Gewoon in boekje kijken:
1.4tdi AMF moet VW505.01 hebben
De nieuwere 1.4 tdi pd (ook met pompverstuiver) heeft waarschijnlijk een roetfilter en heeft daarom wat anders nodig.
VW norm is de leidraad en staat vermeld in het boekje. Gewoon in auto5 kijken bij Norauto ( schijnt wolf olie te zijn en dat is geen verkeerd merk)
het is een BNM motor, welke geen roetfilter heeft maar wel een pompverstuiver is. De norm is 505.01 en daar ga ik op verder.
Alleen zoals reeds aangegeven, wat me helemaal onduidelijk blijft is het verhaal van volsynthetisch en halfsynthetisch (ik weet wel "wat" het is) maar ging er gewoon van uit dat VS bij een longlife-interval gedaan werd en HS bij normaal-interval.
Bij het bekijken van de website van de fabrikanten zie ik vaak verschijnen: "vervangt oudere oliën en is dus geschikt om in oudere motoren te doen".
Maar wegens onduidelijkheid wat er NU in mijn motor zit heb ik beetje schrik voor volsynthetische.. dat het rubbers e.d. zal aantasten omdat het "agressiever" is, terwijl de motor misschien andere olie "gewoon" was. Ga toch eens naar garage bellen, voor het zekerste..