Welke ruitenwisser bladen kopen

kansberg

Forumguru
Uitgaande van de hatchback:

SWF: 119270 Voorzijde
Bosch: 3 397 007 620 Voorzijde
Valeo: 577824 Voorzijde

Bosch: 3 397 008 998 Achterzijde
Valeo: 574615 Achterzijde

kansberg

Forumguru
@Cordoba : Okay:tongue::D, de maten: Voorzijde links 600 mm. en voorzijde rechts 475 mm. Achter: 400 mm. Niet iedere flatblade past zomaar, dus erg belangrijk om het op merk en type te selecteren. En ja, SWF is zeker een kwaliteitsmerk, minder bekend dan Bosch, maar goede pasvorm en eigenschappen, prijsniveau ong. gelijk aan dat van Bosch.

Cordoba

Forumguru
Duidelijk, ik dacht eigenlijk dat SWF een afkorting was voor flatblade, ik wist niet dat het een merk is. :bloos:

andrehj

Forumguru
Weet iemand eigenlijk wie de af-fabriek bladen van Skoda maakt? Want daar ben ik eigenlijk zeer goed over te spreken. De voorste bladen van mijn S2 zitten er nu al meer dan 4 jaar en 55.000 km op en zijn eigenlijk nu pas aan vervanging toe. En dan staat mijn S2 ook nog zeer veel met de voorkant in de zon.
Alleen het achterblad heb ik afgelopen winter al vervangen.

Noord26

Forumguru
Weet iemand eigenlijk wie de af-fabriek bladen van Skoda maakt? Want daar ben ik eigenlijk zeer goed over te spreken. De voorste bladen van mijn S2 zitten er nu al meer dan 4 jaar en 55.000 km op en zijn eigenlijk nu pas aan vervanging toe. En dan staat mijn S2 ook nog zeer veel met de voorkant in de zon.
Alleen het achterblad heb ik afgelopen winter al vervangen.
Volgens mij Valeo's.

Cordoba

Forumguru
Volgens mij is het merk van het gemonteerde blad afhankelijk van welke periode en welke fabriek je Skoda in elkaar gezet is. Het kan zo zijn dat een Superb in augustus met Valeo-bladen wordt geassembleerd, en dat op dezelfde lijn in oktober Bosch-bladen worden gemonteerd. (vaak afhankelijk van wat de verschillende fabrikanten kunnen leveren).

Joske

Forumguru
Valeo... :nailbiting: 1 keer en nooit meer! wat een gepiep was me dat... Hetgeen nu op de O3 zit ben ik eigenlijk niet echt super tevreden van, het doet zijn ding wel maar het zou nog beter kunnen. Het nieuwe setje Bosch-ruitenwissers ligt klaar in de garage, ik laat de oude nog even zitten tot ik ze echt beu ben en dan gaan ze er af. (zitten er nu 15 maand op ofzo).

MaRco2

Forumguru
Normaal gesproken is NWB gewoon het beste/fijnste naast origineel (even niet over Skoda), maar ik weet niet of ze die flappen leveren.

Ik heb een setje Octavia II origineel liggen om te wisselen (rechts is ietsje langer, maar lijkt gewoon te passen, links is gelijk). Eerst eens kijken hoe die flappen te wisselen zijn t.o.v. normale ruitenwisserbladen met haak.

notjes

Actief lid
heb dus de volgende ruitenwissers de ap24u de ap19u en de a400h van bosch nu hopen dat deze passen...

Noord26

Forumguru
Heb nu binnen 4 maanden tijd 3maal een nieuwe ruitenwisser gekregen van de dealer op de achterzijde ivm slecht wissen. Allemaal Valeo.

Volgende week krijgt de bolide een VOI beurt en dan zetten ze er gelijk overal Bosch wissers op die ik nog had liggen (nieuw in de doos). Benieuwd of dat verschil gaat maken. Over de standaard Valeo op de voorruit niets dan lof overigens!

• Leuk
Waarderingen: KWc

memoscan

Senior Member
Volkomen mee eens Bosch Aerotwin is super gebruik deze al sinds introductie op alle auto,s in familie gebruikt tot grote tevredenheid

CDK

Forumguru
Toevallig heb ik ook deze week Bosch Aerotwins besteld bij www.mister-auto.nl icm een interieurfilter, omdat m'n auto voor z'n 60k beurt moet had ik prijs opgevraagd voor beide onderdelen en dit scheelde me 80,- vandaar dat ik ze toch maar zelf vervang :) De standaard ruitenwissers van ik weet niet welk merk hebben het 2 jaar uitgehouden, maar waren zeker niet van de allerbeste kwaliteit, vandaar dat er nu Bosch Aerotwins op komen.

Goofy@5E

Forumguru
Heb momenteel swf op de mijne staan, lijken op een kopie van aero's van bosch, stonden er stock op. Mag tot nu toe niet klagen, maar bij vervanging ga ik ook voor bosh gaan.

Bovenaan Onderaan