Welke starterskit (DAP) van CC?

turboturbo

Forumguru
Leuke hobby, @eriktv dat met die koplampen. Leuk dat je er iets aan over houdt financieel maar het is vooral leuk oefen materiaal toch!

Wat vond je lastig aan de O1 koplampen? Ik ga er komend voorjaar / zomer mee aan de slag met een herstel kit, de DAP en liefst als ik ergens kan vinden wat ik moet hebben daarvoor, een blanke lak.

Uiteraard moet de Octavie er in z'n geheel nog aan geloven. Ik heb 'm speciaal de hele winter niet meer gewassen zodat hopelijk het eerste effect lekker groot is :)
 

eriktv

Forumguru
Dat is het beste te zien in onderstaande afbeeldingen:

image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg

Het lijkt alsof het kunststof van de O1 veel harder is dan dat van andere auto's, ik moest erg lang schuren en haalde dan bij de eerste stap alsnog een minder dof resultaat (wat je dan juist wilt). Als je goed kijkt in de middelste foto van de O1 kun je ook zien dat het meest verweerde stuk van de lamp (middenonder) nog steeds herkenbaar is. Bij geen van de andere auto's was dat zo. Gelukkig is het eindresultaat alsnog goed en zie je alleen nog de pitjes van de steenslag. Niet zo gek natuurlijk na 14 jaar en 360.000km.
 

turboturbo

Forumguru
Helder! Dankjewel voor je uitleg. Ben ik alvast gewaarschuwd... :nailbiting::cool:

Je moet het wel weten als je ernaar kijkt; het eindresultaat ziet er op het oog goed uit.
 

H@RM

Senior Member
@eriktv

Het heeft niets met de hardheid van het kuststof te maken, maar met de staat van de uv werende coating op de units.

Zoals je ziet op jouw fotocollage zijn die van de andere veel slechter dan die van de O1
 

eriktv

Forumguru
Dat is dan wel weer kwaliteit van Skoda, H@rm! Als je de leeftijd en kilometerstanden vergelijkt... Concludeer ik goed dat je bij de eerste stap (wetsand korrel 1000) niet per se altijd een egaal resultaat hoeft te krijgen? Eindresultaat is immers goed. Of had ik (als ik de tijd daarvoor had gehad) toch een stapje grover moeten gaan wetsanden?
 

H@RM

Senior Member
Heeft ook te maken met het onderhoud (lees wassen en waxen), of de auto veel in de zon staat, en het model van de koplamp. (stuk lamp naast de motorkap).

korrel 1000 is niets mis mee, grover gaat het sneller maar moet je heel veel secuurder zijn met je verfijning
 

Okki

Donateur
Even inhaken op een oud forum.


Hier nog 2 machine's gevonden. 125 mm, wel "maar" 650 wat, maar om te proberen misschien een idee? Is dus om die vlekken uit het dak te halen. Heb een paar van de auto met de hand gedaan, maar mis de kracht in de handen voor het dak.

www.bol.com

Hofftech Haakse Polijstmachine Excentrisch - 650 W - Met accessoires | bol

Hofftech Haakse Polijstmachine Excentrisch - 650 W - Met accessoires. Deze Hofftech excentrische polijstmachine heeft een vermogen van 650 watt en een...
www.bol.com
www.bol.com


VONROC Excentrische polijstmachine 650W - 125mm | Incl. 1 polijstschijf

<p>Deze VONROC polijstmachine is zeer geschikt voor het verwijderen van krassen, het weg polijsten van oxidaties en het poetsen van je lak. Jouw auto, boot of motor zal weer stralen alsof deze net nieuw is! Geschikt voor zowel beginners als professionals. Dankzij het compacte ontwerp, de
www.praxis.nl
www.praxis.nl
 

EdK

Forumguru
Kijk hier eens !! @Okki

Hebben wat goedkopere merken ook , en ook in KIT
Want ja meteen de doeken en polijstschijven er bij moet je toch en dan kun je uiteindelijk beter en goedkoper uit zijn.....

En vaak kun je bij dat soort winkels ze ook nog uitproberen en dat is met een BOL of Praxis machine niet.
Dus bevalt hij niet dan zit je ermee en ben je uiteindelijk nog duurder uit...
 

Okki

Donateur
Dank @EdK

De "goedkopere" sets zijn echter bijna allemaal vervallen. Haal het dan van de website af zou ik zeggen

Screenshot_20240806_173426_Chrome.jpg
 

EdK

Forumguru
JA had ook gezien nadat ik gepost had !
Maar soms zie je ze ook in de forums wel eens te koop staan
Misschien daar eens een gevraagd topic openen ?
 
Bovenaan Onderaan