiding vinden ( http://ebookbrowse.com/a7-octavia-amundsen-infotainmentnavigation-pdf-d448497881 ) de engelse heb ik zelf als pdf maar hij is te groot om hier te uploaden.

Altos

Banned
de SD kaart krijg je erbij want hier staat namelijk de navigatie software op, hierover heb ik dan nog een vraagje: de kaart schokt nogal als hij beweegt, weet iemand of het mogelijk is om er een snelleren SD kaart in te stoppen om dit te verhelpen?

ik heb trouwens ook de maxi dot color erbij genomen.

de stoel verwarming is wel echt een aanrader!

Mocht je de keuze nog moeten maken vergeet dan niet de achter ruitenwisser erbij te bestellen voor 90 euries, was ik vergeten :(
Ik heb de achterruitenwisser speciaal weggelaten omdat ik deze zeer storend vond qua uiterlijk. De functionaliteit mis ik eigenlijk ook niet moet ik zeggen. Ieder voor zich natuurlijk.

Bovenaan Onderaan