Welke ruitenwisser bladen kopen

Cordoba

Forumguru
Deze shop geeft aan dat je in elk geval ook losse Bosch rubbers kunt bestellen, en volgens mij is het ook mogelijk om het per meter ofzo te bestellen, zodat je het zelf op de gewenste maat kunt knippen. Misschien dat @kansberg ze ook in zijn winkel heeft.

kansberg

Forumguru
@Cordoba : klopt, die verkopen wij ook, niet van Bosch, maar van Womi. Zelf op maat te knippen met een kniptang, er zit een rvs geleider in. Maar eerlijk gezwegen en gesproken onder is dat wel een noodoplossing. De pasvorm van rubbers zijn verschillend en de kwaliteit van een los gemonteerd rubber kan mij niet echt overtuigen. Toch verkopen wij het regelmatig, bijvoorbeeld voor een klassieker waar nog zo'n mooi chromen ruitenwisserblad op zit.

turboturbo

Forumguru
Ik heb eens bij Conrad een zooitje rubbers van 2,- per stuk besteld. Voor die prijs maakt het niet zoveel uit als je vaker moet wisselen. De kwaliteit is matig, maar omdat de rubbers van mijn auto meer door zonlicht uitdrogen, is het haast zonde om een dure set erop te hebben zitten. Ik wissel zo'n 3 tot 4 keer per jaar geloof ik. Voor het gemak heb ik een extra set wisser armen zodat er altijd eentje binnen klaar ligt om mee te wisselen. Op de keukentafel knip ik dan weer een setje en die ligt dan weer klaar in de kast.

Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Sodemieter. 4x per jaar... Mijn auto staat ook de hele dag met de voorzijde in de zon, en heeft na meer dan 4 jaar nog steeds de originele rubbers (aan de voorzijde dan, die achterop heb ik afgelopen voorjaar vervangen).

turboturbo

Forumguru
En toch is het zo. Telkens probeerde ik een ander merk, Bosch, Würth, Valeo, maar na een paar maanden begonnen ze allemaal al weer te strepen en kreeg ik er bij de APK afkeur van. Op een gegeven moment zorgde ik dus zelf dat ik ze verving vlak voor de APK. En meestal deden ze het dan ook niet goed meer...

Met deze oplossing zit ik op hooguit 8,- per jaar en dat vind ik al een stuk beter dan 2 x 25,- of 30,- voor een setje.

En waarschijnlijk heeft jouw auto slappe / SWF wissers, @andrehj ? Ik vermoed dat het rubber daarvan net iets beter beschermd is tegen direct zonlicht. Er zit een soort 'dakje' op het rubber.

andrehj

Forumguru
Ik heb geen idee wie de fabrikant van mijn ruitenwissers is. Het zijn de af-fabriek ruitenwissers zoals Skoda die in 2011 monteerde.

turboturbo

Forumguru
Ik bedoel eigenlijk vooral dat je nieuwere type wisser armen hebt? Nog even los van het merk @andrehj

Mijn auto('s) hadden / hebben nog het ouderwetse type. Het rubber wordt dan op 4 punten vastgehouden en aangedrukt ipv over de gehele lengte.

andrehj

Forumguru
Elke S2 (en volgens mij ook O2) heeft uiteraard de moderne flat blade ruitenwissers. Volgens mij is dat al een hele tijd de standaard, want ook de Twingo 2 heeft ze al, en deze is op de markt sinds 2007.

turboturbo

Forumguru
Flat blade was het woord dat ik zocht :thumbsup:

Het flat blade principe zorgt voor een soort 'dakje' of in elk geval een brede rand over de rubbers. Waardoor ik denk dat het meeste zonlicht wordt tegengehouden...

Is maar een hypothese :cool:

Frenkie

Forumguru
Beetje spam, maar ik probeer het toch.
Ik heb nog een setje Bosch Aerotwin liggen. Heb ze zelf niet echt nodig (leaseauto).
AM 19 U en AM 24 U.
Samen voor 15 Euro.

bartvw

Forumguru
In post 2 van Kansberg staan de artikel nummers voor de ruitewissers voor de hatchback.
Zijn deze artikel nummers ook voor de stationwagen?
Ik heb al even gegoogled naar deze nummers maar zijn dit dan Bosch Aerotwins?
Zie het namelijk bij geen één webshop erbij staan.
Alvast bedankt.

Grt Bart

ElScorpione

Forumguru
Ik heb begin dit jaar Bosch Aerotwin gemonteerd. Deze zitten er nu 28.000 km op en ze zijn compleet versleten. Dat vind ik wel erg snel....

Noord26

Forumguru
Voor een rubber wat dagelijks aan de elementen bloot staat? Netjes toch? Neem aan dat je ze regelmatig ook schoon maakt? Alsmede de ruiten zelf.

Rubbers kun je verslijten in 6 km namelijk.

Laatst bewerkt:

ElScorpione

Forumguru
Voor een rubber wat dagelijks aan de elementen bloot staat? Netjes toch? Neem aan dat je ze regelmatig ook schoon maakt? Alsmede de ruiten zelf.

Rubbers kun je verslijten in 6 km namelijk.
Schoonmaken gebeurt inderdaad regelmatig. Ik heb het idee dat die dingen nogal te lijden hebben gehad van de hete zomerzon in Frankrijk. Dat was vorig jaar met mijn vorige set ook al zo. Nu dus weer. Maar goed. Nieuw setje is onderweg.

Skoda-MAN

Forumguru
Mijn setje wisserbladen zitten er vanaf april 2015 op en na 29000 km wissen ze nog steeds streeploos en geruisloos. Dus de originele wisserbladen zijn niet slecht.

bartvw

Forumguru
Mijn ruitenwisssers zijn ook vanaf april 2015 en na 21000 km wissen ze met strepen.

Is er iemand die de artikel nrs heeft van de Bosch Aerotwins? Voor de Octavia 3
Al vast bedankt.

Grt Bart

Bovenaan Onderaan