Mijn 2011 Greenline was besteld en afgeleverd met de Swing radio en een Bluetoothmodule.
Die radio was uitstekend - ik vraag niet beter omdat ik nu eenmaal een gloeiende pesthekel had en heb aan die inbouwnavigaties.
De BT-module heb ik er echter na een paar maanden door de dealer uit laten slopen en vervangen door een Parrot, want:
- Als ik de telefoon opende, kreeg ik alleen de recente gesprekken (gesprekspartners) te zien, maar ik kon niet door mijn hele telefoonboek scrollen zoals bij de Parrot). Was geen bedieningsfout - dealer kreeg het ook niet voor elkaar.
- Om een gesprek te kunnen verstaan moest ik met het scrollwieltje op het stuur het geluid behoorlijk hard zetten. Aan het einde van elk gesprek was het wel zaak om binnen een seconde het geluid weer zachter te zetten - als ik dat vergat, of net te laat was, dan kwam een volgende oproep binnen met het geluid van een volwassen scheepshoorn zodat ik me de pokken schrok.
Al met al voldoende reden om terug te keren naar de Parrot zoals ik die op mijn laatste dienstauto ook had. Die werkt vlekkeloos.
Moet overigens zeggen dat het Mediasystem plus in de SEAT qua telefoongebruik een heel stuk beter functioneert. Mag ook wel, voor die prijs en met al die jaren extra ontwikkeling. Alleen de navigatie vind ik nog steeds niet prettig. Achterhaalde kaart, weinig updates en die lopen ook weer behoorlijk achter.
Maar dat heb ik zelf al opgelost...