Welke optie is dit ?

Ik heb al een paar keer een proefrit gemaakt in de Roomster en heb besloten er een te kopen.
Tijdens de proefritten had de wagen zo'n makkelijk ding op de achterkant van de rugleuning van de middelste stoel achter. Het klinkt wat ingewikkeld maar het komt erop neer dat als je twee mensen achter had zitten, ze in het midden een soort tafeltje hadden voor een beker en ander klein spul.

Nu ik op allerlei sites tweedehands Roomsters zit te zoeken, kom ik versies tegen met de mooiste toeters en bellen (panoramadak, park distance control) maar als ik de foto's zie, zie ik nergens zo'n tafeltje.

Iemand een idee wat het is en of het apart te bestellen is ?

groeten,
Frans

jaspernl

Actief lid
volgens mij heet ie gewoon "middelste stoel met tafelfunktie". er zitten dan ook 2 bekerhouders in de achterleuning.
Hij kost 50 euro, en is inderdaad gewoon bij te bestellen.
Heb ik ook gedaan...

ps: proficiat met je keuze !!

Yep, die bedoel ik. Zo'n kunststof bak met openingen en zo erin en een klep. Zit vast op de achterkant van de rugleuning van de middelste stoel.

Hetzer

Forumguru
volgens mij heet ie gewoon "middelste stoel met tafelfunktie". er zitten dan ook 2 bekerhouders in de achterleuning.
Hij kost 50 euro, en is inderdaad gewoon bij te bestellen.
Heb ik ook gedaan...

ps: proficiat met je keuze !!

inderdaad gewoon via de dealer te bestellen!!,

@Fransvanderbeek ; Voor welke versie heb jij gekozen ??, of heb je hem nog niet besteld of gekocht?

Nee, ik weet wel dat ik geen nieuwe neem. Ik wil er een net met de kop eraf of een demo en met een panoramadak en niet meer dan 20-duizend kilometer. Daarvan staan er een paar her en der in het land. Ik zit nu met mijn Fabia Combi op 130-duizend kilometer, over een paar maanden gaat 't ie eruit.

groeten,

Fabia

† In Memoriam
Ik weet nog een hele mooie voor je te staan bij Van Loon in Gouda. Ik heb daar zelf een dagje mee gereden en het is een hele complete uitvoering met o.a. panoramadak.

Skoda Roomster 1.4 16V 63KW COMFORT MPV

Prijs 15.740
Bouwjaar 10/2006
Kilometerstand 31002
Brandstofsoort Benzine
kW/PK 63/85
Kleur Beige metallic
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1390 cm³
Deuren 5
Gewicht 1130 kg
Houderschapsbelasting v.a. € 87
per 3 maanden
BOVAG Garantie
meer info...

Opties

Airbag, Airconditioning, Alarm, Deelbare Achterbank, ESP,

Meer informatie over deze occasion

Tevens voorzien van: In delen neerklapbare achterbank, Bestuurders stoel in hoogte verstelbaar, . PANORAMA DAK, ORGINELE RADIO/CD SPELER MET AUX-IN,

Škoda dealer

Autobedrijf Van Loon B.V.
Autobedrijf Van Loon B.V.
- -
Burg v. Reenensingel 45
NL-2803PA GOUDA
Telefoonnummer: +31-(0)182-567878
Fax: +31-(0)182-577870
www.skoda.nl/vanloon
Alle occasions van deze Škoda dealer

Bijlagen

• 0081882102001.jpg
    0081882102001.jpg
    13,9 KB · Weergaven: 23
Bedankt voor de tip, dat is inderdaad net de Roomster die ik zoek. Alleen.. 30-duizend kilometer op de teller vind ik een tikkie veel. Ik rij per jaar 40-duizend en door deze wagen te nemen begin ik al op een achterstand van bijna een jaar. De prijs is helemaal niet verkeerd trouwens...
Bedankt, toch misschien het onthouden waard.

Hetzer

Forumguru
Mijn eigen Roomster was ook een Demo, van 10 maanden oud met net geen 10.000km op de teller toen ik hem kocht !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb er ook 1 voor jou gevonden een sport uitvoering , die vond ik persoonlijk destijds 1 van de mooiste uitvoeringen.

Skoda Roomster 1.4 16V 63KW SPORT MPV

Prijs 17.900
Bouwjaar 06/2007
Kilometerstand 14950

Bijlagen

• 0116279482002.jpg
    0116279482002.jpg
    10,8 KB · Weergaven: 29
Dank je Hetzer, alleen jammer dat er geen panoramadak inzit. Mijn vorige Fabia Combi was nog een oude 'Elegance' om het maar eens zo te zeggen. Met verwarmde voorstoelen en een electr. kanteldak standaard. Ik vind dat ideaal. Mijn rokende vouw zette het dak op een kier en ik vond de hoeveelheid licht in je auto ideaal. Een panoramadak kan dan wel niet open, de hoeveelheid licht is geweldig.
Frans

jaspernl

Actief lid
Maar dan wordt het verhaal van de stoel wel iets anders: die 50 euro is een optieprijs.
En volgens mij ruil je dan een normale middenstoel om voor deze uitvoering.
Ik denk niet dat je het ook voor 50 euro als accessoire kunt bijkopen...
Succes met je keuze!!

kcj

Actief lid
Zo te lezen heb je nu ook de middenstoel met 'tafel(tje), bekerhouder en armsteun' op een Comfort-versie met "de hele rataplan" ?
Geen idee hoe een Comfort versie eruit ziet (NL benamingen zijn / waren anders dan in B).
Heb je ooit gevraagd aan een dealer of je de middenstoel met armsteun etc apart kon kopen (en hoeveel €) ?

Koen, die in 't archief aan het spitten is :grin:

Nee helaas. Het is de hele rataplan minus die middenstoel met tafeltje. Ik heb bij de dealer geinformeerd maar hij wordt fabriek-af zo geleverd. Ik zou dus op zoek moeten naar een stoel uit een andere wagen. Maar dat vind ik teveel moeite. Bovendien: nu ik de Roomster heb, merk ik dat ik de middenstoel in de schuur heb staan en de overblijvende stoelen iets naar elkaar heb toegeschoven. Kinderen hebben nu meer ruimte en het scheelt gewicht.

Boet

Actief lid
Dat dacht ik wel:). Derde stoel is leuk, maar je hebt er niet zo heel veel aan. Bij mij staat hij ook regelmatig in de garage en sinds ik net verhuisd ben, staat er slechts één stoel achterin..

Bevalt het Roomster-ding een beetje?

Dat dacht ik wel:). Derde stoel is leuk, maar je hebt er niet zo heel veel aan. Bij mij staat hij ook regelmatig in de garage en sinds ik net verhuisd ben, staat er slechts één stoel achterin..

Bevalt het Roomster-ding een beetje?

Fantastisch, het is de meest onderschatte wagen van het land. Ik snap werkelijk niet wat mensen doen in een Megane Scenic of Meriva.

kcj

Actief lid
nu ik de Roomster heb, merk ik dat ik de middenstoel in de schuur heb staan en de overblijvende stoelen iets naar elkaar heb toegeschoven.
Al goed dat je niet te hard hebt gezocht naar een Roomster mét 'tafeltje'.

Bij ons blijven alle stoelen er gewoonlijk in.
Naar voor klappen van leuning + zitting gebeurt regelmatig (o.a. supermarkt 1x per maand).
De stoelen eruit is nog maar enkele keren gebeurt : als (mede)verhuiswagen voor de spullen van mijn schoonzus, huis leeg maken van mijn schoonmoeder.

Het stoelensysteem van Opel of Renault ken ik niet, maar in "de autoboekjes" zijn de journalisten altijd vol lof over de 'verborgen' bergvakjes in de vloer...
De afwerking van de onderkant van de zitting van de Roomster vinden ze dan weer 'pover'.
Mij stoort het niet, maar door die 'boekjes' viel het mij de eerste keer wel op :crazy:.

Koen

Bovenaan Onderaan