Welke Octavias hebben 4x4 en welke niet?

RB77

Nieuw lid
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier:-) en ga binnenkort over van een Toyota naar een skoda... (Of ben ik gek)

de Skoda moet 4x4 en een turbo hebben, dat is een grote wens. Ik vind met name de Octavia modellen mooi. Verder sedan of hatchback, 1.8 of 2.0 benzinemotor en tussen het bj 2000 tot 2005 zitten (dit ivm mijn budget)

nu de vraag!:rockon:

wie kan mij vertellen welke Octavia modellen vierwiel zijn aangedreven en welke niet? Is er ergens een site waar dat duidelijk staat aangegeven? Waarom vraag ik dit; omdat bij het ene model geen 4x4 staat aangegeven en het zelfde model met de zelfde motor weer wel...

Alvast enorm bedankt voor het willen meedenken en jullie antwoorden!:eek:

Rosinfield

† In Memoriam
Zo te zien kan dat in ieder geval geen nieuwe worden. Voor een occasion moet je dan de Scout hebben

Captain Hook

Forumguru
Wat dacht je van ff op skoda.nl kijken en naar de specs/prijslijsten zoeken. Daarin staat het allemaal keurig vermeld.
Isse simpel.

Skoda is zelfs naar verhouding redelijk goed voorzien van 4x4 modellen. Zowel de O2, de S2 als de Yeti zijn er in 4x4 uitvoeringen

Captain Hook

Forumguru
Als de TS specifiek een O2 4x4 zoekt, wordt dat lastig, aangezien er net een modelwisseling gaat plaatsvinden van de O2 naar de O3.
Op skoda.de vind je zelfs al de opmerking dat je voor de beschikbaarheid contact op moet nemen met de garage. En hier in NL ziet het er naar uit dat ze de laatste voorraadmodellen aan het verkopen zijn.
Maar bij de S2 en Yeti is er volop 4x4 keuze hoor.

RB77

Nieuw lid
Als de TS specifiek een O2 4x4 zoekt, wordt dat lastig, aangezien er net een modelwisseling gaat plaatsvinden van de O2 naar de O3.
Op skoda.de vind je zelfs al de opmerking dat je voor de beschikbaarheid contact op moet nemen met de garage. En hier in NL ziet het er naar uit dat ze de laatste voorraadmodellen aan het verkopen zijn.
Maar bij de S2 en Yeti is er volop 4x4 keuze hoor.

Ik zoek een occasion bj 2001 tm 2005 met turbo en 4x4. Of dit een O1 of 02 is geen idee. In
ieder geval een Octavia. Ik kijk ook in Duitsland. Heb gehoord dat ze daar strenger zijn betreft regels rond keuringen en ect dus veiliger? Ook meer opties op de auto...

RB77

Nieuw lid
Wat dacht je van ff op skoda.nl kijken en naar de specs/prijslijsten zoeken. Daarin staat het allemaal keurig vermeld.
Isse simpel.

Skoda is zelfs naar verhouding redelijk goed voorzien van 4x4 modellen. Zowel de O2, de S2 als de Yeti zijn er in 4x4 uitvoeringen

Ik ga even kijken. Bedankt voor het uitzoeken en gericht antwoorden.

RB77

Nieuw lid
Isse simpel.

Geen concrete info betreft mijn vraag op de site. Wel veel te dure occasions...

skodaboy

Forumguru
op skoda.be kan je wel (nog) zien welke octavia een 4x4 uitvoering is en welke niet.

de 4x4-versie's hebben ook maar een 'beperkte' motorkeuze:
bv: een 1.8 TSI (benzine,160pk) is verkrijgbaar in 4x4 met een manuele versnellingsbak.
dan zijn er twee TDI (diesel) versie's verkrijgbaar met 4x4,een 1.6 tdi (105 pk) met handbak
of een 2.0 tdi (140pk 4x4) deze bestaat in manuele bak of met DSG (automaat).

maar de vraag is en blijft momenteel,wat is er op dit moment nog leverbaar/bestelbaar bij de dealer.
omdat de octavia-II stilaan plaats moet ruimen voor de nieuwe octavia-III.
dus de kans bestaat,dat je géén 02 4x4 met jouw gekozen optie's nog kan bestellen bij de dealer.
en je dus 'tevreden' zal moeten zijn met een 4x4-uitvoering,die bij één of andere dealer in de toonzaal staat..

binnenkort komt de nieuwe octavia-III uit,op termijn is die ook verkrijgbaar in 4x4,maar wanneer juist dit gaat gebeuren,
dat is nog even afwachten...

RB77

Nieuw lid
op skoda.be kan je wel (nog) zien welke octavia een 4x4 uitvoering is en welke niet.

bv: een 1.8 TSI (benzine,160pk) is verkrijgbaar in 4x4 met een manuele versnellingsbak.
dan zijn er twee TDI (diesel) versie's verkrijgbaar met 4x4,een 1.6 tdi (105 pk) met handbak

maar de vraag is en blijft momenteel,wat is er op dit moment nog leverbaar/bestelbaar bij de dealer.
dus de kans bestaat,dat je géén 02 4x4 met jouw gekozen optie's nog kan bestellen bij de dealer.
en je dus 'tevreden' zal moeten zijn met een 4x4-uitvoering,die bij één of andere dealer in de toonzaal staat..

binnenkort komt de nieuwe octavia-III uit,op termijn is die ook verkrijgbaar in 4x4,maar wanneer juist dit gaat gebeuren,
Ging ff wat mis... Maar dank voor jouw info. De 1.8 TSI is een geschikte kandidaat. Wordt dan een import, Duits. Ivm lage km en vele malen goedkoper dan hier 10.000 tm 12.000 euro voor een auto van bijna 10 jr oud. Koop ik bijna een subaru impresa voor uit 2007

RB77

Nieuw lid

Heb even gekeken, maar als ik op autoscout zoek 4x4 en 1.8 TSI typ, bestaat er geen...? Raar toch?

Captain Hook

Forumguru
Heb even gekeken, maar als ik op autoscout zoek 4x4 en 1.8 TSI typ, bestaat er geen...? Raar toch?

Nee hoor, niet zo gek, want als jij een O2 4x4 1.8 TSI zoekt in de bouwjaren <2005 zul je die ook niet vinden. Die bestond imho gewoon toen nog niet...:laugh:

Wilko

Senior Member
Ik zie hier het een en ander aan informatie voorbij komen die in mijn ogen niet volledig is.

Allerleerst is er meer aan 4x4 Octavia's te vinden dan alleen de Scout. Ik heb nu al mijn vierde Octavia 4x4, en geen een daarvan was een Scout.

Daarnaast is er een O1 en O2 4x4 uitvoering met een 2 liter motor te vinden, evenals een 1,8T model (met in de laatste O2 4x4 een 160pk versie, en in de O1 een 150pk versie).

Er zijn in totaal maar bar weinig 4x4's in Nederland verkocht, dus de kans dat je er eentje op een 2e handssite als autoscout tegen komt is niet zo groot. Ik heb enkele maanden dergelijke sites in de gaten gehouden om onze huidige O2 4x4 te vinden.
Daarnaast zijn de O1 4x4's op een aparte productielijn geproduceerd, en veel korter geproduceerd dan het normale O1 model.

Het zou me niet verbazen als ze die productielijn ook bij de O2 voor het aflopen van de normale O2 al uitschakelen. Dan valt er dus een gat tussen de productie van de O2 4x4 en de O3 4x4, net zoals dat tussen de O1 4x4 en O2 4x4 al het geval was (erg vervelend omdat ik toen natuurlijk net een leaseauto met 4x4 wilde bestellen, en door allerlei hoepels moest springen om die toch nog op tijd besteld te krijgen).

RB77

Nieuw lid
Wat wil je eigenlijk: benzine of diesel, of boeit dat niet?

Hoi marco, ik zoek een nette sedan/hatchback, benzine, met turbo, 4x4 (semi 4x4) BJ 2000 t/m 2005 en >150.000km op de teller. Verder moet het normale onderhoud hebben gehad, motorisch 100% zijn en km stand logisch te verklaren.

RB77

Nieuw lid
Ik zie hier het een en ander aan informatie voorbij komen die in mijn ogen niet volledig is.

Allerleerst is er meer aan 4x4 Octavia's te vinden dan alleen de Scout. Ik heb nu al mijn vierde Octavia 4x4, en geen een daarvan was een Scout.

Daarnaast is er een O1 en O2 4x4 uitvoering met een 2 liter motor te vinden, evenals een 1,8T model (met in de laatste O2 4x4 een 160pk versie, en in de O1 een 150pk versie).

Er zijn in totaal maar bar weinig 4x4's in Nederland verkocht, dus de kans dat je er eentje op een 2e handssite als autoscout tegen komt is niet zo groot. Ik heb enkele maanden dergelijke sites in de gaten gehouden om onze huidige O2 4x4 te vinden.
Daarnaast zijn de O1 4x4's op een aparte productielijn geproduceerd, en veel korter geproduceerd dan het normale O1 model.

Het zou me niet verbazen als ze die productielijn ook bij de O2 voor het aflopen van de normale O2 al uitschakelen. Dan valt er dus een gat tussen de productie van de O2 4x4 en de O3 4x4, net zoals dat tussen de O1 4x4 en O2 4x4 al het geval was (erg vervelend omdat ik toen natuurlijk net een leaseauto met 4x4 wilde bestellen, en door allerlei hoepels moest springen om die toch nog op tijd besteld te krijgen).

Leuk dat je even mee doet denken! Ik was al in Duitsland aan het koekeloeren... In totaal staan daar 7 stuks. L&M en de gewone met stof bekleding. En idd 4x4.

De octavia 2 begon dus in 2005?

Bovenaan Onderaan